Alien eller ande?

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 31 okt 2011 01:27

sailaways skrev:Zokrates du har inte kommit långt i "historien Zokrates", du har hela livet på dig... ta det lugnt och tänd ett ljus igen med din tankekraft, vilket du påstått hänt...
Ser inte alls någon överempatisk och enkel person i dig (vilket du skrytit att du är), utan tvärtom. Känns ofta som om du tar hela forumet i besittning med dina lögnhistorier.


Det är ju uppenbart att du inte läste det jag skrev, jag kunde lika gärna ha skrivet bajs bajs bajs,
lika meningslöst. Färdigsnackat med dig.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 31 okt 2011 01:55

Nej, hon läste nog inte länken, folk brukar sällan följa länkar som ges ;)

Jag tror att det är en B förklaring att man drömmer och får en uku och att man letar i sina minnen,
den forskningen skulle jag vilja se hur vetenskapligt tillväga den går med kontrollgrupper och så vidare.

det är inte otänkbart att många fall har drömmar som man glömmer bort,
men det förklarar ju inte varför tex en vän till mig som var schizofren påstod sig blivit bortrövad av aliens,
han hade teorier om det mesta.. I början så tog jag allt han sa med ett litet bekymrat leende.
men med tiden så förstod jag att det verkligen är något den personen tror sig varit med om,
och jag får respektera hans tro, för jag vet inte mycket mer än han, mer än att jag rationellt kan luta mig tillbaka på den stora majoritetens fördömande. Dessutom var inte min vän sjuk hela tiden utan hade långa perioder då han var frisk, och kunde hantera det rationellt, och fortfarande så hade han sina teorier.

På min vägg hänger en tavla jag fått av honom,  Den heter VISITORS, och påminner mig om honom.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 31 okt 2011 02:14

Marko skrev:Nej, hon läste nog inte länken, folk brukar sällan följa länkar som ges ;)

Jag tror att det är en B förklaring att man drömmer och får en uku och att man letar i sina minnen, den forskningen skulle jag vilja se hur vetenskapligt tillväga den går med kontrollgrupper och så vidare.

det är inte otänkbart att många fall har drömmar som man glömmer bort, men det förklarar ju inte varför tex en vän till mig som var schizofren påstod sig blivit bortrövad av aliens,
han hade teorier om det mesta.. I början så tog jag allt han sa med ett litet bekymrat leende. men med tiden så förstod jag att det verkligen är något den personen tror sig varit med om, och jag får respektera hans tro, för jag vet inte mycket mer än han, mer än att jag rationellt kan luta mig tillbaka på den stora majoritetens fördömande. Dessutom var inte min vän sjuk hela tiden utan hade långa perioder då han var frisk, och kunde hantera det rationellt, och fortfarande så hade han sina teorier.

På min vägg hänger en tavla jag fått av honom,  Den heter VISITORS, och påminner mig om honom.


Nej, du har rätt men förmodligen är det en agenda sailaways kör, kanske har han och harald
pm:at varandra, vad vet jag, men jag känner igen äckelkräk på deras beteenden.

Länken jag postade angående den forskningen förklarar ju inte heller den samstämmigheten
jag och brorsan hade i våra respektive möten med figuren i vår lägenhet, det var ungefär minst en månad mellan båda händelserna och vi hade inte snackat med varandra om detta innan.

Att två personer har i stort sett identiska möten med en varelse som de beskriver som vore det en och densamme, är även det svårsmält. Hur stor är sannolikheten att två personer delar på exakt samma utomkroppenupplevelsedröm?

"Forskare framkallade minnen av alien-kidnappningar
Lyftstrålar, tefat och hjärnsonder. De som säger sig ha blivit kidnappade av utomjordingar kan ha helt verkliga minnen av det, men enligt ny forskning är minnena falska."
metro.se/udda/forskare-framkallade-minnen-av-alien-kidnappningar

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 31 okt 2011 02:33

sannolikheten är lika stor som synkroniserad slump.

det händer märkliga saker, och folk som vill mobba en kommer att använda det emot en ifall man berättar.

I ett halvårs tid har det hänt en märklig sak för mig, att varje gång jag äter mat, beställt en pizza eller gjort något gott,
så ringer min son precis när jag ska börja äta... inte en gång, inte två utan säkert ett tiotal till 20 gånger har det hänt.

han ringer inte när jag inte äter... så jag drar slutsatsen att jag mår bra när jag ska tex äta något gott,
och han känner det intuitivt.. och jag hamnar i hans medvetande..

Om dom kommunicerar harald och gänget ?, jag vet inte. jag har själv fått ett par pm där folk frågar om varandra och vad man tycker.. jag brukar inte svara på de meddelanden med mer än att säga positiva saker. pm är djungeltrafiken för skvaller.

Världen är mer komplicerad än vad alla rationalister vill få det enkelt. stenen faller alltid till marken, därmed basta.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 31 okt 2011 07:07

Marko skrev:sannolikheten är lika stor som synkroniserad slump.


Det är ju ett känt fenomen att en olycka sällan kommer ensam, drabbas du av inbrott så ökar sannolikheten att just du kommer att drabbas igen, detsamma gäller ju närapå allt,har du pengar ökar chanserna att du får mer pengar, har du inga så ökar chanserna att du får större skulder, låt anta att detta är en lag om alltings jävlighet som verkligen stämmer så som jag antar, då ökar chansen att en person som får vara med om ett fenomen skall få
uppleva ännu ett, det gör mig som person väldigt rik på dylika upplevelser, alltså skulle
slumpen faktskt vara styrd och alls inte slumpmässig under vissa givna förutsättningar.
"Vid sidan av detta definierade psykoanalytikern C.G.Jung synkroniserad slump.
Den synkroniserade slumpen är händelser i själva livet som är svårförklarliga.

Exempelvis när vi möter grannen helt oväntat på en gata i en stad i fjärran land.
Synkroniserad slump har inget stöd i vetenskapen." Låt gälla att det inte går att bevisa
hur det funkar, men däremot går det statistiskt att bevisa att riskerna ökar för en inbrottsdrabbad att råka ut för inbrott igen, alltså vad jag gör är att jag förlänger den synkroniserade slumpen att gälla allt, tur, otur, lycka, kärlek, sjukdomar, hälsa. Det är alltså inte bara barndomsvännen du möter på en gata i Moskva samtidigt som du precis innan tänkte på denne, det går isåfall ut över allt som vi involveras i vare sig vi är medvetna om det eller ej.

Kvinnan som blir våldtagen för tredje gången behöver ju inte alls ha gjort något speciellt för
att drabbas, liksom det faktum att jag som man har blivit våldtagen av två olika kvinnor,
samt sexuellt utnyttjad av min fd. fru, det är en kedjereaktion av händelser som övergår vårt förstånd.

http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=3&id=352
En butik som redan tidigare utsatts för ett rån eller rånförsök löper relativt stor risk att drabbas igen.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 31 okt 2011 17:19

sailaways skrev:Zokrates tror du på allvar att mänskor som t.ex. Johan Ågren köper dina lögner, exempelvis i denna tråd?

Det kan jag iaf se att han inte gör, han spelar bara med...

Mytomaner hittar alltid på historier kring det egna jaget och det inbegriper nästan alltid deras uppväxt och deras familj, som andra sedan ska följa. Det är en spektakulär sjukdom.


Jag tolkade han som väldigt seriös i den här frågan, vad han tror får du väl fråga honom om.

Jag föreslår att du startar en egen tråd som handlar om mytomani, du verkar ju ganska insatt i det ämnet.



http://www.dn.se/nyheter/varlden/vita-h ... -pa-jorden
Intressant ändå att 50% av deras befolkning tror på aliens.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: Alien eller ande?

Inläggav Zokrates » 04 jul 2012 23:59

Zokrates skrev:Pentagon får gärna höra av sig till mig och brorsan om de är nyfikna på vår okända varelse,
det är bara att regga sig här på FF och PM:a!


Å andra sidan, hittade denna länken så det behövs kanske inte.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re:

Inläggav Marko » 05 jul 2012 00:38

Zokrates skrev:
sailaways skrev:Zokrates tror du på allvar att mänskor som t.ex. Johan Ågren köper dina lögner, exempelvis i denna tråd?

Det kan jag iaf se att han inte gör, han spelar bara med...

Mytomaner hittar alltid på historier kring det egna jaget och det inbegriper nästan alltid deras uppväxt och deras familj, som andra sedan ska följa. Det är en spektakulär sjukdom.


Jag tolkade Johan som väldigt seriös i den här frågan, vad han tror får du väl fråga honom om.

Jag föreslår att du startar en egen tråd som handlar om mytomani, du verkar ju ganska insatt
i det ämnet.



http://www.dn.se/nyheter/varlden/vita-h ... -pa-jorden
Intressant ändå att 50% av deras befolkning tror på aliens, Pentagon får
gärna höra av sig till mig och brorsan om de är nyfikna på vår okända varelse,
det är bara att regga sig här på FF och PM:a!



Johan har väl inte uttryckt sig alls i frågan ?
Däremot minns jag några inlägg han gjort, om hur han ser på tid och rum.

jag tror inte på aliens, men däremot tror jag på de personer jag mött (utanför detta forum) som har upplevelser och erfarenheter. Deras upplevelser är dock inte mina, så jag vet inte vad som är sant eller inte. Zokrates ser jag som trovärdig.

Aleins är mer trovärdigt än motsatsen iaf. (människan är nog inte den enda intelligenta varelsen i universum)

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: Re:

Inläggav Zokrates » 05 jul 2012 00:56

Marko skrev:jag tror inte på aliens, men däremot tror jag på de personer jag mött (utanför detta forum) som har upplevelser och erfarenheter. Deras upplevelser är dock inte mina, så jag vet inte vad som är sant eller inte. Zokrates ser jag som trovärdig.


Jag vet knappt vad jag skall tro själv, därav trådnamnet alien eller ande, men en sak vet jag, att det jag beskrivet hände såsom jag beskrivet det och jag vet också att sannolikheten för att brorsan skulle uppleva ett närapå identiskt händelse är fruktansvärt liten vilket gör att det för mig mer bekräftar att det inte rör sig om en slags vakendröm eller något åt det hållet.

Vad andra tror är för mig oväsentligt till stor del, däremot ogillar jag när någon utan minsta personkännedom om mig kallar mig för saker, typ mytoman vilket är för mig identiskt med ogrundad tro, därav undrar jag i vilket syfte man kallar någons utsaga för lögn och påhitt, antingen för att göra sig själv märkvärdig eller också för att undergräva förtroendet för den andre, förmoligen en kombination av både ock i det här fallet med sailaways. Men jag har sagt det förut och säger det igen, om jag var ute efter att göra mig märkvärdig så hade jag vänt mig till helt andra kanaler än ett filosofiforum med en handfull användare, googla på det jag skrivet och det återfinns endast här såvida inte någon citerat mig.
http://filosofiforum.com/diskussionsfor ... 617#p78617

Fortfarande finns det ingen som har gett mig en logisk förklaring som utesluter något övernaturligt som jag skulle acceptera.

Morningstar

Re: Alien eller ande?

Inläggav Morningstar » 05 jul 2012 20:21

----

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: Alien eller ande?

Inläggav Zokrates » 05 jul 2012 20:51

Morningstar skrev:Alltså jag är i grunden bara skeptisk till de övernaturliga fenomen som du beskriver och återkommer med i olika former på forumet.
Inte för att jag förnekar övernaturliga fenomen men de du beskriver är för mig inte trovärdiga eller dagsnära.
Jag gick ut ganska hårt mot dig och ber om ursäkt för att ha kallat dig lögnare eller mytoman dock.

Nån måste ju ta den rollen jag tog eller hur?


Varför måste någon ta den rollen?
En berättelse är trovärdig oavsett innehåll så länge som
1: Berättelsen inte säger emot sig själv
2: Det inte finns bevis för att berättelsen är påhittad
3: Personen är vid sina sinnens fulla bruk

Att berättelsen inte är dagsnära håller jag med om, det som hände är det nog få som lär upppleva
och inget jag direkt önskar någon annan, då det är som att vakna rakt in i en verklig mara.

Morningstar

Re: Alien eller ande?

Inläggav Morningstar » 05 jul 2012 20:58

---

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: Alien eller ande?

Inläggav Zokrates » 05 jul 2012 21:53

Morningstar skrev:Lite jordnära... lite så... skadar inte...


Nu får du ta och ge dig, jag skrev om en händelse som inträffade som var allt annat än typiskt vardaglig och därav namnet på tråden.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Alien eller ande?

Inläggav Zokrates » 02 jun 2013 05:40

"Invasionen har redan hänt", Dark skies
En film involverande små grå, med tanke på att händelser som tas upp i filmen hänt mig
inklusive den kroniska inflammationen bakom högerörat och den konstanta högfrekventa
signalen som jag tolkar som tinnitus så skulle man ju nästan kunnat tro att han som skrev
manuset rippat saker jag nämnt i detta forumet. Men men, filmen får mig att mer och mer
att luta åt att det är samma grådingar som drabbat mig och även min familj vilket innebär
att de förföljt oss i ett halvt sekel, oavsett vilket så är våra liv mestadels en enda stor ruin.

http://www.imdb.com/title/tt2387433/
( PS! Jänkarna tror dock alltid att vapen biter på allt inklusive varelser som kan förflytta
sig genom väggar, löjligt.)

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18488
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Alien eller ande?

Inläggav Algotezza » 03 jun 2013 10:39

Det finns elementarer också, i lite otillgängliga skogsområden. Sedan har vi de diskarnerade andarna i limbo.

/Algotezza
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Naturvetenskap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 25 och 0 gäster