Alien eller ande?

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

Morningstar

Inläggav Morningstar » 06 jan 2011 23:19

---

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 06 jan 2011 23:26

sailaways skrev:http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.719286

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000370675634

http://lightworkers.org

Starseeds, stjärnfrön...

Det finns "människor" från andra civilisationer och galaxer, där själen vandrat.


Skulle förklara ett och annat!

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Inläggav Mr.M » 06 jan 2011 23:44

Zokrates skrev:Japp, dataskärmar kommer säkert att bidra något på sikt vad gäller evolutionär ögonutveckling.  Nu till en annan fråga, jag har insett att en hel del människor sysslar med olika former av andliga sökanden, resor till Indien bara för att nämna något, trots det lever de flesta av er ett helt liv utan att vara med om något högre än möjligtvis en drogkick,
så till frågan, vad skulle ni vara beredda att betala för ett möte med en alien, eller skulle ni hellre föredra att leva resten av ert liv i ovisshet om sådana existentiella upplevelser?


nope jag är inte direkt nyfiken på att träffa eller se dom, finns aliens så finns dom, finns dom inte så finns dom inte,
jag är övertygad om deras existens och nöjer mig det.

Du frågade om någon sett liknade saker som dom grå,
en gång i lumpen så kände jag intensivt att någon tittade på mig när jag låg på logementet och sov,
vaknade lite till liv och såg ett ansikte som liknar de som aliens har, näsan utstruken eller osynlig, mer vit och ögonen var markanta. Det tog jag för verkligt trotts att jag befann mig mellan sovande och vaket tillstånd.
Efter en liten efterforskning så är det vad jag förstår en relativt vanlig företeelse, och förklaras med mängder av orsaker som andar, tanke spöken, hallucinationer, dröm whatever... vet inte vad fenomenet heter. Men som sagt, liknelsen till aliens utseende fanns där.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 07 jan 2011 00:22

Ja du mr.m, det där utseendet har blivit en ganska vanlig beskrivning på senare tid, själv hade jag dock aldrig stött på det vad jag vet innan den där händelsen, men känslan av att någon iakttagit mig i mörkret har dykt upp då och då, liksom känslan av att tryckas ned i kudden, tror det hände första gången strax före tonårsperioden. Däremot så tror jag att reaktionen som både jag och brorsan hade är ganska naturlig, fan man blir ju förbannad om någon trycker ned ens huvud oavsett vad fasiken det än är, därför tror jag inte heller att man skall vara överdrivet glad och glättig inför eventuella möten med aliens, alltså misstror jag offentliga spekulationssajter och deras naiva budskap om kosmiska själar, var de vänligt sinnade så skulle de ju inte behöva smyga omkring eller leka voyeurer likt perversa gubbar från Mars?  Nu i efterhand, tror jag att det lätt skulle vara värt tusen spänn för att ha sluppit upplevelsen.

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Inläggav Mr.M » 07 jan 2011 02:19

Tja, vad ska man dra för slutsats av det man sett och varit med om ?
Verkar vara ett halvt medvetet val av händelser som beror på någonting utöver det vanliga.
Jag vill inte vara utan mina upplevelser, inte ens de som skrämmer en eller kan ha varit hotfulla.
Men jag vill samtidigt inte söka upp saker hur som helst, mitt intresse är svalt för dessa fenomen,
men det som hänt vill jag liksom du ibland förstå, men ger inte det energi mer än bara någon rationell tanke.

'det' tar sig iallafall i uttryck på fysiska ting och påverkar människor i dess närhet, medvetet eller inte som vårat,
det kanske bara en effekt som är mekaniserat av tillfälligheter, det är så som jag känner när jag tänker på det...
en form av kommunikation (om nu våld är kommunikation) där personen samspelar med energierna runt omkring...
kanske föder personer dessa aktiviteter till liv.

kändes det som om den hade en levande själ ?

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 07 jan 2011 16:03

Mr.M skrev:...kändes det som om den hade en levande själ ?


Nej, men å andra sidan kallade jag och brorsan den för "demonifrånhelvetet", så sett ur den aspekten så skulle den ju enbart vara en själ, om än en mörk sådan. Känslan var påtaglig av en form av ren ondska, men jag tycker det är att flumma iväg att försöka knäcka mysteriet allt för långdraget, som sagt, jag har lagt det bakom mig men inte helt då det känns som om tiden är mogen för att på allvar diskutera dylika fenomen, innan fanns det en spärr i form av idiotförklaring av dem som yppade något om bisarra "encounters" men nu upplever jag att t.o.m alltfler psykologer har svårt att avfärda det hela som en individuell manifestation av psyket*. Dessutom så vill jag lägga upp det ärligt, till skillnad från alla dem som påstår sig ha mött än det ena eller andra i jakten på massmedial uppmärksamhet, jag har ju inga ekonomiska motiv bakom, är anonym, har inte publicerat något i ämnet, vill inte göra personlig ekonomisk vinning.
Jag är väldigt skeptiskt till andras berättelser, hittills upplever jag det mesta jag tagit del av som ren fejk och sensationsmakeri.

* Ponera att jag hade en klardröm, satte mig upp, drömde om varelsen, såg den springa iväg så fort att dörren slog igen på RIKTIGT, det skulle isåfall innebära att jag mentalt påverkade dörren, även det är svårsmält...

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Inläggav Mr.M » 07 jan 2011 17:29

men jag tycker det är att flumma iväg att försöka knäcka mysteriet allt för långdraget,


Är det att flumma iväg att beskriva vad man känner och upplever ?

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 07 jan 2011 17:48

Mr.M skrev:
men jag tycker det är att flumma iväg att försöka knäcka mysteriet allt för långdraget,


Är det att flumma iväg att beskriva vad man känner och upplever ?


Nja, inte själva beskrivandet av upplevelser och känslor som sådana, men att försöka förstå sig på orsaken till dessa brukar oftast leda till flummeri, var vad jag menade.

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Inläggav Mr.M » 07 jan 2011 19:12

Zokrates skrev:
Mr.M skrev:
men jag tycker det är att flumma iväg att försöka knäcka mysteriet allt för långdraget,


Är det att flumma iväg att beskriva vad man känner och upplever ?


Nja, inte själva beskrivandet av upplevelser och känslor som sådana, men att försöka förstå sig på orsaken till dessa brukar oftast leda till flummeri, var vad jag menade.


tja, då finns det några miljoner flummare och ett antal rationalister : -)

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Inläggav Mr.M » 08 jan 2011 02:27

Av erfarenhet vet jag att ett par tre av tio personer har upplevt något som kan kan klassas för paranormala fenomen,
Jag tror de flesta är tysta av rädsla att bli betraktade som sjuka eller dumma i huvudet typ, och på nätet ska man inte skriva om sig själv, en regel utan undantag enligt många. För det stannar ju där för evigt :/

Tolkningars borde bli lika fantastiska som det folk har upplevt. Flumma iväg, ja jag vet inte om man gör det även om man försöker hitta en förklaring via att leta i ide banken.

Jag har själv svårt att tro att aliens, då räknar jag med att dom inte har mänskligt ursprung eller jordiskt ursprung, ser ut som de bilder som du postade, för hur stor är sannolikheten att två varelser utvecklar samma struktur med ögon, näsa, mun, armar, ben, och säkerligen inre organ på likartat vis ?
om dessa bilder du skickar är hur dom ser ut, ja då har dom tagit sig mänsklig form eller är mänskliga (jordiska), såvida inte våran visualisering av fenomenet skapar den bilden av olika anledningar.

Du vet ju vad jag har sagt att jag upplevt, och det är snarlikt, materia som påverkas av något som verkar vara mänskligt beteende eller någon form av liv eller energi.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 08 jan 2011 20:15

Mr.M skrev:
Jag har själv svårt att tro att aliens, då räknar jag med att dom inte har mänskligt ursprung eller jordiskt ursprung, ser ut som de bilder som du postade, för hur stor är sannolikheten att två varelser utvecklar samma struktur med ögon, näsa, mun, armar, ben, och säkerligen inre organ på likartat vis ?
om dessa bilder du skickar är hur dom ser ut, ja då har dom tagit sig mänsklig form eller är mänskliga (jordiska), såvida inte våran visualisering av fenomenet skapar den bilden av olika anledningar.


Bild

Brorsan fick kolla in bilderna jag postat, han tyckte att om man slog ihop dem till en bild så skulle det bättre överensstämma med det han såg, särskilt slogs han av minnesbilden av den spetsiga hakan på den tredje bilden,
angående din uppfattning om hur de skulle kunna se ut så tror jag att den är felaktig, symmetrin inom evolutionen är stark, två halvor som är nästintill identiska, så gott som alla högre stående djur utvecklar hörsel, syn och luktorgan, och till skillnad från insekterna så har de oftast 2 eller 4 ben parvis placerade på kroppen, något jag tror är universiellt även om det gällde liv på andra planeter om den evolutionära utvecklingen där kommer längre än mikrobstadiet.

Själv, om jag får lov att flumma iväg, så tror jag att varelsen härrör från en annan dimension, alltså inte en annan planet utan denna planeten men som sagt, i en annan verklighet, jag misstänker att de är nyfikna på oss och har kommit lite längre i sin mentala utveckling, för dem är vi simpla laboratorieråttor.

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

Inläggav Andreas » 08 jan 2011 20:32

Vill höra med dig om din känsla av att han tröck ned ditt huvud. Var du helt vaken? Dvs kändes det helt fysiskt?

Vad gjorde du efter varelsen hade försvunnit, minuterna och timmarna efteråt?
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 08 jan 2011 20:40

Andreas skrev:Vill höra med dig om din känsla av att han tröck ned ditt huvud. Var du helt vaken? Dvs kändes det helt fysiskt?

Vad gjorde du efter varelsen hade försvunnit, minuterna och timmarna efteråt?


Japp, det var det jag vaknade av, det kändes helt verkligt och jag var först övertygad om att det rörde sig om en person, efter händelsen gick jag direkt ut då jag inte ville vara kvar i lägenheten.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 08 jan 2011 21:04

Zokrates, har du en skada i huvudet som du lider av/påverkas av?

Jag ser och känner smaken av ett fransigt metallföremål som är och gör saker som inte är bra. Inbäddat i en skada av något slag. Det är som en sårklämma av kirurgiskt stål, men som interagerar negativt med sin omgivning.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 08 jan 2011 21:24

Johan Ågren skrev:Zokrates, har du en skada i huvudet som du lider av/påverkas av?

Jag ser och känner smaken av ett fransigt metallföremål som är och gör saker som inte är bra. Inbäddat i en skada av något slag. Det är som en sårklämma av kirurgiskt stål, men som interagerar negativt med sin omgivning.


I det här fallet skulle det ju innebära att brorsan har en skada han med, eller?


Återgå till "Naturvetenskap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster