Globala miljöhot

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

ingenar
Inlägg: 239
Blev medlem: 22 okt 2012 22:29

Globala miljöhot

Inläggav ingenar » 24 okt 2012 14:22

Pilatus skrev:
ingenar skrev:
Pilatus skrev:Vädrar du dina fördomar Ingenar? Jag tror inte att det hjälper att höja skatterna på drivmedel som vissa partier vill. Miljön blir inte bättre för att vi får betala mer för att komma till jobbet, för att åka och handla eller hälsa på vänner. På 50-talet fanns det en mängd små lätta bilar som var billiga att tillverka. Motorstyrkan var mycket begränsad. Varför inte stimulera folk att köpa små enkla bränslesnåla bilar? Det vore enkelt att styra med hjälp av bilskatten. Hur många behöver en mycket överdimensionerad bränsletörstig bil för att komma till jobbet?

Tyvärr tror jag inget hjälper, vi har gått över gränsen reda, men det inser man inte trots att tecknen syns all tydligare.

Så du har givit upp? Men då hjälper det väl inte heller att gräla på andras ovilja?




Jak grälar inte, bara konstrar fakta.
Däremot hade vi kunna fördröja genom rätt beslut.

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Globala miljöhot

Inläggav förstår mig själv » 24 okt 2012 17:21

ingenar skrev:
förstår mig själv skrev:Blir vi mer interesserade av människor, börjar gilla varandra mer så kommer vi inte använda materia lika mycket. När man märker vad man mår bäst av ändras beteendet till det bättre i detta fall. Det goda ger bara bra biresultat.




Majoriteten älskar bara sig själva!

Ja inget fel i det men för att må bra är det viktigt att leva i en bra miljö dvs i en miljö där människor är vänliga mot varandra och kan ge förståelse för det som är viktigt. Så av egoistiska skäl bör man verka en del för att andra ska må bra.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17399
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Globala miljöhot

Inläggav Pilatus » 24 okt 2012 17:28

ingenar skrev:
Pilatus skrev:Så du har givit upp? Men då hjälper det väl inte heller att gräla på andras ovilja?

Jak grälar inte, bara konstrar fakta. Däremot hade vi kunna fördröja genom rätt beslut.

Och vilka beslut är det? Mera pålagor på dem som är beroende av bilen för att komma till jobbet? Kallare bostäder? USA, Kina och flera andra länder låter sig inte imponeras av att Sverige har tagit på sig tagelskjortan. Miljöministern hyllas kanske som en enastående skatteindrivare medan vi importerar sopor att elda i värmekraftverken. Det framstår som en dålig fars i mina ögon.
Moderator

ingenar
Inlägg: 239
Blev medlem: 22 okt 2012 22:29

Globala miljöhot

Inläggav ingenar » 24 okt 2012 17:53

Pilatus skrev:
ingenar skrev:
Pilatus skrev:Så du har givit upp? Men då hjälper det väl inte heller att gräla på andras ovilja?

Jag grälar inte, bara konstrar fakta. Däremot hade vi kunna fördröja genom rätt beslut.

Och vilka beslut är det? Mera pålagor på dem som är beroende av bilen för att komma till jobbet? Kallare bostäder? USA, Kina och flera andra länder låter sig inte imponeras av att Sverige har tagit på sig tagelskjortan. Miljöministern hyllas kanske som en enastående skatteindrivare medan vi importerar sopor att elda i värmekraftverken. Det framstår som en dålig fars i mina ögon.



Det får forskarna tala om, och du ser ut att vara negativ till att förändra.

Utan förändring så går det snabbt åt skogen, bara att förstå.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17399
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Globala miljöhot

Inläggav Pilatus » 24 okt 2012 18:05

ingenar skrev:
Pilatus skrev:Och vilka beslut är det? Mera pålagor på dem som är beroende av bilen för att komma till jobbet? Kallare bostäder? USA, Kina och flera andra länder låter sig inte imponeras av att Sverige har tagit på sig tagelskjortan. Miljöministern hyllas kanske som en enastående skatteindrivare medan vi importerar sopor att elda i värmekraftverken. Det framstår som en dålig fars i mina ögon.

Det får forskarna tala om, och du ser ut att vara negativ till att förändra. Utan förändring så går det snabbt åt skogen, bara att förstå.

Men du måste väl ha någon idé om vad du vill färändra? Jag är negativ till statens extrema skatter på svenska drivmedel och den falska förhoppningen om att det skulle kunna rädda jordens klimat.
Moderator

ingenar
Inlägg: 239
Blev medlem: 22 okt 2012 22:29

Globala miljöhot

Inläggav ingenar » 24 okt 2012 18:24

Pilatus skrev:
ingenar skrev:
Pilatus skrev:Och vilka beslut är det? Mera pålagor på dem som är beroende av bilen för att komma till jobbet? Kallare bostäder? USA, Kina och flera andra länder låter sig inte imponeras av att Sverige har tagit på sig tagelskjortan. Miljöministern hyllas kanske som en enastående skatteindrivare medan vi importerar sopor att elda i värmekraftverken. Det framstår som en dålig fars i mina ögon.

Det får forskarna tala om, och du ser ut att vara negativ till att förändra. Utan förändring så går det snabbt åt skogen, bara att förstå.

Men du måste väl ha någon idé om vad du vill färändra? Jag är negativ till statens extrema skatter på svenska drivmedel och den falska förhoppningen om att det skulle kunna rädda jordens klimat.





Tyvärr har jag ingen möjlighet mer än sortera sopor, gå till affären och se till att köpa rätt produkter,

Jag inser att det måste till en med högre intelligens än vi har.


Återgå till "Naturvetenskap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster