UTOMKROPPSLIGA UPPLEVELSER
Moderator: Moderatorgruppen
- LJUSUPPLEVELSE
UTOMKROPPSLIGA UPPLEVELSER
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2266740.stm
Sist jag läste om utomkroppsliga upplevelser var för 15 år sedan...
mvh
Sist jag läste om utomkroppsliga upplevelser var för 15 år sedan...
mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.
- german.timofejev
- Kontakt:
Tror man lämnar den fysiska kroppen på riktigt. Att det är alstralkroppen som är förbunden med en silvertåd som gör att man inte svävar i oändlighet utan så fort man börjar tänka logiskt igen så är man direkt tillbaka i sängen. Konsten ligger troligen i att vara totalt avslappnad och inte tänka logiskt, utan som ett barn som tycker allt bara är häftigt eftersom det inte ännu upplevt allt. Problemet blir att man som vuxen tycks tappa en stor del av denna "wow" upplevelse.. Man får inte heller bli rädd. Men när man inte har kontroll över kroppen längre får man lätt lite panikkänsla!!!
Farsan påstod sig kunna lämna sin kropp, han berättade om ett tillfälle då han besökte sin syster i en annan stad, ett hem han aldrig satt sin fot i.
Han spionerade på henne och såg att hon hade en massa skor i en låda i köket. När han ett halvår senare besökte henne ( ett vanligt besök ) så frågade han henne varför hon hade skor i kökslådan, varpå hon häpet utbrast; - Hur visste du det?
Han spionerade på henne och såg att hon hade en massa skor i en låda i köket. När han ett halvår senare besökte henne ( ett vanligt besök ) så frågade han henne varför hon hade skor i kökslådan, varpå hon häpet utbrast; - Hur visste du det?
Ja. Det finns många personer världen över som har berättat och skrivit om dessa händelser. Att man kan besöka vilken plats i världen som helst om man tränar tillräckligt mycket. Kan man tala om att resa billigt!! Men om det verkligen är astralkroppen som faktiskt befinner sig på platserna, det tål att disskutera, men personer har ju faktiskt kunnat beskriva i detalj som du nämner med skorna i lådan. Då borde man ju befinna sig där rent astralmässigt med astralkroppen. Eller finns allt i vårt sinne som vi skapar inför oss själva? Om man nu på ett par sek eller min kan ta sig från ett land till ett annat, kan man ju tänka sig att det egentligen inte sker alls. Sker det rent fysiskt funderar jag på det existensiella att "allt är ett", och att inga avstånd egentligen finns, att det bara finns i vårt sinne, men som Jesus faktiskt förstod då han hade lärt sig att förlåta allt som fanns runt omkring honom, eftersom han visste att ingenting han såg egentligen betydde något.
detta var intressant
ja just att jag hamnade här är ju reggad på forumet sedan en tid till baka och ja jag tänkte defenetift inte skriva om detta i dag till ja jag hamnade endå på denna sida rätt spännande
men i går innan jag skulle somna så ja ni vet hur man brukar ryka till i bland innan man går in i sovande så i går kväll så
hihi lite lustigt faktiskt att man komm på denna sida igentligen om det
ja i allafall så
denna gången var det inte som förut när man rycker till så där man släpper spänningarna antagligen innan man sommnar
så i går så vart det som att ja kroppen låg kvar men jag flöt ut till sidan var och sedan så var det som vitt ljus på ett sätt behagligt ljus och jag kunde
ställa precis vilka frågor som hällts till ljuset och jag fick svar ( jag skulle ha frågat vilken låttorad jag skulle fylla i men det gjorde jag ju inte hihi*ler*)
men jag ställde frågan eller ställde och ställde jag fick frågan och svaret ja det var jätte mysko
men just att det var en ut ur kroppen upplevelse och att vi komm från ljuset att vi hörde i hop alla där fast i olika ljus skiftningar.. ja jätte intressant, jatiden upplevdes helt annorlunda hela grejen med detta är svår att förklara men i det tillståndet så var allt så klart och tydligt och man förstod
det upplevdes som mindre än en secund fast endå mycket längre sedan var jag tillbaka
så vart det nästan som en chock när jag kommtillbaka och vart rädd
ja ååå vad skönt att skriva av sig , kännslan var jätte konstig i allafall
ja just att jag hamnade här är ju reggad på forumet sedan en tid till baka och ja jag tänkte defenetift inte skriva om detta i dag till ja jag hamnade endå på denna sida rätt spännande
men i går innan jag skulle somna så ja ni vet hur man brukar ryka till i bland innan man går in i sovande så i går kväll så
hihi lite lustigt faktiskt att man komm på denna sida igentligen om det
ja i allafall så
denna gången var det inte som förut när man rycker till så där man släpper spänningarna antagligen innan man sommnar
så i går så vart det som att ja kroppen låg kvar men jag flöt ut till sidan var och sedan så var det som vitt ljus på ett sätt behagligt ljus och jag kunde
ställa precis vilka frågor som hällts till ljuset och jag fick svar ( jag skulle ha frågat vilken låttorad jag skulle fylla i men det gjorde jag ju inte hihi*ler*)
men jag ställde frågan eller ställde och ställde jag fick frågan och svaret ja det var jätte mysko
men just att det var en ut ur kroppen upplevelse och att vi komm från ljuset att vi hörde i hop alla där fast i olika ljus skiftningar.. ja jätte intressant, jatiden upplevdes helt annorlunda hela grejen med detta är svår att förklara men i det tillståndet så var allt så klart och tydligt och man förstod
det upplevdes som mindre än en secund fast endå mycket längre sedan var jag tillbaka
så vart det nästan som en chock när jag kommtillbaka och vart rädd
ja ååå vad skönt att skriva av sig , kännslan var jätte konstig i allafall
Jag har lämnat kroppen och jorden. Var ute i galaxen och tittade ner.
Såg universum. Förstår numera hur allting hänger ihop.
Har bara upplevt det en gång men det var en gigantisk känsla. Tog mig flera dagar att komma tillbaka till normala tankegångar. Men hela upplevelsen lärde mig också att se allting objektivt.
Såg universum. Förstår numera hur allting hänger ihop.
Har bara upplevt det en gång men det var en gigantisk känsla. Tog mig flera dagar att komma tillbaka till normala tankegångar. Men hela upplevelsen lärde mig också att se allting objektivt.
Regret is Useless
(Jag är inte filosof i mitt skrivande, bara i mitt agerande)
(Jag är inte filosof i mitt skrivande, bara i mitt agerande)
Har du varit med om svåra trauman i barndomen? Eller använt mycket droger?
Låter som grava dissociations-problem. Depersonalisation. Inget magiskt - mest tragiskt.
Låter som grava dissociations-problem. Depersonalisation. Inget magiskt - mest tragiskt.
Intellektuella ansträngningar kan ibland vara ett hinder för djupare inre insikter.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 413643126#
http://video.google.com/videoplay?docid ... 413643126#
- Johan Ågren
- Administratör
Ranchi skrev:Brukar använda "Binaural Beats" för att uppnå "OOBE"
Kan vara en skrämmande åktur för oerfarna personer.
När man känner sig helt paralyserad sen lyfter.
Men platserna man kan komma till är helt värt det
Jag har bara hamnat i förlamningstillstånd och gått ur kroppen vid ett tillfälle som inte varit i anslutning till sömn. Skulle vara intressant att göra det igen.
Zokrates,
"Skolådan" var bra. Själv har jag bara lyckats med simpla verifieringar som att tittat upp över taket och kollat vädret och se vad klockan är. För att dubbelchecka: Fick han verifierat att det låg skor i lådan på annat sätt än hennes svar; "hur visste du det?"? Annars så skulle det ha varit ett ganska vanligt svar i en sådan situation oavsätt om där låg skor eller ej. Kommer någon - som aldrig har varit i ens hem - och berättar vad man har i sina lådor så låter man nog både häpen och förvånad. Så, drog de ut lådan, framkommer det av berättelsen?
- Harald Davidsson
Jag har bara hamnat i förlamningstillstånd och gått ur kroppen vid ett tillfälle som inte varit i anslutning till sömn. Skulle vara intressant att göra det igen. skriver Johan..
jag skulle vilja fråga dig, ifall det var ditt objekt
eller ditt subjekt som plötsligt uppenbarade sig bredvid din fysiska kropp,
kan du förtydliga dig, så folk inte missförstår och drar på sig onödig rädsla.
Harald DAVIDSSON, INDIEN
jag skulle vilja fråga dig, ifall det var ditt objekt
eller ditt subjekt som plötsligt uppenbarade sig bredvid din fysiska kropp,
kan du förtydliga dig, så folk inte missförstår och drar på sig onödig rädsla.
Harald DAVIDSSON, INDIEN
Brukar använda "Binaural Beats" för att uppnå "OOBE"
Kan vara en skrämmande åktur för oerfarna personer.
När man känner sig helt paralyserad sen lyfter.
Men platserna man kan komma till är helt värt det
Hamnade i det paralyserande tillståndet på naturlig väg i 15-årsåldern flertalet gånger, blev fruktansvärt rädd och kom inte ur det. Kändes som att jag hängde/flöt strax ovanför sängen i en elektrisk vibrerande värld. En gång tog någon min hand vilket lugnade mig, jag antar att det var en vänlig själ (kanske min hjälpare?). En annan gång hörde jag knackningar runtomkring mig.
Men kanske bara hjärnan spelade mig ett spratt där i min hormonigaste pubertet? Jag vet inte, men det skulle vara coolt om det var något annat.
Återgå till "Religion och andlighet"