Jesus levde i Indien?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kontakt:

Jesus levde i Indien?

Inläggav Avatar Bhima Gir » 17 jun 2005 17:53

Vem va han igentligen den där Jesus när jag var i Indien fick jag höra en version som jag aldrig hört.

Kom nyligen hem från Indien, där tror 880miljoner hinduer att Jesus är en recanation av Vishnu (nr8) så som Budda och Krishna var.

Grave lär finas kvar i huvudstaden i Kahmir där han levde tills han var 120 år. Bibeln är bara tagen ur 3år av Jesus liv (30-33år) Uppe i den norraste delen av de Indiska Himalaya i staden Leh kan man läsa dagböcker i ett tibitansk monasterie om när Jesus var där. Det fins även kvar en lite stam som fortfarande pratar hebreiska där.

Vad som hände i grottan efter korsfästningen :

Det sägs att under 3 dagar så gav dom honom behandling av olika Aurovedic örter och viss del smärtlindring av Opium. Efter som Jesus var en mästar Yogi. Så kunde han med egen Guds kraft och med hjälp av Maria och Josef fly genom att muta dom vakter som stod utanför med en riklig summa.

För mig är kristendomen en dålig epos av religonhistorian. Som är byggd av människor genom ego,begär och makt. Ser den som en fachism och kapitalism. Ser då till vatikanstaten.....världens minsta land för 770 människor...vet inte hur mycket pengar där är inblandade. Inget av det som är byggt för vatikanen har en mening av att söka Gud.

Absolut var Jesus en skön och bra snubbe som hjälpte alla att försöka förena sig tull högre medvetande. Att bli ett med Alltet.
Men Kristendomen är ett misslyckande av det sanna budakapet att nå Gud.

Vet inte vad man skall tro>>>>>
Jesus lived in India :
http://www.geocities.com/Athens/Delphi/1340/jesus_in_in dia.htm

Användarvisningsbild
Allthingsmustpass

Inläggav Allthingsmustpass » 22 jun 2005 16:25

Jag har hört att det är Shiva som anses vara samma person som Jesus.

Kristendommen må vara befläckad av krig och girighet, men det finns det väl å andra sidan inte många religioner som INTE är det. För kristendommens största budskap är, liksom budskapet hos de flesta andra religioner, trots allt kärlek...
"The past is gone, the future doesn´t exist until you get to it, then it´s the now, improve the flying hour, present only is within my power" - George Harrison

Medlem I Härnösandsmaffian

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 23 jun 2005 17:38

Totalt obunden av tid, inga gränser vad det gäller kapacitet, ingen rädsla för döden, en stark känsla som styr över allt annat kärlek, ett stort hjärta av äventyr och glädje.
För varjer resa jag gör försvinner en Illusion

Paul

Jesus levde i Indien?

Inläggav Paul » 24 jun 2005 20:06

Omkring arton århundraden innan den äldste av de Yngste inkarnerades som Jesus från Nasaret, hade han sin fjärde inkarnation som präst i det norra främre Indien.

I detta förmänskligande blev han den egentliga grundaren av Brahmaläran, visserligen inte i den form vari den nu är känd.
Endast mycket lite av hans ursprungliga lära lever kvar i de gamla sägnerna och sångerna. I den skrift som kallas ”Manus lagbok” finns fortfarande några enstaka rester av hans etiska lärosatser, men alla mycket förvanskade.

Vänligen Paul
Epost: pali_3000@hotmail.com

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 06 jul 2005 00:19

Totalt obunden av tid, inga gränser vad det gäller kapacitet, ingen rädsla för döden, en stark känsla som styr över allt annat kärlek, ett stort hjärta av äventyr och glädje.

Användarvisningsbild
Kontakt:

Inläggav Avatar Bhima Gir » 31 mar 2007 10:07

Did Jesus learn what he knew from India?

Som jag ser det blev han utbildad av den vediska Hierarkin Nagas=serpent divine people som är den högsta spirituella grupp som existera på denna planet.

http://www.youtube.com/watch?v=KxhcWUSo ... ed&search=

Naga Baba Bhima Giri

Angelina

Inläggav Angelina » 31 mar 2007 15:59

Nej, inte var väl Jesus och Shiva samma, Shiva var ju blå och Jesus var beige.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 31 mar 2007 16:35

Den vita ariern kom från norra Indien.
En engelsk tjänsteman, NN, flyttade till Indien som då var engelsk koloni, nu gäller 1700 talets mitt.
Han var språkintresserad och studerade bl.a. sankrit som är utdött och enbart skriftspråk. Han fann likheter med europeiska språk, främst latin (italienska). Efter flera års studier hävdade han att sanskrit är moderspråket för de europeiska språken.
På så sätt myntades begreppet indoeuropeiska språk
I sanskritberättelserna var "ariern" den vita människan som kom från norr och invaderade landet.
I den tyska debatten på 1800-talet var ariern ett härskarfolk (bra att ha i tanke när man debatterar nazismen). Hegel greps av strömningarna och skrev det berömda "Herre och Slav". Undrar vad Hegels syfte var?
Blev helt paff när jag läste Marx' tolkning av Hegels "Herre och slav". I Marx' tolkning är herre/slav en metamorfos som följer dialektikens lagar. Marx' tolkning verkar löst ur sitt sammanhang men samtidigt har jag en sådan respekt för Marx och vet att han inte snackar i nattmössan.

(Ännu ett sidostick från trådens ämne)

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 31 mar 2007 18:01

Att Jesus fick smörj av reptiler har jag länge anat. Att evangelierna är tysta om en lång tid av hans liv är också intressant. Men konsekvensen av att söka sammanfoga fragment och livsöden till en enda människas liv är just att man får en myt. Antingen får man gilla det och förhålla sig till det, eller försöka gräva mer historiskt i det. Det är dock inget pussel jag lyckats lösa med de verktyg jag har idag. :)

-narr-

Sedd

Inläggav Sedd » 10 apr 2007 16:28

Tysta om en stor del av Hans liv?? Fattar inte vad ni pratar om, det står ju i Bibeln allt vad hans vänner och lärjungar sett och känt efter att de vandrat med honom flera år. Om Jesu barndom vet man ju inte mycket, men det är det Han gjorde som vuxen man predikar om.
Det som berättas om Jesu barndom är att Han som tolvåring diskuterade Guds ord och predikade för prästerna i Jerusalem, utan att ens studerat Skriften.
Lyssna och se.

Återgå till "Religion och andlighet"