Någon som vill diskutera spöken med mig? Skriv vad ni tror! Så skriver jag vad jag tror?
MVH NUVO
Moderator: Moderatorgruppen
NUVO skrev:Ok, Hjalmar. Om det nu inte finns några spöken, hur förklarar du då det dom gör i t.ex. progmmet Andarnas makt och Förnimmelse av mord?
Och menar du att ALLA medium i hela världen är lögnare eftersom dom säger sig att dom kan få kontakt med andar och spöken? Hur förklarar du alla tusentals människor runt om i världen som säger sig ha problem med spöken i sina hus, och som efter att ett medium varit där och drivit bort spökena, har blivit av med all konstig aktivitet i sina hus?
Det finns tusentals fall av den här sorten som dokumenterats.
Akashakrönikan: Denna dimension beskrivs som en skälvande väv av vibrationer, som oupphörligt sänder ett nät av pulsslag genom kosmos. Tack vare denna väv, som utgör universums struktur, finns en förbindelse mellan alla ting, varje ord, varje tanke och varje handling har för evigt ingått i nätet och bevaras. Detta är ett system som innehåller hela världens historia ända till skapelseögonblicket. Människan är också en del av denna väv. Hennes kropp är ett makrokosmos, ett miniatyruniversum, och som sådant står hon i kontakt med allt som existerar kring henne. Man har tillgång till informationer om allt.
Akashakrönikan är också en term som används som synonym för det kollektiva omedvetna, den plats där alla upplysningar om allt och alla som någonsin funnits eller kommer att finnas ligger lagrad. Ordet akasha är hinduiskt och betyder ande.
Återgå till "Religion och andlighet"
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst