Den geniala hinduismen

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 17 sep 2011 19:59

Detta handlar om hinduism, jag har diskuterat hur många som nått fjärde chakrat
med de Brahminska prästerna,
min uppfattning är att det rör sig om kanske 15 personer i Sverige som befinner sig
vid fjärde chakrat,
jag har dessutom några vänner i Sverige som kommer att klara 2012
på grund av mina vibrationer

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 17 sep 2011 20:05

Harald Davidsson skrev:Detta handlar om hinduism, jag har diskuterat hur många som nått fjärde chakrat
min uppfattning är att det rör sig om kanske 15 personer i Sverige som befinner sig
vid fjärde chakrat,
på grund av min vibrationer

vad bra att bara 15 personer här hamnar där...
jag undrar vad du säger år 2013 ; )

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 17 sep 2011 20:17

Marko skrev:
Harald Davidsson skrev:Detta handlar om hinduism, jag har diskuterat hur många som nått fjärde chakrat
vid fjärde chakrat,

jag tror inte du är intresserad av 2013,
för jag har berättat utförligt i kanske flera tusen inlägg,
om detta.

inom ett år kommer alla att nå åttonde chakrat.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 17 sep 2011 20:19

Marko skrev:
Zokrates skrev:
Zokrates skrev:Detta är inget bråk mellan mig och harald, nu handlar det om rena fakta.

Finns det någon VUXEN, ELLER MOGEN tänkande människa med huvudet
något så när på skaft, som kan förklarara logiken med att Platon rimligtsvis
inte kan ha besökt ett bibliotek innan det ens var byggt?

Var fan är ni? Kom igen, svara? Nån?

Jag hjälper er med tankearbetet, marko? Lufier? Skogsälvan? Nån?

Finn felet med haralds påstående om att Platon åkte till biblioteket i Alexandria och inhämtade kunskap.

Kronologi
Platon föddes cirka 427 f.Kr och dör 347 f.Kr
Aristoteles föddes 384 f.Kr och dör 322 f.Kr
Staden Alexandria grundas år 332 f.kr av Alexander den store
Ptolemy den första blir farao 305/4 BC och dör 283 f.kr
han efterträddes av Ptolemy II 283 f.kr
Biblioteket grundas i Alexandria år 280 f.kr.

Ja, envishet i att hålla fast vid en tro allt för mycket : )

Vet inte något om Alexandrias bibiliotek om den existerat innan och på annan ort och kan rescutivt fått ärva namnet i berättelserna... har ingen aning, men onekligen ser det ut som att kronologin inte stämmer  mot haralds syn.

Äntligen någon som vågade granska fakta utan att blanda in känslor.

Nej, du har rätt, det stämmer inte med haralds egenpåhittade utsaga. Logik, sunt förnuft säger att man inte
kan besöka en plats som ännu inte skapats, här i form av ett bibliotek som ännu inte grundats eller rättare sagt,
grundas 67 år efter det att Platon dött.

Platon reste förvisso en hel del och vid ett tillfälle faktiskt till Egyptien, vad han gjorde där vet inte jag,
men eftersom han innan hade besökt Kyrene (Libyen), så är det ju troligt att han var på väg hem.
Att samla kunskap är det ju ingen som betvivlar att han gjort, men däremot kan man ju inte hitta på
exakt vad som helst på helt lösa boliner och kalla det fakta, det är pseudovetenskap och det är att ljuga
men sämst är ju det att han anklagar dem som upptäcker hans mytbildningar för att vara lögnare,
ja till och kallar dem sinnessjuka, då går det ju lite för långt.

http://www.livius.org/su-sz/syracuse/sy ... ory01.html

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 17 sep 2011 20:23

Harald Davidsson skrev:
Marko skrev:
vid fjärde chakrat,

jag tror inte du är intresserad av 2013,
för jag har berättat utförligt i kanske flera tusen inlägg,
om detta.

inom ett år kommer alla att nå åttonde chakrat.

jodå, jag är mycket intresserad av 2013, funderade på vad som händer den sjätte juni det året.
för det ger ju talet 666 ; )

harald, det finns bara ett chakckra. och vi alla lever i det.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 17 sep 2011 20:27

Zokrates skrev:
Marko skrev:
Zokrates skrev:
Zokrates skrev:Detta är inget bråk mellan mig och harald, nu handlar det om rena fakta.

Finns det någon VUXEN, ELLER MOGEN tänkande människa med huvudet
något så när på skaft, som kan förklarara logiken med att Platon rimligtsvis
inte kan ha besökt ett bibliotek innan det ens var byggt?

Var fan är ni? Kom igen, svara? Nån?

Jag hjälper er med tankearbetet, marko? Lufier? Skogsälvan? Nån?

Finn felet med haralds påstående om att Platon åkte till biblioteket i Alexandria och inhämtade kunskap.

Kronologi
Platon föddes cirka 427 f.Kr och dör 347 f.Kr
Aristoteles föddes 384 f.Kr och dör 322 f.Kr
Staden Alexandria grundas år 332 f.kr av Alexander den store
Ptolemy den första blir farao 305/4 BC och dör 283 f.kr
han efterträddes av Ptolemy II 283 f.kr
Biblioteket grundas i Alexandria år 280 f.kr.

Ja, envishet i att hålla fast vid en tro allt för mycket : )

Vet inte något om Alexandrias bibiliotek om den existerat innan och på annan ort och kan rescutivt fått ärva namnet i berättelserna... har ingen aning, men onekligen ser det ut som att kronologin inte stämmer  mot haralds syn.

Äntligen någon som vågade granska fakta utan att blanda in känslor.

Nej, du har rätt, det stämmer inte med haralds egenpåhittade utsaga. Logik, sunt förnuft säger att man inte
kan besöka en plats som ännu inte skapats, här i form av ett bibliotek som ännu inte grundats eller rättare sagt,
grundas 67 år efter det att Platon dött.

Platon reste förvisso en hel del och vid ett tillfälle faktiskt till Egyptien, vad han gjorde där vet inte jag,
men eftersom han innan hade besökt Kyrene (Libyen), så är det ju troligt att han var på väg hem.
Att samla kunskap är det ju ingen som betvivlar att han gjort, men däremot kan man ju inte hitta på
exakt vad som helst på helt lösa boliner och kalla det fakta, det är pseudovetenskap och det är att ljuga
men sämst är ju det att han anklagar dem som upptäcker hans mytbildningar för att vara lögnare,
ja till och kallar dem sinnessjuka, då går det ju lite för långt.

http://www.livius.org/su-sz/syracuse/sy ... ory01.html

du är en rigid fellow, du fattar inte att det finns olika uppgifter eller så försöker du dölja det, lögnare

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 17 sep 2011 20:34

Vem upptäckte Amerika,
det finns olika uppgifter om det,
ändå var det inte så långt tillbaka som på Platons tid,
hur vet vi att inte Platon var 20 gånger i egyptien,
vem registrerade detta,
jag tycker att du ska börja försöka använda din egen hjärna till annat än hjärntvätt.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 17 sep 2011 20:34

Harald Davidsson skrev: och dessutom sägs det
att ingen riktigt vet när detta bibliotek öppnades,
min uppgift är att det kunde ha öppnats 368 B.C.
men det finns andra uppftigter som säger att det kunde ha öppnats innan 368. b.c.

Ja haralds uppgifter. Men några källor till det finns inte.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 17 sep 2011 20:40

Harald Davidsson skrev:Vem upptäckte Amerika.

Frågan man borde ställa sig är, vilket folk som INTE upptäckte Amerika.

I mumiefynd hittar man DNA från Japaner i Bolivia, i USA hittar man DNA från Européer,
och folk från asien, bland eskimåerna finner man samband med vissa indoeuropeiska ord,
som t.ex ordet "ny", "ny" verkar vara ett av de äldsta orden som vi fortfarande använder.

Vad har detta med Platons resor till egyptien att göra?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 17 sep 2011 20:53

Zokrates skrev:
Harald Davidsson skrev:Vem upptäckte Amerika.

Frågan man borde ställa sig är, vilket folk som INTE upptäckte Amerika.

I mumiefynd hittar man DNA från Japaner i Bolivia, i USA hittar man DNA från Européer,
och folk från asien, bland eskimåerna finner man samband med vissa indoeuropeiska ord,
som t.ex ordet "ny", "ny" verkar vara ett av de äldsta orden som vi fortfarande använder.

Vad har detta med Platons resor till egyptien att göra?

det handlar om att lära sig vara kritisk,
för om du frågar internet vilket år Amerika upptäcktes,
så vet du att denna uppgift inte är sann, ifall du är kritisk,
dessutom vet du att kopernikus eller Bruno inte var de första
som förstod att solen var centrum, ej jorden på vårt planet-system,
jag tror inte på att det finns ett enda bevis för att människan är äldre än 15 000 år gammal
och bådde du och Marko kommer ihåg då jag sa att befolkningsexplosionen visar också tydligt att människan kan inte vara mer än kanske 12 000 år gammal,
för om människan var 50 000 år gammal, skulle det kanske finnas mer än 100 tusen millioner på jorden idag,

och fråga dig varför ville grekerna ha det förnämsta biblioteket i världen i egyptien,
varför byggde de inte det i athen

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 17 sep 2011 21:03

Den spanska kolonisationen av Amerika (La Conquista) var en av de mer omfattande av de koloniala satsningarna i Amerika, detta mycket vare landets stora flotta, armadan. Den inleddes då den italiensk-spanske upptäckaren Christoffer Columbus år 1492 upptäckte Amerika. Den hamnstad i Spanien från vilken handelsskepp och armada seglade ut var Sevilla. Av det spanska imperiet återstår numera blott Kanarieöarna.

Men hur hur många hade tidigare upptäckt Amerika,
ja, Ra 2, men förmedlades ej detta, för det var ungeför samtidigt med Platons resor till Egyptien,
ja faktiskt tidigare.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 18 sep 2011 05:03

Harald Davidsson skrev:
det handlar om att lära sig vara kritisk,

jag tror inte på att det finns ett enda bevis för att människan är äldre än 15 000 år gammal
och bådde du och Marko kommer ihåg då jag sa att befolkningsexplosionen visar också tydligt att människan kan inte vara mer än kanske 12 000 år gammal,
för om människan var 50 000 år gammal, skulle det kanske finnas mer än 100 tusen millioner på jorden idag

Skulle vi kunna ha varit  100 miljarder idag om det inte vore för...

Sjukdomar, strider, naturkatastrofer i form av tsunamis, jordbävningar, vulkanutbrott,
istider, svält, vilda djur, mera epidemier, pester, farsoter, kärt barn har många namn,
inavel, mera svält, konkurrens, dumhet, lathet, droger, infertilitet,
mongobarn, inavel med mongodöttrar, könssjukdomar, genetiska mutationer som gjorde
att folk dog unga, fick ärftliga blodcancersjukdomar som leukemi, torka, missväxt, växtsjukdomar,
parasiter, mera sjukdomar, dog av enkla tandskador, infektioner och benbrott,

blodförgiftningar,stelkramp, dog av förlossningsrelaterade orsaker, låg fertilitet,
låg ålder för levnadsgenerationer där man vid 8 års ålder skall ha fött barn och
hunnit sörja för det för att själv dö innan 12 årsåldern, hög barnadödlighet,

flera influensor, tuberkulos, virussjukdomar, moskiter, mögelgifter, rabies,
mentalt efterblivna rövargäng, kannibalism, offerkulter, smittkoppor, ebola,

översvämningar, tungmetallsförgiftningar, digerdöden, krig, etniska rensningar, mm.
orsaker som dessutom gått i omlott och upprepat sig över plats och tider.

Totalt antal människor som fötts de senaste 200.000 åren, allt mellan
lägst 100 miljarder
till högst 250 miljarder.
Antal människor som lever idag, 7 miljarder.

Vid vissa tillfällen under de senaste 200.000 åren, kan människan ha varit så
nära total utrotning att det kan handla om så få som 50-150 individer som återpopulerat
människan. Neanderthalmänniskan dukade förmodligen undan på grund av sjukdomar
som de saknade resistens emot, i gengäld så kan de ha haft resistens mot andra sjukdomar
som de överförde till homo sapiens. ( svårt att veta exakt vad de dog ut av).

Historiska uppskattningar i olika källor, sammanställda av U.S. Census Bureau, ger
följande lägsta och högsta värden på jordens befolkning. Anmärkningsvärda är den låga
ökningstakten under första årtusendet e.Kr. och minskningen på grund av digerdöden
omkring år 1350.

År  antal i Miljoner, lägst högst baserat på uppskattningar de senaste 12000 åren.
10000 f.Kr. 1 10
8000 f.Kr. 5
6500 f.Kr. 5 10
5000 f.Kr. 5 20
4000 f.Kr. 7
3000 f.Kr. 14
2000 f.Kr. 27
1000 f.Kr. 50
500 f.Kr. 100
400 f.Kr. 162
200 f.Kr. 150 231
1 e.Kr. 170 400
200 e.Kr. 190 256
400 e.Kr. 190 206
500 190 206
600 200 206
700 207 210
800 220 224
900 226 240
1000 254 345
1100 301 320
1200 360 450
1250 400 416
1300 360 432
1340 443
1400 350 374
1500 425 540
1600 545 579
1750 790
1800 980
1850 1 260
1900 1 650
1910 1 750
1920 1 860
1930 2 070
1940 2 300
1950 2 520
1960 3 020
1970 3 700
1980 4 440
1990 5 270
1999 5 980
2000 6 060
2010 6 790
Uppskattningar
2020 7 500
2030 8 110
2040 8 580
2050 8 910
2100 9 460
2150 9 750

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rldens_befolkning

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 18 sep 2011 13:07

Jag läste kvinnan i Oden-tråden som hade ett långt inlägg om historisk forskning, jag använder mig själv av gestaltning som inledande mjuk-data-forskning, inte begrepps-analys, det är ju en salig röra huruvida Sverige eller skandinavien såg ut si eller så, och det rör sig om inte mer än 2500 år tillbaka i tiden, det är ju löjligt att hävda några skelettdelar här och där på jordklotet som bevis för att människan funnits 200 000 år eller mer, varje forskare som hävdare att människan är äldra än 15 000 år måste  lida av stotrhetsvansinne och borde få hjälp till psyket och medicin av psykiater osv. Varje seriös arkeolog använder sig av jämförande material. t.ex. ifall de hittar en kruka kollar de om denna krukan till hör en tidig kruk-design med krukor från andra utgrävningar.

och de som tror på gen-språng från amöba till modern människa gör det väldigt enkelt för sig. att jag tror på att människan är så gammal som 15 000 år beror på grott-målningarna, för bara en kvalificerad människa kan göra symbolisk konst. Annars har vi faktiskt inte en enda liten by som är äldre än 10 000 år f.k.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 18 sep 2011 16:33

Harald Davidsson skrev:Jag läste kvinnan i Oden-tråden som hade ett långt inlägg om historisk forskning, jag använder mig själv av gestaltning som inledande mjuk-data-forskning, inte begrepps-analys, det är ju en salig röra huruvida Sverige eller skandinavien såg ut si eller så, och det rör sig om inte mer än 2500 år tillbaka i tiden, det är ju löjligt att hävda några skelettdelar här och där på jordklotet som bevis för att människan funnits 200 000 år eller mer, varje forskare som hävdare att människan är äldra än 15 000 år måste  lida av stotrhetsvansinne och borde få hjälp till psyket och medicin av psykiater osv. Varje seriös arkeolog använder sig av jämförande material. t.ex. ifall de hittar en kruka kollar de om denna krukan till hör en tidig kruk-design med krukor från andra utgrävningar.

och de som tror på gen-språng från amöba till modern människa gör det väldigt enkelt för sig. att jag tror på att människan är så gammal som 15 000 år beror på grott-målningarna, för bara en kvalificerad människa kan göra symbolisk konst. Annars har vi faktiskt inte en enda liten by som är äldre än 10 000 år f.k.

Det är dina idéer som talar harald, men du har ju ingen fakta som stödjer dig och en hel del grottkonst har bevisligen gjorts av vad vi idag kallar barn...
Clovis kulturen i USA hade en boplats som är äldre än dina 12000 år, bara som ett exempel, förmodligen folk som vandrat in över Beringssund i omgångar för minst  20.000 år sedan. http://en.wikipedia.org/wiki/Beringia

Jag tror att det ligger mer fakta bakom dessa teorier än dina lösa påståenden.

En skiss över en genetisk historisk världskarta
https://genographic.nationalgeographic. ... atlas.html

En hypotes
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ut_ur_Afrika-hypotesen

-------------------------------------

Harald, hur var det nu med dina anklagelser om att bl.a jag var en "mental polis" som jagade
människor med udda tankar för att få dem inlåsta och satta på tvångsmedicinering?
Kan du förklara vad du menar med detta, var är din trovärdighet, -Är det ett skämt?

Harald Davidsson skrev:varje forskare som hävdare att människan är äldra än 15 000 år måste  lida av stotrhetsvansinne och borde få hjälp till psyket och medicin av psykiater osv.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 19 sep 2011 21:56

din blogg ser bra ut harald
udda färger, hade svårt att
tycka om dem, men sedan
blev det klarare vad du ville
säga

även förra var bra och den
första

vet inte om Irak, en man från
Irak här är mycket andlig