Tidigare Liv Regression

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kreativ
Inlägg: 421
Blev medlem: 19 aug 2016 02:20

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav Kreativ » 27 feb 2017 19:36

SigurdV skrev:Den som inte håller med dig är okunnig , tycker du.
Vet du ens vad källkritik är för något?
Tror du på horoskop också?

Försök inte förvränga det här med din undermåliga retorik. Du vet mycket väl vad jag pratar om. Dina ad hominem argument som denna lyckas inte distrahera från att du inte håller dig till sakfrågan. Du är en bullshitter som bara kör på överdriven intuition. Det är därför du kritiserar saker du inte ens har läst något om. Hopplös att argumentera med.

Och vad gäller min bok kan jag bara svara att det är svårt att få uppmärksamhet. Bra idéer måste man ofta tvinga på människor, annars skulle väl världen redan varit bättre? Att visdom ignoreras är normen.
Tidlös utbildning Blogg | Youtube.
En ny metod för att förstå samhällsproblem mer tydligt så vi kan hantera våra problem bättre, snabbare, lättare och mer exakt.

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav SigurdV » 27 feb 2017 20:20

Kreativ skrev:
SigurdV skrev:Den som inte håller med dig är okunnig , tycker du.
Vet du ens vad källkritik är för något?
Tror du på horoskop också?

Försök inte förvränga det här med din undermåliga retorik. Du vet mycket väl vad jag pratar om. Dina ad hominem argument som denna lyckas inte distrahera från att du inte håller dig till sakfrågan. Du är en bullshitter som bara kör på överdriven intuition. Det är därför du kritiserar saker du inte ens har läst något om. Hopplös att argumentera med.

Och vad gäller min bok kan jag bara svara att det är svårt att få uppmärksamhet. Bra idéer måste man ofta tvinga på människor, annars skulle väl världen redan varit bättre? Att visdom ignoreras är normen.


Men hör du snorkbubbla där ;)

Jag har tröttnat på att DU ENSAM ska få hålla på med ad hominem argument.
Jag tror jag kan hitta tre ad hominems från dig för varje ad hominem från mig.
Du blir behandlad som du behandlar andra.
Sluta med dina dumdrygheter och jag återgår till normal samtalston.

Vad är det då för "visdom" vi finner i din bok?
Du kanske kan lära ut den här i tråden...
Eller skrev du boken bara för att tjäna pengar på folks godtrogenhet?
____________________________________________
Utan att du vet om det så avslöjar du en hel del om dig själv i din kritik av andra!
Du har väl märkt att folk bedömer andra genom att tillskriva dem egenskaper de själva har!?
Donald Trump hanterar sanning vårdslöst ... och just det kritiserar han andra för: Fake News! :)

Och efter en jävla massa ad hominem så anklagar du MIG för ad hominem...BAH!
Fram med bokens innehåll så vi får se om du lever som du lär.

Användarvisningsbild
Kreativ
Inlägg: 421
Blev medlem: 19 aug 2016 02:20

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav Kreativ » 27 feb 2017 21:33

SigurdV skrev:Jag har tröttnat på att DU ENSAM ska få hålla på med ad hominem argument.
Jag tror jag kan hitta tre ad hominems från dig för varje ad hominem från mig.
Du blir behandlad som du behandlar andra.
Sluta med dina dumdrygheter och jag återgår till normal samtalston.

Det finns en skillnad. Jag påpekar saker som går att observera i dina inlägg. Du drar upp horoskop som jag inte nämnt. Du säger "Den som inte håller med dig är okunnig , tycker du" vilket är ett löjligt argument när du vet att jag syftar på dina åsikter kring individer, böcker och verksamhet du inte läst upp om och därmed avslöjar din okunnighet för vem som helst som är insatt.

Om det skulle ta mig ett inlägg att förklara Tidlös utbildning så skulle jag inte behövt skriva en hel bok. Om du köper den är du dock välkommen att skriva en recension och kritisera innehållet. Men för tillfället måste jag nog lägga dig på min ignoreringslista.
Tidlös utbildning Blogg | Youtube.
En ny metod för att förstå samhällsproblem mer tydligt så vi kan hantera våra problem bättre, snabbare, lättare och mer exakt.

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav SigurdV » 27 feb 2017 21:54

Kreativ skrev:
SigurdV skrev:Jag har tröttnat på att DU ENSAM ska få hålla på med ad hominem argument.
Jag tror jag kan hitta tre ad hominems från dig för varje ad hominem från mig.
Du blir behandlad som du behandlar andra.
Sluta med dina dumdrygheter och jag återgår till normal samtalston.

Det finns en skillnad. Jag påpekar saker som går att observera i dina inlägg. Du drar upp horoskop som jag inte nämnt. Du säger "Den som inte håller med dig är okunnig , tycker du" vilket är ett löjligt argument när du vet att jag syftar på dina åsikter kring individer, böcker och verksamhet du inte läst upp om och därmed avslöjar din okunnighet för vem som helst som är insatt.

Om det skulle ta mig ett inlägg att förklara Tidlös utbildning så skulle jag inte behövt skriva en hel bok. Om du köper den är du dock välkommen att skriva en recension och kritisera innehållet. Men för tillfället måste jag nog lägga dig på min ignoreringslista.

AdamLR
Inlägg: 9
Blev medlem: 22 feb 2017 00:27
Ort: Storstockholm

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav AdamLR » 28 feb 2017 00:07

Kreativ skrev:Har någon här provat en Tidigare Liv Regression eller läst om ämnet? Jag sökte i forumet men fann ingen tråd om det.
Jag berättar om ämnet och mina egna erfarenheter med Regression här: https://youtu.be/W_Ydm4GJdUA

Finns även andra videor på svenska kring regression som t ex den här: https://www.youtube.com/watch?v=WjHs8x2eh78

Jag skulle i normala fall avfärda regression som inbillningar om det inte vore för att en del verkar kunna finna bevis och bekräfta synerna under hypnos som verklig historia. Syner som jag tyvärr inte lyckats få fram genom regression.


Underlag för diskussion saknas. Vilket argument vill trådskaparen föra? Vilka axiom ska vi utgå ifrån? Att utgå från axiom eller grundantaganden är oundgängligt i religiösa diskussioner, annars kommer varje fråga på något sätt att reduceras till frågan om guds existens eller liknande, och den går inte att besvara.

Man kan inte anklaga någon för att avvika från sakfrågan när en sådan inte är preciserad.

Användarvisningsbild
Kreativ
Inlägg: 421
Blev medlem: 19 aug 2016 02:20

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav Kreativ » 28 feb 2017 02:26

AdamLR skrev:Underlag för diskussion saknas. Vilket argument vill trådskaparen föra?

Jag vill inte föra ett argument. Jag vill bara höra andras tankar förutsatt att de har lite erfarenhet kring Tidigare Liv Regression, antingen genom att ha genomgått en/flera själv eller läst om ämnet eller åtminstone bara sett följande länkar:
https://www.youtube.com/watch?v=WjHs8x2eh78
https://www.youtube.com/watch?v=ML0z0nUne0o
https://www.youtube.com/watch?v=PbWMEWubrk0

Jag var inte beredd på att SigurdV skulle komma in och slösa bort min tid så brutalt genom att brainstorma idéer kring sig som ett barn. Men det verkar vara hans stil på det det här forumet.

I det här fallet är "sakfrågan" det jag tog upp som exempel (bl.a. länkarna ovan) vilket tydligen inte är intressant nog för SigurdV att ens titta på för att argumentera emot på riktigt...och får mig att undra varför han ens gör inlägg i den här tråden...?
Tidlös utbildning Blogg | Youtube.
En ny metod för att förstå samhällsproblem mer tydligt så vi kan hantera våra problem bättre, snabbare, lättare och mer exakt.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav Pilatus » 28 feb 2017 03:17

Kreativ skrev:... eller läst om ämnet eller åtminstone bara sett följande länkar: ...

Det skulle ta ca 2,5 timmar att lyssna sig igenom och jag snubblar direkt på frågan om vad som händer med människans själ efter döden. Är själen bärare av något slag av information som förs från en avliden till en nyfödd?

Skulle reinkarnationsläran kunna betraktas som motbevisad om det inte kan göras troligt att människan har en själ?

Bild
Moderator

xion
Inlägg: 3160
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav xion » 28 feb 2017 10:52

SigurdV skrev: Vem förklarar varför vi har svårt att minnas drömmar?

Det kan jag göra, sen får ni tro det eller ej.
Våra drömmar är ett slags nattlig hjärngympa som håller hjärnan igång medans vi sover. Vad vi drömmer är rent nonsens som vi inte bör fästa något avseende vid. Beviset för detta är att vi omedelbart glömmer bort vad vi drömt. Hade det varit viktigt så hade vi kommit ihåg det. Vi kan dock "fånga" våra drömmar om vi tänker aktivt på vad vi drömt direkt när vi vaknar. Drömmar är ofta underliga och osammanhängande. Om ni läser Kafkas böcker så ger dessa en bra bild av drömmarnas värld. (Jag undrar hur han bar sig åt?)

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav SigurdV » 28 feb 2017 10:58

Kreativ skrev:
Jag var inte beredd på att SigurdV skulle komma in och slösa bort min tid så brutalt genom att brainstorma idéer kring sig som ett barn. Men det verkar vara hans stil på det det här forumet.

Jag är kreativ.
Lika iderik jämt.
Det är min naturliga stil.
Trodde du det bara gällde reinkarnation?

Captain Nemo skrev:Oupps... There came a new reader
and I forgot to greet him!
So welcome stranger!
_________________________________

Meet Captain Nemo
______________________

Lets pretend we watch a video:
We see outer space, travels faster.
We approach a solar system...yes its ours...
Passing Jupiter ,the Asteroid belt ,Mars and the Earth.

Continuing towards Venus through its hellish atmosphere.
Seeing a huge spaceship doing fine at a temperature of half a thousand degrees celcius.

Were getting closer and approaches the name "Nautilus three" on its hull, and we are inside it into a luxuous Cabin where the ship's crew stands along its walls... In the middle of the room we see a white haired man
holding a crying womans hands gently... Trying to comfort her.

Leaves her and walks against a screen where a conference seems to be going on ... The voices suddenly can be heard and we hear the leaders of the Earth assemblied in the united Nation Building ...They are discussing the plans for Capturing Captain Nemo!

A fleet of ships are now on its way to the moon to find the colony believed to exist there...

At the screen ,in front of it , lifts a globe of glass and Nemo holds it up and looks at the small white flakes whirling inside ...

-A venusian childs toy...(Nemo says) - Indicating there once was a civilisation here that turned their Paradise into Hell... by burning fossil fuels. (tsk tsk)

He sighs, looks at the screen... at his crew ...at the crying man
Now held by two strong crewmen and takes his last walk in life,
the unshielded walk out to the surface of Venus...
____________________________________________

Meet Captain Nemo
___________________
Sitting with tears in his eys..
After seeing his fathers death on the screen...
Nemo's son has the mother of all headaches!

In the whirling mental storm he remembers
"his" last steps and remembers his last thought:
" Son Im coming to you :smt049 !"

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav SigurdV » 28 feb 2017 11:12

xion skrev:
SigurdV skrev: Vem förklarar varför vi har svårt att minnas drömmar?

Det kan jag göra, sen får ni tro det eller ej.
Våra drömmar är ett slags nattlig hjärngympa som håller hjärnan igång medans vi sover. Vad vi drömmer är rent nonsens som vi inte bör fästa något avseende vid. Beviset för detta är att vi omedelbart glömmer bort vad vi drömt. Hade det varit viktigt så hade vi kommit ihåg det. Vi kan dock "fånga" våra drömmar om vi tänker aktivt på vad vi drömt direkt när vi vaknar. Drömmar är ofta underliga och osammanhängande. Om ni läser Kafkas böcker så ger dessa en bra bild av drömmarnas värld. (Jag undrar hur han bar sig åt?)


Tack för svaret :)

Vi är nog överens om att:
Drömmar är inga sanningar... så det skulle kunna vara farligt att tro på "drömfakta".
Man drömde att man kunde flyga så man kastar sig utför en klippa!

Alltså försöker hjärnan aktivt ta bort minnet av det drömda.
Men hjärnan (eller det undermedvetna?) tar inte bort verkliga minnen
så om man tänkt på drömmen så stannar minnet av minnet i minnet :)

Nästa fråga är varför vi alls drömmer!?
Vad är drömmar bra för? Varför är de ibland så konstiga?
Du var inne på ett spår: "Våra drömmar är ett slags nattlig hjärngympa."

I Finland har en annan filosof ganska nyligen framkastat tanken att
drömmar är UTBILDNINGSFILMER! Som hjälper oss tillrätta i livet...

Och visst borde drömmandet vara nyttigt,
där har han en poäng...
Annars skulle väl evolutionen ha avskaffat drömmandet för längesen.

Alla högre djur drömmer ... var gränsen går vet jag inte.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%B6m

Klardrömmarnas existens har man sedan länge förnekat...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Klardr%C3%B6mmande

En tidig förklaring på drömmandet är att de är budskap från en transcendent verklighet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%B6mtydning

Freud är en portalfigur inom psykologin...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%B6mtydning

En annan sådan är Carl Jung.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Carl_Gustav_Jung

Vad saken gäller är att förstå PSYKET (eller själen om man så vill).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Psyke
Det finns många teorier och definitioner av psyket och dess funktion.
De första kända spekulationerna i ämnet härstammar från
Zarathustra, Buddha, Platon, Aristoteles, Adi Shankara
och andra grekiska, indiska, och senare muslimska, antika filosofer.

De flesta nutida teorierna, som kommer från vetenskapliga studier av hjärnan,
teoretiserar att psyket är ett epifenomen till hjärnan
som har både medvetna och undermedvetna aspekter.


Jaså? Vad är då ett"epifenomen"?
Är det nån slags förklaring?
Eller bara ett namn på vår okunskap?
Epifenomen är ett sekundärt fenomen som uppträder vid sidan av ett primärt fenomen.
Ofta finns ett orsakssamband mellan fenomenen: epifenomenet är en konsekvens av det primära fenomenet. Inom medicinen innebär epifenomen att det inte finns ett samband mellan två fenomen: ett epifenomen kan inträffa oberoende, och kallas enbart epifenomen därför att det inte är det primära fenomenet som studeras.


//Under de senaste årtiondena har minnet blivit en av de huvudsakliga pelarna i en ny forskningsgren kallad kognitiv neurovetenskap, en blandning av kognitiv psykologi och neurovetenskap.//
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_neurovetenskap

Puh... Det finns mycket att "ta in"...
//Medvetandet är föremål för mycket efterforskning inom medvetandefilosofi, psykologi, neurovetenskap och kognitiv vetenskap. Några filosofer delar in medvetandet i fenomenalt medvetande och medvetande refererande till den globala tillgängligheten av information i hjärnans bearbetningssystem.//

Och man kan ha olika intresseinriktningar:
//Med start från ungefär fem miljoner år sedan började den mänskliga hjärnan utvecklas snabbt, möjligtvis på grund av att en förbindelse upprättats mellan den mänskliga handen och hjärnan. Teorin framför att användandet av verktyg gav en viktig evolutionär fördel för de hominider som hade den kunskapen. Användandet av verktyg krävde en större och mer sofistikerad hjärna för att koordinera de noggranna handrörelser som krävdes för uppgiften.

Hur som helst har teorin inte bekräftats och många andra teorier har utvecklats baserat på vetenskapliga bevis. Det är troligt att de verktygsanvändande hominiderna hade fått fiender och att det nya hotet skulle ha ökat hjärnans storlek och psykets styrka.

Runt två miljoner år sedan kom Homo habilis till Östafrika, den första hominiden som förutom att använda verktyg även tillverka dem. Flera arter tillkom i släktet homo innan den moderna människan utvecklades, känd som homo sapiens.//

Etiopienområdet är speciellt intressant...
Språket (Och Geografin) KAN bevara urgamla ord; "EDEN" kan vara ett sådant ord.

Vi såg att drömmandet alltid funnits hos människan ...
Vi måste således mycket tidigt undrat varför; vad det var frågan om?

Kanske har iden om väsen som kan anta olika gestalter kommit därifrån?
Naturen blev besjälad :idea:

Kanske våra förfäder talade till oss i drömmen?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dr%C3%B6mtid

Svenska wikipedia är lite futtigt ...
De australienska aboriginernas föreställningsvärd är intressant
eftersom de lämnade Afrika mycket tidigt
och alltså representerar mänsklighetens äldsta kända kultur.
Och i Borneos djungler finns fortfarande ursprungliga kulturer
som antropologerna ännu inte studerat...
https://en.wikipedia.org/wiki/Dreamtime
Och jag tycker mig kunna spåra evighetsbegreppet ända hit:
The Dreaming is used to represent many Aboriginal concepts of "time out of time," or "everywhen,"
when the land was inhabited by ancestral figures, often of heroic proportions or with supernatural abilities.

https://en.wikipedia.org/wiki/Veneration_of_the_dead

Although there is no generally accepted theory concerning the origins of ancestor veneration, this social phenomenon appears in some form in all human cultures documented so far.

Ett tecken på det uråldriga ursprunget.
David-Barrett and Carney claim that ancestor veneration might have served a group coordination role during human evolution,and thus it was the mechanism that led to religious representation fostering group cohesion.


Tron på häxor är vanlig på Borneo...
Och den förpestar än idag tillvaron för Afrikaner.
Och därmed tror jag att jag avslutar promenaden för denna gång.

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav SigurdV » 28 feb 2017 14:11

Kreativ skrev:Jag vill inte föra ett argument. Jag vill bara höra andras tankar förutsatt att de har lite erfarenhet kring Tidigare Liv Regression, antingen genom att ha genomgått en/flera själv eller läst om ämnet eller åtminstone bara sett följande länkar:
https://www.youtube.com/watch?v=WjHs8x2eh78
https://www.youtube.com/watch?v=ML0z0nUne0o
https://www.youtube.com/watch?v=PbWMEWubrk0

Jag var inte beredd på att SigurdV skulle komma in och slösa bort min tid så brutalt genom att brainstorma idéer kring sig som ett barn. Men det verkar vara hans stil på det det här forumet.

I det här fallet är "sakfrågan" det jag tog upp som exempel (bl.a. länkarna ovan) vilket tydligen inte är intressant nog för SigurdV att ens titta på för att argumentera emot på riktigt...och får mig att undra varför han ens gör inlägg i den här tråden...?


Pilatus träffar rätt när han anmärker att det tar tid att lyssna på videos.
Så det undviker denna 71-åring om det inte gäller videos av hög kvalitet.
Jag LÄSER alltså!

Nu när den värsta ilskan har lagt sig vill jag påstå att vår antagonism är lite onyttig.
Du kan säkert bidra till forumet.
Du lägger ner en hel del energi ... Tillverkar videos... har skrivit en bok ...

Det finns mycket skrivet om reinkarnation
"I Gilgamesheposet finns ett av världens första kända exempel på drömtydning i skriven form."
En intressant kulturell källa...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gilgamesheposet

Och här finns massor att läsa för den intresserade:
https://en.wikipedia.org/wiki/Reincarnation
The idea of reincarnation is found in many ancient cultures, and a belief in rebirth was held by historic figures, such as Pythagoras, Plato, and Socrates. It is also a common belief of various ancient and modern religions such as Spiritism, Theosophy, and Eckankar and is found as well in many tribal societies around the world, in places such as Australia, East Asia, Siberia, and South America.

Som du ser har tron på själavandring urgamla rötter.
Man kan hävda att om det vore någon substans i föreställningen så skulle den gett sig tillkänna vid detta laget. Men jag tycker inte den tanken är fullständigt övertygande... tänk om själarna gillar att samverka med oss men inte vill ge oss vattentäta bevis för att de är verkliga?

Sammantaget intresserar jag mig alltså inte för bevis i frågan... det kan andra få hålla på med ;)
Men jag intresserar mig för psyket ... speciellt då för modeller av psyket. Det finns inte många särskilt bra modeller... Den som lyckats bäst anser jag vara Antonio Damasio:
https://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Damasio
Den här ännu ej vederlagda teorin går han till historien med!
"Somatic markers" are feelings in the body that are associated with emotions, such as the association of rapid heartbeat with anxiety or of nausea with disgust.

https://en.wikipedia.org/wiki/Somatic_marker_hypothesis

Jag blev lite sur när jag blev bekant med hans ideer... de är så lika mina egna.
Men jag kommer till dem längs andra vägar än Damasio så det gick snabbt över.
Jag rekommenderar särskilt : Self comes to mind, för den intresserade.

Damasio also proposed that emotions are part of homeostatic regulation
and are rooted in reward/punishment mechanisms.
He recovered William James' perspective on feelings as a read-out of body states,
but expanded it with an "as-if-body-loop" device
which allows for the substrate of feelings to be simulated rather than actual
(foreshadowing the simulation process later uncovered by mirror neurons).

https://www.youtube.com/watch?v=LMrzdk_YnYY

Användarvisningsbild
Kreativ
Inlägg: 421
Blev medlem: 19 aug 2016 02:20

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav Kreativ » 28 feb 2017 14:33

Pilatus skrev:Det skulle ta ca 2,5 timmar att lyssna sig igenom och jag snubblar direkt på frågan om vad som händer med människans själ efter döden. Är själen bärare av något slag av information som förs från en avliden till en nyfödd?

Om minnen av tidigare liv är verklighet så måste den tydligen vara det. Det är här idén om en högre och mer varaktig energistruktur länkat till medvetandet kommer in som hypotes. Att människans komplexa energistruktur är delvis observerbar som rumtid organismen och delvis oobserverbar i sin organisering och djup som genomtränger regioner av högre hastighets (varaktighets) plan, eller "nollpunktsenergi", som även subatomära partiklar hoppar in och ut genom.

Pilatus skrev:Skulle reinkarnationsläran kunna betraktas som motbevisad om det inte kan göras troligt att människan har en själ?

Jag antar att den skulle kunna göras falsifierbar med idén att om liv och medvetande kan uppstå som enbart ett kemiskt recept och artificiell intelligens utan krafter bortom känd kvantbiologi så är idén felaktig.

Tidigare i tråden såg xion ingen anledning att blanda in kvantnivå och gudspartiklar i resonemanget. Men är inte kvantfysik/mekanik i sig något "övernaturligt"?
Tidlös utbildning Blogg | Youtube.
En ny metod för att förstå samhällsproblem mer tydligt så vi kan hantera våra problem bättre, snabbare, lättare och mer exakt.

Användarvisningsbild
Kreativ
Inlägg: 421
Blev medlem: 19 aug 2016 02:20

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav Kreativ » 28 feb 2017 14:53

SigurdV skrev:Pilatus träffar rätt när han anmärker att det tar tid att lyssna på videos.
Så det undviker denna 71-åring om det inte gäller videos av hög kvalitet.
Jag LÄSER alltså!

Begripligt och något jag anade, men varför då kommentera så mycket och göra inlägg i onödan? Pilatus har ju inte postat lika mycket och det tar även tid att läsa vissa av dina långa inlägg som inte alltid är så intressanta.

SigurdV skrev:Nu när den värsta ilskan har lagt sig vill jag påstå att vår antagonism är lite onyttig.

Jag har ingen ilska, men jag anser att konfrontation och friktion kan vara bra för att öka medvetenhet och visdom. Något jag även tar upp i min bok. Ärliga känslor måste ibland uttryckas. Jag kunde lätt ha ignorerat det hela för bekvämlighetens skull, men jag ser en problematisk tendens i ditt mönster och det här var ett bra tillfälle att ta upp det och mer väsentligt än att fortsätta "debatten". Jag vet inte hur länge jag kommer vara på det här forumet eller hur mycket inlägg jag kommer fortsätta göra, men så länge jag är här kommer jag inte kunna undvika andra medlemmars mönster. Därför anser jag att vissa saker behöver sägas så det har sagts. Vet inte om du kommer ta någon lärdom av det, men nu finns det åtminstone lite mer möjlighet. Vad du tar med dig från det hela är upp till dig. Jag försöker utvecklas på mitt eget vis.
Tidlös utbildning Blogg | Youtube.
En ny metod för att förstå samhällsproblem mer tydligt så vi kan hantera våra problem bättre, snabbare, lättare och mer exakt.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav Anne » 28 feb 2017 17:57

Pilatus skrev:
lynx skrev:Vill dock påpeka att jag inte har sovit när dessa tidigare liv upplevelser har visat sig för mig.

Innebär det förhållandet att du var vaken, att upplevelsen framstår som mer sann än om tolkningen skulle vara byggd på en dröm?

Skillnaden är ju ganska stor om man håller innehållet i en mycket speciell upplevelse för sann, eller om man ser den som en slags hallucinatorisk upplevelse, eller bara något som man inte har en förklaring till.


Eftersom jag var vaken i en vad jag kallar medveten närvaro framstår det för mig som mer troligt att detta är autentiska minnen, ja. Det var som filmer utan ljud och vissa saker visste jag bara, som exempelvis vad jag hette i ena livet. Plöjde runt lite så som kläder och grejer för att försöka lokalisera tid och plats.

Jag skulle tro att många barn har minnen från tidigare liv, vilket omgivningen betraktar och avfärdar som lek och att barnen accepterar successivt auktoriteteras förklaring och minnena suddas gradvis ut. Men att t ex fobier och intressen kan leva kvar.

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Re: Tidigare Liv Regression

Inläggav SigurdV » 28 feb 2017 18:12

Kreativ skrev:
SigurdV skrev:Pilatus träffar rätt när han anmärker att det tar tid att lyssna på videos.
Så det undviker denna 71-åring om det inte gäller videos av hög kvalitet.
Jag LÄSER alltså!

Begripligt och något jag anade, men varför då kommentera så mycket och göra inlägg i onödan? Pilatus har ju inte postat lika mycket och det tar även tid att läsa vissa av dina långa inlägg som inte alltid är så intressanta..

Intresse är subjektivt och varför skulle jag härma Pilatus eller någon annan?

Kreativ skrev:
SigurdV skrev:Nu när den värsta ilskan har lagt sig vill jag påstå att vår antagonism är lite onyttig.

Jag har ingen ilska, men jag anser att konfrontation och friktion kan vara bra för att öka medvetenhet och visdom. Något jag även tar upp i min bok. Ärliga känslor måste ibland uttryckas. Jag kunde lätt ha ignorerat det hela för bekvämlighetens skull, men jag ser en problematisk tendens i ditt mönster och det här var ett bra tillfälle att ta upp det och mer väsentligt än att fortsätta "debatten". Jag vet inte hur länge jag kommer vara på det här forumet eller hur mycket inlägg jag kommer fortsätta göra, men så länge jag är här kommer jag inte kunna undvika andra medlemmars mönster. Därför anser jag att vissa saker behöver sägas så det har sagts. Vet inte om du kommer ta någon lärdom av det, men nu finns det åtminstone lite mer möjlighet. Vad du tar med dig från det hela är upp till dig. Jag försöker utvecklas på mitt eget vis.

Du borde kanske analysera ditt eget mönster?
Varför har du inte kunnat avstå från att karakterisera mig som okunnig?
Hur vist är det att nedvärdera andra?


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 31 och 0 gäster