Herre, gör mig kysk men inte ä

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Herre, gör mig kysk men inte ä

Inläggav Esther » 11 apr 2018 17:47

Algotezza skrev:Framtisscenario

Putin, gör mig rysk men inte än.



"Framtiden" är redan.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18495
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Herre, gör mig kysk men inte ä

Inläggav Algotezza » 12 apr 2018 20:13



Jag gillar ordvitsar, Torra helst. Jag var en manisk ordvitsare förr. Tills en mig närstående fick nog så jag gör det inte lika ofta i hennes närhet. Det var svårare att hålla in med en ordvits än kläcka en. Lite Tourettes-aktigt.

Humor kan jag numera sakna på detta forum. Glimten i ögat. Lite tolerans och överseende med varandras ofullkomligheter. Och mediets ofullkomlighet att ge rättvisa åt varandra.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7793
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Herre, gör mig kysk men inte ä

Inläggav Anders » 14 apr 2018 22:12

Algotezza skrev:


Jag gillar ordvitsar, Torra helst. Jag var en manisk ordvitsare förr. Tills en mig närstående fick nog så jag gör det inte lika ofta i hennes närhet. Det var svårare att hålla in med en ordvits än kläcka en. Lite Tourettes-aktigt.

Humor kan jag numera sakna på detta forum. Glimten i ögat. Lite tolerans och överseende med varandras ofullkomligheter. Och mediets ofullkomlighet att ge rättvisa åt varandra.

Jag blir lite stressad, känner då jag hör en sån vits pressen på mig att komma på en ännu vitsigare ordvits. Håller på och snickrar på nåt i stil med hellre en brysk rysk än en kysk tysk men jag får inte till det riktigt. Man måste koppla det till nåt. Churchill eller nån.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 36 och 0 gäster