Om medvetenheten, tiden och livet

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Om medvetenheten, tiden och livet

Inläggav Pilatus » 11 jun 2018 17:15

klorofyll skrev:Ja det framhäver ju att vi kan välja mellan färdigpaketerat och självtänkt....
Det finns risker med färdigpaketerat, helst ska man nog tänka ut allt själv..

En briljant idé, alla sitter hemma i köket och funderar på hur de skall kunna utföra de dagliga sysslorna utan att fråga någon annan. Det blir slitsamt, minst sagt.
Moderator

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Om medvetenheten, tiden och livet

Inläggav Esther » 11 jun 2018 17:19

Pilatus skrev:
klorofyll skrev:Ja det framhäver ju att vi kan välja mellan färdigpaketerat och självtänkt....
Det finns risker med färdigpaketerat, helst ska man nog tänka ut allt själv..

En briljant idé, alla sitter hemma i köket och funderar på hur de skall kunna utföra de dagliga sysslorna utan att fråga någon annan. Det blir slitsamt, minst sagt.


Jag uppfattade inte Klorofyll som att man inte skulle fråga någon annan - utan uppfinna hjulet helt självt i allt... vilket är en smula mer komplext. Detta innebär att jag när vill koka mitt morgonkaffe sätter jag soptunnan i vasken, tänder lampan och väntar på att det ska koka --- fast det inte gör det väntar jag sedan på att brödet ska materialisera sig på bordet som inte finns osv...
Jag är pragmatiker i sådant - tar det som finns, bygger på det och har väl någon liten extra egen grej -- gillar kanel i mitt kaffe tex. Det är tillräckligt för mig av egenheter på morgonen...
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Om medvetenheten, tiden och livet

Inläggav klorofyll » 11 jun 2018 17:50

Pilatus skrev:Det blir slitsamt, minst sagt.

Det är bara att väga mot risken... Ungefär som när man överväger att svara på samtal från Armenien... (Expressen)

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Om medvetenheten, tiden och livet

Inläggav Pilatus » 11 jun 2018 18:29

klorofyll skrev:
Pilatus skrev:Det blir slitsamt, minst sagt.

Det är bara att väga mot risken... Ungefär som när man överväger att svara på samtal från Armenien... (Expressen)

Är de inte snälla där i Armenien? Jag har inte läst Expressen. Telefonsamtal från utlandet med folk som litet omständligt frågar om detta är <förnamn><efternamn> brukar inte hinna längre. Jag lägger på luren. Jag har inget väntande arv från någon sådan släkting som först frågar om jag är NN.
Moderator

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Om medvetenheten, tiden och livet

Inläggav klorofyll » 11 jun 2018 19:15

Pilatus skrev:
klorofyll skrev:
Pilatus skrev:Det blir slitsamt, minst sagt.

Det är bara att väga mot risken... Ungefär som när man överväger att svara på samtal från Armenien... (Expressen)

Är de inte snälla där i Armenien?

Alltså vanliga människor i Armenien har inte råd med sådana distansssmtal, det är i varje fall vad jag tänker..?

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18488
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Om medvetenheten, tiden och livet

Inläggav Algotezza » 11 jun 2018 19:17

klorofyll skrev:
Pilatus skrev:
klorofyll skrev:Det är bara att väga mot risken... Ungefär som när man överväger att svara på samtal från Armenien... (Expressen)

Är de inte snälla där i Armenien?

Alltså vanliga människor i Armenien har inte råd med sådana distansssmtal, det är i varje fall vad jag tänker..?


De betalas av den de ringer till.
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 26 och 0 gäster