Muhammed ingen profet.
Moderator: Moderatorgruppen
-
Reine Strömvall
- Kontakt:
Muhammed ingen profet.
Gud har sagt mig att han aldrig haft någon profet med namnet Muhammed.
Han har också sagt mig att det går bra att göra abort före tre månader och att det är OK att använda kondom och preventivmedel.
Han har heller aldrig önskat tvinga in oss i livslånga olyckliga äktenskap.
Så både Islam och katolsk tro är felaktiga.
Han har också sagt mig att det går bra att göra abort före tre månader och att det är OK att använda kondom och preventivmedel.
Han har heller aldrig önskat tvinga in oss i livslånga olyckliga äktenskap.
Så både Islam och katolsk tro är felaktiga.
- AlLvEtArEn
-
Reine Strömvall
- Kontakt:
Under tio års tid
Jag har hört detta under tio års tid och att Muhammed bara var en skit ifrån A och O.
nähäjohonähäjohonähäjohonähäjohonähäjohonähäjohonähäjohonähä
Ledsen att jag inte lade märke till den här tråden när den dök upp, den borde hamnat rakt i soptunnan.
Nu får den vara kvar som en komisk och pinsam påminnelse för vad som utmärker riktigt dåliga argument.
Have fun.

Nu får den vara kvar som en komisk och pinsam påminnelse för vad som utmärker riktigt dåliga argument.
Have fun.

Re: Under tio års tid
Reine Strömvall skrev:Jag har hört detta under tio års tid och att Muhammed bara var en skit ifrån A och O.
Jag tycker att du ska tänka på vad du skriver, att skriva att Muhammed bara var en skit från A och O är inte ett dugg roligt. Ge en ordentlig förklaring till varför du tycker det isåfall. tråkmåns
Om Muhammed.
Av flera själ tycks det vara olustigt svårt att, öppet och analyserande diskutera Muhammed och det han – på olika sätt - representerar i tiden. Jag har en uppfattning att det är särskilt svårt att föra en diskussion i vårt land. Kan det vara så att fler än jag tycker detta ? I så fall är det intressant att söka en förklaring på denna - odemokratiska - tystnad. Jag har själv den löpande åsikten att det beror på samma sorts rädsla som tystade analysen av Hitler – före det s k andra världskriget.
Av flera själ tycks det vara olustigt svårt att, öppet och analyserande diskutera Muhammed och det han – på olika sätt - representerar i tiden. Jag har en uppfattning att det är särskilt svårt att föra en diskussion i vårt land. Kan det vara så att fler än jag tycker detta ? I så fall är det intressant att söka en förklaring på denna - odemokratiska - tystnad. Jag har själv den löpande åsikten att det beror på samma sorts rädsla som tystade analysen av Hitler – före det s k andra världskriget.
Ok, den här tråden började ju lite komiskt, men kan övergå till kosmisk, man kan ju göra ett försök?
Det här med Gud som talar genom Reine Strömvall, kan verka oseriöst, men det döljer djupa sanningar. Att Gud förlåter allt, det är ok, vi är bara människor, känslan av skam och misslyckande hör tydligen till upplevelsen. Men det är först när man erfarit den grundligt som man känner den och kan släppa den fri.
Så till Muhammed, vad sade han, kan någon upplysa mig om de generella dragen, lite korfattat så där...? ( jag är obildad)
Var han en nazist före sin tid?
Det här med Gud som talar genom Reine Strömvall, kan verka oseriöst, men det döljer djupa sanningar. Att Gud förlåter allt, det är ok, vi är bara människor, känslan av skam och misslyckande hör tydligen till upplevelsen. Men det är först när man erfarit den grundligt som man känner den och kan släppa den fri.
Så till Muhammed, vad sade han, kan någon upplysa mig om de generella dragen, lite korfattat så där...? ( jag är obildad)
Var han en nazist före sin tid?
Det finns många människor som snackar med gudar idag, jag förstår inte varför just reines gud är exeptionell för er. En del verkar ju till och med tro att de själva har alla svaren så då behöver de inte rådfråga någon annan än sin spegelbild, vissa tar hjälp av droger och söker de riktigt djupa svaren i en haschpipa eller liknande. Andra är ju födda med en djupare insikt och förståelse, når nirvana varenda kväll....
En sinnesstämmning få förunnat har jag hört.
Munkarna i tibet har ju svaret, men kan inte yppa det då det skulle förändra världsordningen, min granne har oxå svaret, kan heala folk genom magi..... schyssta grejjer, funkar tyvärr bara ibland, svårt att förklara varför... bara är så.
En annan på min gata följer ljuset, ingen aning om vad det ljuset är, trist som jag är så är det enda ljuset för mig elljuset. Jag har inte den djupa insikten har jag hört. Men så har jag aldrig snackat med någon gud heller. Han har aldrig yppat ett ord till mig fastän jag tänder rökelse och sjunger frigörande spiritisiska sånger samtidigt som jag späker mig i renlighetssyfte, en gång offrade jag grannens katt men det hjälpte inte heller. Vilket virre.varr av religioner och ideologier det finns va?
Bara att välja och vraka!!
En sinnesstämmning få förunnat har jag hört.
Munkarna i tibet har ju svaret, men kan inte yppa det då det skulle förändra världsordningen, min granne har oxå svaret, kan heala folk genom magi..... schyssta grejjer, funkar tyvärr bara ibland, svårt att förklara varför... bara är så.
En annan på min gata följer ljuset, ingen aning om vad det ljuset är, trist som jag är så är det enda ljuset för mig elljuset. Jag har inte den djupa insikten har jag hört. Men så har jag aldrig snackat med någon gud heller. Han har aldrig yppat ett ord till mig fastän jag tänder rökelse och sjunger frigörande spiritisiska sånger samtidigt som jag späker mig i renlighetssyfte, en gång offrade jag grannens katt men det hjälpte inte heller. Vilket virre.varr av religioner och ideologier det finns va?
Bara att välja och vraka!!
Mohammed läste gamla testamentet tyckte inte att allting stämde så bra och skrev en egen helig skrift ungefär på 600-talet. Den spreds över världen och skapade islam. Mohammed hade kontakt med samma gud som Abraham, Moses och de andra grabbarna. Men han gav inte samma budskap (enligt Mohammed). M var en son till en rik familj och han valde att leva som en nomad i öknen. Enligt islam finns det bara en gud och han kommer att ingripa i ett "heligt" krig ngn gång i framtiden (då ondskan nått sin kulmen). Då kommer alla icke muslimer att utrotas.
Det finns bara en gud och hans namn är Allah och Mohammed är hans profet... sägs det.
Det finns bara en gud och hans namn är Allah och Mohammed är hans profet... sägs det.
Mohammed läste gamla testamentet tyckte inte att allting stämde så bra och skrev en egen helig skrift ungefär på 600-talet. Den spreds över världen och skapade islam. Mohammed hade kontakt med samma gud som Abraham, Moses och de andra grabbarna. Men han gav inte samma budskap (enligt Mohammed). M var en son till en rik familj och han valde att leva som en nomad i öknen. Enligt islam finns det bara en gud och han kommer att ingripa i ett "heligt" krig ngn gång i framtiden (då ondskan nått sin kulmen). Då kommer alla icke muslimer att utrotas.
Tatjana - Det är tämligen uppenbart att religion är ett känsligt ämne. Att du återger en undermålig och felaktig bild, gör inte livet enklare.
Enligt historien, uppenbarade sig en från Gud utsänd ängel för att förmedla, det vi idag kallar för koranen, till Mohammed. Att säga ett han skrev "en egen skrift" är direkt nonchalant och vilseledande. Mohammed var den man som alltså skulle sprida Guds budskap vidare, han valdes som profet, (en bland ca trehundratusen) dock den profet som skulle sprida den slutliga läran/skriften. Mohammed spred precis samma budskap som Abraham och Jesus, (läs koranen) dock med tillägg. Inga modifieringar, utan endast tillägg. Och Givetvis Är det alltid en Gud det handlar om.
Hinner inte skriva mer. Återkommer senare.
Hälsningar.
-
krokodilka
Håller med Ivan om att det saknas öppen dialog och diskussion när det gäller känsliga ämnen så som, t ex religion.
Dock så tycker jag att man skall ha förståelse för mänskliga olikheten,
Man skall även ha kunskap om ämnet innan man går in och inleder en dialog.
Ett littet råd bara; Läs källitteratur om islam, kristendomen, mm reflektera, tolka kontextualisera
mvh.
Dock så tycker jag att man skall ha förståelse för mänskliga olikheten,
Man skall även ha kunskap om ämnet innan man går in och inleder en dialog.
Ett littet råd bara; Läs källitteratur om islam, kristendomen, mm reflektera, tolka kontextualisera
mvh.
Tractatus skrev:Tatjana - Det är tämligen uppenbart att religion är ett känsligt ämne. Att du återger en undermålig och felaktig bild, gör inte livet enklare.
Det var tråkigt att ditt liv inte är enkelt, att det skulle försvåras av mina ngt sarkastiska (in)slag under bältet har jag dock svårt att acceptera och ber därför om en liten ursäkt. Mitt sätt att uttrycka mig har kanske många gånger skapat debatt, men aldrig krig, så må det förbli.
Mvh Tanja
Återgå till "Religion och andlighet"