Business

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Business

Inläggav scirocco » 18 aug 2018 22:31

Varför är så många upptagna av att göra affärer eller ha högavlönade "jobb"?
Varför vill.människor " lyckas"?

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Buisness

Inläggav scirocco » 18 aug 2018 22:32

Kanske överskriften är felstavad.
Nu är den rättad

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Buisness

Inläggav Esther » 18 aug 2018 22:36

buisness...

förmodligen för pengarna... det är ofta sett som sexigt att ha mycket pengar och en kostym för 30.000 dollar på sig och klockor som visar prestige för då kan få humpa alla kvinnor :) - det är som att vilja bli rockstjärna av samma skäl - pengar/maxligg med allt som rör sig.
Veritas vos liberabit

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Buisness

Inläggav scirocco » 18 aug 2018 22:43

Pengar såklart. Men varför anses det som lyckat. Jag tänkte inte på sex eller kön när jag skrev frågan. Det går att hitta partner utan pengar också.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Buisness

Inläggav Esther » 18 aug 2018 22:49

scirocco skrev:Pengar såklart. Men varför anses det som lyckat. Jag tänkte inte på sex eller kön när jag skrev frågan. Det går att hitta partner utan pengar också.


Man söker ofta inte en partner... man söker liggen... desto fler desto bättre samt kanske för syns skull och för att komma högre och längre någon som man kan visa upp som får bli "partner" fast man har tusen andra (jag kan den där världen - tro mig... ) - det är klart att det är lyckat... det är väl så man visar man är en alfahanne - alla liggen och alla pengarna och därmed är man "lyckad" i världen... det är därför ofta mycket tokreligiösa människor som jag inte vill ha samröre med dessa... de är ofta dessutom korrupta på alla möjliga plan möjligt... för annars hade de inte det de har, gör det de gör... när dessa "öppnar skåpen" - rasar mer än bara liken ut... :)
Men alla vill dit - det är ju ansett som det ultimata för alla - därav alla ligg --- för de stackarna som öppnar benen vet inte att det blir inte de som får bli partner --- för denna ska väljas ofta ur de blyga lite oskuldsfulla så de kan bli bra mödrar att visa barnen --- de som de avnjuter visas inte upp för barnen men för kollegor och andra... det brukar vara kutym.
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Buisness

Inläggav Esther » 18 aug 2018 22:52

ja - det samma gäller ju kvinnorna som också de går i "kostymer" och är som männen i alla lägen även i att ha många ligg - de har råd med yngre förmågor när de har mycket pengar... :)
Oh.... du milde.
Veritas vos liberabit

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Buisness

Inläggav scirocco » 18 aug 2018 22:58

Menar du att du kan den där världen? Den kan inte jag. Jag har inte levt i den. Kanske jag kan ana den. Det sexuella tycker jag om och tycker dina ord är främmande. De som lever för någon slags beröm och bekräftelse ger jag inget för.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Buisness

Inläggav Esther » 18 aug 2018 23:01

scirocco skrev:Menar du att du kan den där världen? Den kan inte jag. Jag har inte levt i den. Kanske jag kan ana den. Det sexuella tycker jag om och tycker dina ord är främmande. De som lever för någon slags beröm och bekräftelse ger jag inget för.


Ja normalt är det vad män tycker - om sex alltså.
Det kan man väl tycka --- men jag som är "annorlunda" föredrar det som inte finns - i sex.
Nämligen att älska - det kan inte de som har sex... för sex bygger i sin form och sin natur på intressen.
Inte kärlek.

Du har inte levt i den världen? Vi är alla i den - om du inte är munk och lever totalt avskild i en grotta i en öken. Det är den värld vi befinner oss i och den världen som när du slår på TVn ser. Det är detta alla har och vill ha. Hur kan du ha missat detta?
Veritas vos liberabit

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Buisness

Inläggav scirocco » 18 aug 2018 23:08

Jag har väl bara missat det. Kärlek och sex hör ihop i min tanke. Tanken kan skapas olika i varje människa. Vi bygger vår framtid och värld med våra fantasier om hur det skall vara. Oftare än man tror blir det som man önskar.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Buisness

Inläggav Esther » 18 aug 2018 23:10

scirocco skrev:Jag har väl bara missat det. Kärlek och sex hör ihop i min tanke. Tanken kan skapas olika i varje människa. Vi bygger vår framtid och värld med våra fantasier om hur det skall vara. Oftare än man tror blir det som man önskar.


För mig hör kärlek och älska samman och intressen/passion med sex. Vilket är två helt olika fenomen --- som de som inte kan det första misstar för det sista --- men innerst inne vet varje individ om de någonsin någon gång faktiskt älskat för att det funnits en etablerad långvarig sann kärlek redan som konsumerades mellan parterna --- inte en part - utan parterna.
Det är inte så ofta förekommande --- därav valen av ord ---
Veritas vos liberabit

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Buisness

Inläggav scirocco » 18 aug 2018 23:19

Orden har olika innebörd för ganska många. Särskilt de där orden. Älska och sex kan ju vara synonymt ibland. Sen finns romantik och flera ord. Vad varje människa förknippar med vackert varierar.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Buisness

Inläggav Esther » 18 aug 2018 23:23

scirocco skrev:Orden har olika innebörd för ganska många. Särskilt de där orden. Älska och sex kan ju vara synonymt ibland. Sen finns romantik och flera ord. Vad varje människa förknippar med vackert varierar.



Ja - för den som är allätare...
Men jag vet att det är känslorna/tankarna/intentionerna bakom akterna som avgör halten av vad som slutligen avspelar sig. Det är inte bara jag som vet. Det vet alla....
Framförallt unga män - de VET. Äldre män glömmer kanske bort hur det var när de visste skillnaden på ett ligg och när de älskade kvinnan.
Veritas vos liberabit

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Buisness

Inläggav scirocco » 18 aug 2018 23:32

Jag undrar varför du lägger tonvikt vid MÄN. Om någon glömmer vad de kännt när de var unga så är det inte just män som gjort det.. Jag har inte glömt mina tankar och känslor. Jag tror ingen har gjort det. Alla minns sin barndom. Alla minns sina tonår. Alla minns sin ungdom. Alla minns sina drömmar. Alla vet vad kärlek är.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Buisness

Inläggav Esther » 18 aug 2018 23:41

scirocco skrev:Jag undrar varför du lägger tonvikt vid MÄN. Om någon glömmer vad de kännt när de var unga så är det inte just män som gjort det.. Jag har inte glömt mina tankar och känslor. Jag tror ingen har gjort det. Alla minns sin barndom. Alla minns sina tonår. Alla minns sin ungdom. Alla minns sina drömmar. Alla vet vad kärlek är.



Bra... :) det känns som ett avslut.
Veritas vos liberabit

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Buisness

Inläggav scirocco » 18 aug 2018 23:45

Jo,det var rätt vackert. :)


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster