sex och Gud

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

sex och Gud

Inläggav Ben » 26 jun 2019 18:56

Det man bör veta som andlig är att det inte finns något sexuellt med Gud. Man ser ju det andliga bli som humor när man inte vet detta.

Ljus sexkontakt är utan penetration

531bts
Inlägg: 927
Blev medlem: 25 aug 2017 19:46

Re: sex och Gud

Inläggav 531bts » 27 jun 2019 08:58

Hur så, sex ingår i Guds skapelse. Det ultimata samarbetet för naturens reproduktion. Inte konstigare än så. Men att förhålla sig till sexualiteten i Gudsmedvetenhet kan ha sina sidor, förknippas o förväxlas oftast med kärlek o det får konsekvenser man då inte räknar med.

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 27 jun 2019 11:00

531bts skrev:Hur så, sex ingår i Guds skapelse. Det ultimata samarbetet för naturens reproduktion. Inte konstigare än så. Men att förhålla sig till sexualiteten i Gudsmedvetenhet kan ha sina sidor, förknippas o förväxlas oftast med kärlek o det får konsekvenser man då inte räknar med.


Är du mormon? Då ingår ju mörka ritualer och orgier.

För mig är det fakta att det inte finns något sexuellt med Gud.

531bts
Inlägg: 927
Blev medlem: 25 aug 2017 19:46

Re: sex och Gud

Inläggav 531bts » 27 jun 2019 15:00

Nej jag är inte mormon, jag tillhör ingen annan församling än mänskligheten. Gud är namnet på den enastående, levande Helheten. Skapelsen är Guds funktion, aktivitet, i den ingår sexualiteten som ett naturligt behov, incitament för arternas reproduktion. Sexualiteten undgår ingen levande varelse i Guds skapelse, alla har att bemöta den, med eller utan Gudsmedvetenhet.

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 27 jun 2019 16:22

Den fysiska skapelsen och världen är mörk. Det visar alla religiösa historier på. Det finns inget sexuellt med Gud. Den fysiska världen kommer ej heller aldrig att bli ljus utan kanske upphöra. Det borde ringa klockor eftersom Skaparen dog fysiskt när han inkarnerade för att balansera att Satan haft flera inkarnationer.

531bts
Inlägg: 927
Blev medlem: 25 aug 2017 19:46

Re: sex och Gud

Inläggav 531bts » 27 jun 2019 16:39

- God dag, yxskaft!

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 27 jun 2019 16:45

Det finns andra skapare.

Tecken på DNA-skapare just nu på planeten. Svårt att dra paralleller för en ateist?

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 29 jun 2019 14:24

Ljus sexkontakt är utan penetration

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 02 jul 2019 14:17

Fråga nån om det finns något sexuellt med Gud? Det är ett bra test för att veta om personen har nån andlig kunskap överhuvudtaget?

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 04 jul 2019 11:19

Åtminstone är det jag säger såhär rätt; att ni lär inte finna er i en sekt en dag.

Nu betyder ju inte giftermål mycket alls eftersom det är oandligt att ha samlag oavsett.

Så att en gift kristen som knullar som säger åt mig att det är fel att vara bög är ju ganska så ömkansvärt.

Homosexualitet är ljust.

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 28 jul 2019 09:34

Ben skrev:Fråga nån om det finns något sexuellt med Gud? Det är ett bra test för att veta om personen har nån andlig kunskap överhuvudtaget?


Antalet platser man vill prata med någon som vet att Gud inte knullar...

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7797
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: sex och Gud

Inläggav Anders » 29 jul 2019 01:59

Ben skrev:
Ben skrev:Fråga nån om det finns något sexuellt med Gud? Det är ett bra test för att veta om personen har nån andlig kunskap överhuvudtaget?


Antalet platser man vill prata med någon som vet att Gud inte knullar...

Alla mina porrtankar är nog ganska ogudaktiga. Det som förenar är kanske - förväntan.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

David H
Moderator
Inlägg: 5212
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: sex och Gud

Inläggav David H » 29 jul 2019 17:03

Ben skrev:Det man bör veta som andlig är att det inte finns något sexuellt med Gud. Man ser ju det andliga bli som humor när man inte vet detta.

Ljus sexkontakt är utan penetration


Jag såg dramat "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" av Ann Heberlein. Där slog hon fast att Gud var en man, och att lidandet i världen inte kunde upphöra eftersom Gud var upptagen med att knulla. Eller nåt i den stilen. Något om att Gud var en man, och att han var upptagen med att knulla var det iaf. Jag tror annars det är vanligt att folk blandar ihop gud och Gud. Bara för att man fått kontakt med nån sorts gud, betyder det inte att manfått kontakt med Gud, tänker jag. Kanske "Gud" över huvud taget inte är något som säkert går att tala om, som förblir ovisst och okänt, och då är det kanske bara olika versioner av "gudar" som det går fälla meningsfulla omdömen om. Alltså högt där uppe i skyn kanske det finns en gud som står för det ljusa och platonska, och ännu högre upp i skyn må det finnas en gud som föredrar köttsliga lustar, medan det ännu, ännu högre upp i skyn finns en gud som bara säger "kanske, kanske, kanske".
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 23 aug 2019 11:12

Det är mörka gudar etc i sånnafall Anders.

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 23 aug 2019 11:16

Religiösa får till ett knull - men de måste gifta sig. Andliga sanningen är att all penetration är mörk.


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster