sex och Gud

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: sex och Gud

Inläggav Anders » 24 aug 2019 11:30

Ben skrev:Religiösa får till ett knull - men de måste gifta sig. Andliga sanningen är att all penetration är mörk.

Det känns bara så precis efter om man är grabb. Skulle jag påstå. Varför skulle penetration vara mörk?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 25 aug 2019 09:37

Anders skrev:
Ben skrev:Religiösa får till ett knull - men de måste gifta sig. Andliga sanningen är att all penetration är mörk.

Det känns bara så precis efter om man är grabb. Skulle jag påstå. Varför skulle penetration vara mörk?


För att det är bara så.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: sex och Gud

Inläggav Anders » 25 aug 2019 09:46

Ben skrev:
Anders skrev:
Ben skrev:Religiösa får till ett knull - men de måste gifta sig. Andliga sanningen är att all penetration är mörk.

Det känns bara så precis efter om man är grabb. Skulle jag påstå. Varför skulle penetration vara mörk?


För att det är bara så.

Nejdå. Den är bara laddad. Och ibland lite bökig. Och det är egentligen inte så stor skillnad på penetration och olika former av egna eller gemensamma handtrallor. Framförallt andligt.

Ingen religion jag känner till pratar så mycket om sex egentligen.

Tycker jag, men du annorlunda. Vad skiljer sex med penetration från annan sex?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 25 aug 2019 10:07

Anders skrev:
Ben skrev:
Anders skrev:Det känns bara så precis efter om man är grabb. Skulle jag påstå. Varför skulle penetration vara mörk?


För att det är bara så.

Nejdå. Den är bara laddad. Och ibland lite bökig. Och det är egentligen inte så stor skillnad på penetration och olika former av egna eller gemensamma handtrallor. Framförallt andligt.

Ingen religion jag känner till pratar så mycket om sex egentligen.

Tycker jag, men du annorlunda. Vad skiljer sex med penetration från annan sex?


Ljus sexkontakt är utan penetration så man kan göra vad man vill förutom det.

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 25 aug 2019 10:36

Bild

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 25 aug 2019 19:57

Gandalf vet att det är mörkt med penetration så du kommer inte undan, Anders lol skämt

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: sex och Gud

Inläggav Anders » 26 aug 2019 07:45

Ben skrev:Gandalf vet att det är mörkt med penetration så du kommer inte undan, Anders lol skämt

Undrar om han fått nåt. Maior kan ju bevisligen ha sex(oklart om bra) med människor, men med varandra?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: sex och Gud

Inläggav Anders » 26 aug 2019 07:51

Blev inte så att jag fick ha sex med en oskuld då jag var i mina produktiva år. Det hade varit en stor ynnest. Att göra det till en superupplevelse för henne. Lite som i grottbjörnens folk om nån minns den. Han killen som invigde Ayla hade ju uppgiften att introducera det.

Har inte fått det riktigt klart för mig, kan det göra ont även om man tar det riktig långsamt och med mycket stimulans? Kan det göra ont även om det glider bra? Är kondomen ett plus eller ett minus rent smärtmässigt?

Ogudaktiga tankar kanske men jag menar även om penetrationen skulle vara svart så skall den banne mig vara skön i alla fall. Ibland upplever jag att det nästan blir för skönt för henne, man får höra sånt där som att hon dör osv. Det kan vara det mörka?

Inte viktigt för mej kanske som är för gammal nu men det kan tänkas att ungtuppar läser detta. Och de skall fasen göra det skönt för våra döttrar.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 26 aug 2019 09:20

hehehehehehe

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: sex och Gud

Inläggav Algotezza » 27 aug 2019 12:30

Andra sidan av penetrationssex är omslutningssex. Never forget.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 31 aug 2019 13:45

531bts skrev:Nej jag är inte mormon, jag tillhör ingen annan församling än mänskligheten. Gud är namnet på den enastående, levande Helheten. Skapelsen är Guds funktion, aktivitet, i den ingår sexualiteten som ett naturligt behov, incitament för arternas reproduktion. Sexualiteten undgår ingen levande varelse i Guds skapelse, alla har att bemöta den, med eller utan Gudsmedvetenhet.


Dummaste jag läst nånsin kanske.

531bts
Inlägg: 920
Blev medlem: 25 aug 2017 19:46

Re: sex och Gud

Inläggav 531bts » 01 sep 2019 12:00

Ben: för analfabeten blir allt den läser dumt!

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: sex och Gud

Inläggav Algotezza » 01 sep 2019 13:17

531bts skrev:Ben: för analfabeten blir allt den läser dumt!



Nej, bara obegripligt. Tror jag.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Ben
Inlägg: 995
Blev medlem: 15 jul 2012 22:53

Re: sex och Gud

Inläggav Ben » 01 sep 2019 14:17

Det är dumheter från hans hjärna

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: sex och Gud

Inläggav scirocco » 01 sep 2019 19:52

Anders skrev:Blev inte så att jag fick ha sex med en oskuld då jag var i mina produktiva år. Det hade varit en stor ynnest. Att göra det till en superupplevelse för henne. Lite som i grottbjörnens folk om nån minns den. Han killen som invigde Ayla hade ju uppgiften att introducera det.

Har inte fått det riktigt klart för mig, kan det göra ont även om man tar det riktig långsamt och med mycket stimulans? Kan det göra ont även om det glider bra? Är kondomen ett plus eller ett minus rent smärtmässigt?

Ogudaktiga tankar kanske men jag menar även om penetrationen skulle vara svart så skall den banne mig vara skön i alla fall. Ibland upplever jag att det nästan blir för skönt för henne, man får höra sånt där som att hon dör osv. Det kan vara det mörka?

Inte viktigt för mej kanske som är för gammal nu men det kan tänkas att ungtuppar läser detta. Och de skall fasen göra det skönt för våra döttrar.

Det är bra att tänka på att det ska bli skönt för kvinnan. Det är härligt att känna när det går för henne. Jag har heller aldrig tagit en oskuld. Men kvinnor har berättat för mig hur det var. Inte så speciellt tror jag. En hade ett väldigt oromantiskt tillvägagångssätt. Hon svarade på en kontakt o prattade med en för henne som var tonåring äldre man. Han reste från skåne upp till östergötland och hade ett hotellrum hon kom dit för att uppleva hur det är att knulla. Samtidigt togs hennes oskuld. Hon bodde hemma hos sina föräldrar då och gick tillbaka hem när akten va4 över. Det blödde lite och var inte så jätteskönt men mer spännande tror jag.


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster