Den geniala hinduismen

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Morningstar

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Morningstar » 01 jul 2012 22:39

---n?

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Marko » 01 jul 2012 22:46

Morningstar skrev:
Marko skrev:
Din poesi harald tycker jag är mycket fin.


Jag tror Harald är förälskad :)


Jaha. Det har han dock inte skrivit något om. Lever inte han ensam i bergen i Indien med tillfällig kontakt med omvärlden?


Inte jag heller... ser bara lite bilder i mitt huvud av det han berättat.
Det blir som en liten film..tycker som du att harald har fått en 'ny' ton,
en ton som känns mer kärleksfull och ödmjuk... lugnare och djupare. bestämdare och respektfullare, klarare och vackrare. kan det vara annat än kärlek ?

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav cawi » 02 jul 2012 01:56

Verkligen charmigt detta, har inget att genmäla ~ Skön natt´
..~

Användarvisningsbild
nuddle
Inlägg: 2685
Blev medlem: 24 jun 2010 20:27

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav nuddle » 02 jul 2012 13:20

jag har slutat äta kött
Allt lov o pris tillkommer Gud, den allsmäktige, den som inget kan liknas vid,
den som enbart vill väl hela sin skapelse, som allt beror utav, men som själv är oberoende allt.

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav cawi » 03 jul 2012 22:25

What can I say Jo, ja hela du strider hela tiden mot dig själv Och, varför du skriver Här -vet bara Du..!?
..~

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 05 jul 2012 07:51

Morningstar skrev:
Marko skrev:
Din poesi harald tycker jag är mycket fin.


Jag tror Harald är förälskad :)


Jaha. Det har han dock inte skrivit något om. Lever inte han ensam i bergen i Indien med tillfällig kontakt med omvärlden?




jovisst lever jag helt ensam uppe i bergen,
men mitt hjärta finns överallt i rymden,
det är ingen satelit,

men det finns längst därinne i solen,
i varje människas hjärta,

även i Påvens hjärta,

jag ska snart ta det definitiva klivet ut ur min kropp,
ut ur den materiella världen, ut ur naturen,
jag ska dö
men bara för att kunna leva maximalt,
för mitt nya själv blir
allt som finns och har funnits

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 11 jul 2012 08:18

igår åkte jag till Gandhi universitetet för att träffa professor Narayana, jag hade inte tagit ett bad på över fyra månader, och inte tvättat min skjorta och mina byxor på över en månad, fast ändå luktar min kropp ej illa, jag kan inte lämna mina kläder till någon dobbies här som kunde tvätta byxorna snabbt för knappt 3 kronor, för de senaste 7 månaderna har en kristen grupp jobbat hårt med att i detalj klarlägga varje steg jag tar, så ifall jag går in i en affär i t.ex. Theni och köper en liter mjölk kommer det att notera detta och exakt vilket klockslag, för att informera de braminska prästerna och den speciella gruppen av ortodoxa brahminska präster som kallas för nambottri som är associerade med Guruvajappa tempel i Kerela där dom varje dag gör doll-mantra puja emot mig och där då varje liten pryl som de vill influera i min situation finns med på ett eller annat sätt i pujan t.ex. det elektriska systemet på min bil, där de då klippt av olika kabel-bitar och lagt i puja i Guravajappa för att kunna sända dåliga vibrationer in i min bil trots avståndet kanske är 10 mil fågelvägen, och de har lagt ut ett black magic fält ända från Kottajam i Kerala över Kumeli till Teni och sen perikulam och Batalagundo och ner till Dindigul och sedan från Dindigul till Madurai som har en distans av 6 mil, alltså varje litet shop där jag en gång handlat har invaderats av Brhaminska präster för att göra puja i affären och sedan ta vissa delar av sådant jag köpt, t.ex. en viss penna, och då tar de pennan fast kopi till Guruvajappa och gör puja varje dag, men nu har trycket emot mig ökats dialektiskt enligt hegels ide och Narayana som jag mötte då han höll en av sina lektioner och faktiskt då jag kom in i klassrummet talade han om min situation till studenterna och jämförde mitt ashram med Mahatma Gandhis aashram, för då stöld gjordes hos Gandhi hungerstrejkade han, men ifall jag skulle göra detsamma,. situaionen är inte likartad i dag, för de senaste månaderna har jag sovit ute i skogen uppe på kodaikanal road på natten därför att James Kimptons grupp med Jesuraj, Assirvadam prästen i Attur och dessa puja präster i kerala har nu blockerat min väg upp till ashramet, så jag har inte varit där sedan den 1 februari, jag lever alltså som en robin hood uppe i bergen, jag har inte heller träffat Raja Thever, men jag fick i alla fall ett härligt bad i går fast hemme hos Narayan på första våningen och jag tvättade skjorta och byxor själv. och att jag kan klara mig emot denna pressen från dessa människor beror på att jag har mitt hjärta helt öppet permanent och kan tolka de vibrationer från omvärlden som jag uppfattar i hjärtat , ifall de är goda, och då de sänder puja från Guruvajappa känner jag dessa vibrationer på bråkdelen av en sekund och faktiskt får jag då information i hjärnan bortom mitt naturliga tänkande att det t.ex. är 40 personer som gör puja och så vidare.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 12 jul 2012 07:41

Jag ligger i mörkret i vildmarkskogen på en liten filt på kanske 900 meters höjd just några hundra meter ifrån kodaikanalroad, jag har inte haft nån lampa de senaste fem dagarna, för alla batterier i affärerna här har black magic vibrationer,Nambottries har gjort puja på dem, men jag köpte faktiskt några batterier för några dagar sen, de ligger i plastförpackning, jag kände att det var mantra vibrationer från batterierna, men jag tänkte att detta inte var så starkt, fast då jag tog upp batterierna sent på kvällen kände jag en stark negativ vibration, jag slängde batterierna ut igenom bilfönstret, jag är faktiskt hundra procent emot black magic, men på natten pratar jag med Vishnu minst fem timmar, jag känner mig lycklig, varje dag returnerar Visnu dessa mantra vibrationer från DOLL-pujan i Guruvajjappa och de dör direkt på nån sekund, nu verkar alla nambottries mantra puja präster döda, men de tränar regelbundet nya nambottries i mantra pujas, fast dessa nambottries saknar den långa utbildningen i att använda mantra, så de har inte den styrkan de välutbildade hade,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 12 jul 2012 07:53

jag pratar med Tangaraj på morgonen då jag fikar på Rosgarden,
han ger mig tre koppar kaffe,
jag ger kex till hundarna som upptäckt mig vid uteserveringen, jag ger också kaffe till dem, de kan faktiskt dricka flera koppar, de verkar verkligen gilla kaffe, och så kommer katten mjamande, hon giller också dessa kex,

jag frågar Tangarja varför egelsmannen James Kimpton i Kallepatty just en kilometer bort från Rosgarden, varför han bekämar mig,
och tangaraj svarar att han får tonvis av pengar från Vatikanen genom ärkebiskopen i Trichy, han kan betala dessa nambottries som ingen annan kan,
men det verkliga skälet är avundsjuka, säger Tangarja,
männen här kan inte smälta att kvinnorna sänder vibrationer till dig.

så mitt problem är att jag får och ger kärlek,
ja, svarar tangaraj.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 13 jul 2012 08:06

jag är oerhört glad för den djupt fanatiska guds-dyrkan som muslimerna visar, för utan denna djupa resptekt för Gud, som de visar världen skulle kanske världen vara ett ännu djupare super-ruttet helvete än vad det är idag, eftersom de Brahminska prästerna i stort bara dyrkar sitt mantra och sin puja, utan att visa någon egentlig respekt för Gud, så är det egentligern bara muslimerna som vågar säga sanningen om Gud, vågar hävda Guds sanna existens som den yttersta verkligheten, för Buddhisterna tror ej på Gud, de har nirvana istället för Gud, detsamma med Jainismen, och Guru nanak håller kirtan som det heligaste av det heliga,
och de kristna saknar numera denna förfinade muslimska respekten för Guds helighet.

idag är det egentligen bara muslimerna som har ett heligt förhållande till Gud,

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 14 jul 2012 07:19

immanent

1. som är naturlig, inneboende
2. (religion) som tillhör den vardagliga sinnevärlden
3. (fenomenologi) som tillhör medvetandet och är tillgängligt för verklig kunskap
4. (humaniora) (om analys eller kritik) som sker på det granskade objektets (skrift, teori eller tradition) villkor

det finns ingen bra definition av den immanenta Gud som Hegel trodde på,

men i min ide-värld är den immanenta Gud detsamma som Shiva, och han dväljs i vårt hjärta och kärlek är hans kraft och det är han som är fader till själen,

det enda problemet Gud har på jorden är ondskan,
och det menas att den immanenta Gud ska vara den kraft som kan bära ondskans alla fenomen i världen utan att tappa kontrollen,

Men den immanenta Gud Shiva förlorar ibland kontrollen och då faller ondskan ner i det tredje chakrat, alltså från själen ner till naturen, men i det tredje chakrat har vi ytterligare en kontrollfunktion som ska hindra ondskan från att kunna totalt ta över kontrollen av universom och dess skapelse och det är den Trascendentala Gud Vishnu, han befinner sig i magen, som är det tredje chakrat och som är summan av mänsklighetens alla handlingar, Vishnu är den definitiva garantin för att ingen ond handling ska kunna överskrida Guds båda väsen, och ytterst är hela vårt universum ett drama av dels den transcendentala Gud och dels av den immanenta Gud, och vi vet aldrig varför saker och ting händer på ett visst vis, vi söker orsaker, men vi kan aldrig fatta Guds avsikt med att världen ser ut på ett visst sätt.

den transcendentala Gud Vishnu har Brahma, den flygande Guden som sin son skapad ut ur Vishnus mage, och denna Brahma är den transcenndetala kraften i världen.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 14 jul 2012 07:22

min definition av det immanenta är att det ej är den inneboende Gud, men den Gud som håller ihop allting i en orubblig ordning, Isaac Newtons Guds-uppfattning

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 15 jul 2012 07:23

De tre första chakran utgör naturen,
medan det fjärde chakrat består av själens rike,

och den immanenta Gud är placerad i fjärde chakrat, så genialt av skaparen, för där i detta fjärde chakrat, vårt hjärta är vi bortom naturen,
så shiva som är den immanenta Gud finns alltså i själens rike, ej i naturen,
därför saknar Hinduismen en panteistisk Gud,

för Vishnu som befinner sig i det tredje chakrat, alltså i naturen,
är trascendental och kan därför överskrida naturen och har dessutom sitt övernaturlga centrum
i det åttonde chakrat som är det centrum där hanuman, Brahman Garuda lämnar människans kropp
och kan därifrån handla över hela universumet som en transcendental kraft.

men du måste först väcka upp din immanenta Gud,
väcka upp dtt själsmedvetande i fjärde chakrat

Användarvisningsbild
Harald Davidsson
Inlägg: 5897
Blev medlem: 28 okt 2009 13:48

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Harald Davidsson » 15 jul 2012 07:51

idag är jag i Madurai, jag ska kolla nytt nummer av Rolling stones och jag har köpti sex små batterier till min handlampa det var ingen black magic vibration från dem, för där jag befinner mig är inte inrutat på den black magic route som Guruvajjappa temple gjort, de följer vissa huvudvägar som de alltid sett mg ta, men nu är jag på en liten gata, och jag köpte ocvkså annat utan balck magic vibrationer,

deras route från Kerala Kottajam och sen Kumeli och Theni pch sedan Dindigul och till Madurai
utgör npg 350 klometers väg,

men alla ordinare Nambottries och kerala Brahminer är döda, nu har de några få som de försöker utbilda på några dagar i evil mantra puja, mina informationslämnare säger att minst 3 millioner nambottries och kerala brahminer har dött genom sin evil puja de senaste 17 åren.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18578
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Den geniala hinduismen

Inläggav Algotezza » 15 jul 2012 17:20

Harald Davidsson skrev:min definition av det immanenta är att det ej är den inneboende Gud, men den Gud som håller ihop allting i en orubblig ordning, Isaac Newtons Guds-uppfattning


Ordningen rubbas kontinuerligt genom rörelsen - och finner en ny balansnivå - och rubbas igen ... Kosmikaos/ kaosmos. Fruset kaos kallas ordning.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster