Det geniala med Druider

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18488
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Det geniala med Druider

Inläggav Algotezza » 05 apr 2017 06:54

Väderkvarn skrev:Intressant
djupverkan

spegelvända molekylspiraler smakar olika
kummin-mentol
aspartam smakar sött spegelvänd beskt

Som någon var inne på världen består av vibrationer och våra sinnen tolkar dess vibrationer


Upplevande är när våra vibrationer reagerar med omvärldens vibrationer. Denna reaktion = vårt upplevande, vår ständiga upplevandeprocess. För denna reaktion mellan mina och omvärldens vibrationer pågår hela tiden. Man kan säga att de energier som bygger upp våra sinnen reagerar med omvärldens energier och bygger upp en representation av världen i vårt medvetande via dessa reaktioner. Omvärldens fotonströmmar reagerar med våra tappar och stavar i ögat och denna reaktionen vidarebefordras till vårt syncentrum där vi skapar en representation av fotonernas budskap o till oss om omvärlden. Det är reaktioner hela vägen. Detta är verkligheten: reaktioner mellan vibrationer så att nya vibrationer uppkommer att reagera med. Varje reaktion medför eller föder nya vibrationer. Att tolka vibrationerna handlar också om reaktioner: hur vårt intellekt, vår tolkningsförmåga reagerar med upplevelsen.

Vibrationer reagerar med vibrationer och dessa reaktioner i sin tur är nya vibrationer som kan reagera med andra vibrationer. Vibrationer och reaktionsprocesser. That's life.


Så uppkommer även viljan eller känslan av fri vilja.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Det geniala med Druider

Inläggav Anne » 12 apr 2017 00:05

Väderkvarn skrev:
Zokrates skrev:
Skogsälvan skrev:Nu blev jag nyfiken. Vill du berätta vad det består av för ingredienser, Zokrates?


Fläderblomssaft, 1/4
Vatten, 3/4
Pressad saft från citron, en msk.
Äppelcidervinäger, 1-2 msk, eller en skvätt om man så vill uttrycka det.
1 pressad vitlöksklyfta, skala den först.
Saften från en sockerbitsstor pressad ingefärsrot.
Blanda.

Inget konstigt alls, trots att det inte har alkohol, så smakar det som en drink.

(Har man ingen ingefära, kan man byta ut det mot en tsk gurkmeja, eller kardemumma, men smaken blir sämre.)


Måste tacka dig för inspirationen du gav!!!!

Har sen dags datum ägnat mig dagligen till att framställa ett livselixir.
Läst kinesiska och indiska uråldriga läkekonstböcker, läst moderna forskningsrapporter,
Har i lucid dreams, likt Nikola Tesla, sett ingrediensers samverkan och jämfört med vad modern forskning kommit fram till angående
flavonoider, karotenoider, telemoras-stimulerande ämnen etc

Jag har förfinat ditt ursprungliga recept.

Om du är intresserad, kan jag skicka dig på internposten det senaste receptet på min druiddryck.


Varför inte delge det här? Eller Zokrates vaknar upp som värsta Obelix. Det är ok :)


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 34 och 0 gäster