Det geniala med Druider

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 09 aug 2011 23:38

Menar du allvar Sailaways med att prova det, så gör du blandningen i ett stort dricksglas och dricker det färskt
direkt efter tillagning, du dör inte av det, gör om det under ett par dagar men inte fler än 10,
därefter gör du om det nån gång per år, om inte annat bara för att det är gott, vitlöksresterna brukar
sjunka till botten, det är en fördel att lämna det där om man inte gillar smaken av vitlök, oljorna
i vitlöken har du ju redan fått i dig ändå, i samband med att du pressade vitlöksklyftan rätt ned i glaset.

Nej, man behöver ingen mixer, en vitlökspress till vitlöken och använd den till ingefäran med, släng bort
det som är kvar av ingefäran efter att du pressat ur saften ur den.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 09 aug 2011 23:39

Zokrates skrev:
Marko skrev: Det verkar vara vatten och syror (rätt ph i kroppen) som håller oss vid hälsa.


Jag är faktiskt inte särskilt insatt i vad de olika ingredienserna har för effekt var för sig på kroppen,
jag ser hellre till helheten i det här fallet.
Min förra fru kallade det för afrodisiaka, hon blev kåt, jävligt kåt, men om sanningen skall fram, så
måste jag ju erkänna att lusten och potensen faktiskt ökade med mixturen, energin blev större.
Red bull och allt annat skräp är i jämförelse bara att kasta pengar på skit, eller rättare sagt,
sett till kostnaden inte försvarbart.

Däremot är det tråkigt att någon som blir nyfiken inte följer upp svaret, kanske förväntar jag mig
för mycket med tanke på att två andra direkt kommer med lustiga anspelningar, som om allt bara är
en lek. Lek med detta då, drick det jag erbjöd under 10 DAGAR OCH SLIPP FÖRKYLNINGAR UNDER 10 ÅR!


Jag vet inte mycket om keltisk mystik och symbolik eller 'häx' brygder.
Däremot har jag en stor respekt för personer som lär sig gamla recept och letar efter örter och lever av vad naturen ger oss. (en person jag för evigt mins är en häxa med djup kärlek för sin trädgård.)
Den dryck som blev dig precenterad kommer jag att minnas, jag började grubbla om dess effekter och se sambandet mellan tanke, symbolvärden, kemiska egenskaper. Man kan dricka en dryck på olika vis.. Den andliga kraften sitter inte enbart i dess fysiska egenskaper.

Den sexuella effekten kanske kan vara något för mig som lider lite brist på lust. Men den kanske bara fungerar på kvinnor.

Det där med sexuell lust och magi, en person berättade för mig hur han rent mentalt fick sin sambo att få lust bara genom att tänka på vad dom skulle göra tillsammans, och det blev tydligen alltid så som han tänkt. Han berättade detaljer som jag tog för att vara sanning.

så det jag ser är både fysiska och mentala processer i det vi gör.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 09 aug 2011 23:43

Marko skrev:Den sexuella effekten kanske kan vara något för mig som lider lite brist på lust. Men den kanske bara fungerar på kvinnor.


Ähh, champagne brukar ju gå rätt ned, det sker nått liknande med denna mixen, men folk är olika och
någon undersökning har jag inte gjort, så bara för att två kvinnor blev superkåta av det jag gjort, så behöver
ju inte det gälla alla kvinnor... det kanske bara var jag som tände dem :)

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 09 aug 2011 23:52

Zokrates skrev:
Marko skrev:Den sexuella effekten kanske kan vara något för mig som lider lite brist på lust. Men den kanske bara fungerar på kvinnor.


Ähh, champagne brukar ju gå rätt ned, det sker nått liknande med denna mixen, men folk är olika och
någon undersökning har jag inte gjort, så bara för att två kvinnor blev superkåta av det jag gjort, så behöver
ju inte det gälla alla kvinnor... det kanske bara var jag som tände dem :)


Även alkohol kan drickas mentalt, jag vet att jag blev full av bara två öl då jag kunde klara av "cencurerat antal" öl utan större problem.
Alkohol fick mig aldrig på sexuell lust, däremot väldigt spirituell och oftast glad och kunde börja dansa.
Den sexuella lusten kom alltid vid bakfyllan.

Om det var du som tände dom ?, antagligen var du väl del av processen ;)

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 10 aug 2011 00:01

Marko skrev:
Zokrates skrev:
Marko skrev:Den sexuella effekten kanske kan vara något för mig som lider lite brist på lust. Men den kanske bara fungerar på kvinnor.


Ähh, champagne brukar ju gå rätt ned, det sker nått liknande med denna mixen, men folk är olika och
någon undersökning har jag inte gjort, så bara för att två kvinnor blev superkåta av det jag gjort, så behöver
ju inte det gälla alla kvinnor... det kanske bara var jag som tände dem :)


Även alkohol kan drickas mentalt, jag vet att jag blev full av bara två öl då jag kunde klara av "cencurerat antal" öl utan större problem.
Alkohol fick mig aldrig på sexuell lust, däremot väldigt spirituell och oftast glad och kunde börja dansa.
Den sexuella lusten kom alltid vid bakfyllan.

Om det var du som tände dom ?, antagligen var du väl del av processen ;)


Ahh, det får väl räknas in till kategorin; Tragiska bieffekter!

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 10 aug 2011 00:10

Ahh, det får väl räknas in till kategorin; Tragiska bieffekter!


Ja, sex är bra ångestdämpande det med.

Började tänka på hon som  jag berättade tidigare som gillade sin/deras trdädgård. (hon har/hade sin egen idag, var några årsen jag såg henne på nätet)
Vi fann varandra rent mentalt på några sekunder och och respekten och nyfikenhete till varandra var ömsesidig.
Synd att hon var för ung, (hon då 16/17 och jag 25) och jag för gammal. Men magin där skapade lust.
För nog är väl sex magiskt när den väl visar sig..
Än idag vet jag att hon tänker på mig ibland, och jag tänker på henne.. där föds lust.. så helt dött är det väl inte : )
rent fysiskt är sex bara en fysisk tillfredställelse och inget mentalt givande.

Jag kommer ihåg problematiken runt det som jag upplevde som för stor ålderskillnad,
vi i gruppen diskuterade det och dom andra var av åsikten att ålder i kärlek inte existerar. och att dom såg posetivt på saken.
Själv var jag emot det, och är det än idag, våra öden var inte menade för varandra rent fysiskt.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 10 aug 2011 00:30

Marko skrev:
Ahh, det får väl räknas in till kategorin; Tragiska bieffekter!


Ja, sex är bra ångestdämpande det med.

Började tänka på hon som  jag berättade tidigare som gillade sin/deras trdädgård. (hon har/hade sin egen idag, var några årsen jag såg henne på nätet)
Vi fann varandra rent mentalt på några sekunder och och respekten och nyfikenhete till varandra var ömsesidig.
Synd att hon var för ung, (hon då 16/17 och jag 25) och jag för gammal. Men magin där skapade lust.
För nog är väl sex magiskt när den väl visar sig..
Än idag vet jag att hon tänker på mig ibland, och jag tänker på henne.. där föds lust.. så helt dött är det väl inte : )
rent fysiskt är sex bara en fysisk tillfredställelse och inget mentalt givande.


Har man ingen annan att ha sex med än enbart sig själv, så får det väl räknas som terapi.

Jag läste lite på nätet förra året om just nyhedendomens uppvaknande, http://en.wikipedia.org/wiki/The_Druid_Order
är om inte jag minns fel än av de äldre ordnarna i UK, i vilket fall som helst, även häxkulturer har börjat sprida sig,
funderade på om inte jag i egenskap av mysko typ kunde fått ett medlemskap, trots att jag är man, men herregud
vilka roliga seder jag skulle införa...

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 10 aug 2011 00:43

Inför inga dåliga riter bara : )
Men räkna inte in mig i de ny kulturella cermonierna. (ensamvarg i tanken)

Om de växer sig så tror jag inte att det är så märkligt,
Folk vet om sin andlighet och är trött på materiell fysisk tillfredställelse.
Här kan man fråga sig om det är en judisk profetsia som spridit sig.
Kabbala förutspådde väl vår tid som viktig och har börjat öppna sin mystik för omvärlden,
och där visas människans behov och hur vi kommer att förhålla oss till andlighet och vår själ.
Sen har ju new age påverkat vårat sätt att tänka, Det finns många ord spridda om hur framtiden ser ut.
Nyandlighet och vattumannens tidsålder är något många tror på, och har det kraft nog att gro så kommer den att göra det.
(och nog ser det ut som om det sker)

Det är i mina ögon något som otvivelaktigt kommer att ske, för jag tror inte att människan kan leva i sin egen lögn för evigt om att vara en ren fysisk robbot.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 10 aug 2011 00:53

Jag tänker testa den där dunderdrinken Zokrates, även om jag har lite svårt för fläder (kanske nån sorts självförakt  :shock: ). Spekulerade i vad som skulle ingå innan du svarade. Trodde ingefära och johannesört eller något sånt, så jag tänker inte ersätta ingefäran med gurkmeja iallafall :) Låter väldigt hälsosamt.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 10 aug 2011 01:02

Skogsälvan skrev:Jag tänker testa den där dunderdrinken Zokrates, även om jag har lite svårt för fläder (kanske nån sorts självförakt  :shock: ). Spekulerade i vad som skulle ingå innan du svarade. Trodde ingefära och johannesört eller något sånt, så jag tänker inte ersätta ingefäran med gurkmeja iallafall :) Låter väldigt hälsosamt.


Ja, det är en boost för immunförsvaret, något alla kan behöva då och då. Det fina med den är att
man inte behöver någon större kunskap om matlagning, inget behöver värmas, tillredas, eller ens
besvärjas.

Är man intresserad av att må bra så är ju blåbär, äpplen, tranbär, något du
alltid kan slänga i dig vid behov, inmixat i en stadig hederlig havregrynsgröt!  :)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 10 aug 2011 01:07

Lufier skrev:Bild
Flyhov hällristning


Jag kan inte sova och så funderade jag på den här bilden. Jo, det var ju mörkt när jag skulle sova och så kom jag att tänka på stjärnor. Tänk om de där prickarna skulle symbolisera stjärnor? Ingen aning om vad de kände till om stjärnhimlen på den tiden, men jag tycker iallafall att det skulle kunna vara Lilla Björn med polstjärnan längst ut. Eventuellt skulle det kunna vara Flugan och stjärnan över huvudet den nedersta stjärnan i Södra korset. Fast Flugan syns ju inte härifrån förstås... Alternativt har jag gjort för många IQ-test med prickar. Vad sägs det föreställa?
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 10 aug 2011 01:10

Havregrynsgröt?! Nej, någon måtta får det vara - nu ska jag ta en cigg ;)
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 10 aug 2011 02:30

Skogsälvan skrev:
Lufier skrev:Bild
Flyhov hällristning


Jag kan inte sova och så funderade jag på den här bilden. Jo, det var ju mörkt när jag skulle sova och så kom jag att tänka på stjärnor. Tänk om de där prickarna skulle symbolisera stjärnor? Ingen aning om vad de kände till om stjärnhimlen på den tiden, men jag tycker iallafall att det skulle kunna vara Lilla Björn med polstjärnan längst ut. Eventuellt skulle det kunna vara Flugan och stjärnan över huvudet den nedersta stjärnan i Södra korset. Fast Flugan syns ju inte härifrån förstås... Alternativt har jag gjort för många IQ-test med prickar. Vad sägs det föreställa?



Bildristningar är alltid intressanta, de berättar ju en historia om något som sker,
i det här fallet så handlar berättelsen om jordbruket, det finns två
olika inslag sammanvävt i berättelsen, då mannen inte är enbart en man,
han är även ett träd, i hans bröst finns en fyrkant, ett rum där människorna
bor, de bor förvisso inte i trädet, men de är beroende av trädet som är en
symbol för naturen, så därav hålet i bilden just där hjärtat sitter,
även ett hål utan innehåll berättar en historia,
groparna intill är inget annat än frösymboler för sådden. Klart, de kunde ju varit
symboler för planeter, månen, eller vad som, men inte just i denna lilla delen av bilden.

Solhjulet bredvid mannen är just ett årstidshjul, på bilden finns det prickar ovanför,
men ej mitt i, detta antyder att hjulet endast är en beskrivning av x dagar och x nätter,
det är inte vid denna bilden de utför ritualerna, det görs i verkligheten, bilden
är en bild av det som sker.

Som man visar bilden två saker, till vänster släpper han frön från den öppna
handen, när sedan solen befinner sig ovanför hans huvud, så skördar han det som växt,
symboliserat av ett rakt streck mellan huvudet och yxan, men även detta är en
dubbelsymbol, det är inte bara ett ax, det är även en symbol för regnet som fallit,
yxan är en symbol för de redskap han använder vid skörden,
det finns ett frö kvar under yxan vilket talar om att en del sparas för att användas vid nästa sådd.

Varför krångla till det i onödan?

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 10 aug 2011 03:48

"varför krångla till det i onödan"

Jag gör det ändå.
Ristningen såg jag som en avrättning/strid där huvvuden rullar på löpande band,
Det är en krigare som har sitt svärd och sin yxa. solkorset kan var symbol för ett hjul och vara del av en häststridsvagn som var vanlig under den perioden (brånsåldern).. så det är nog en mäktig krigare som avbildats. (ristningen är daterad till runt 1000ekr.)

Hällristningen från kivik är daterad till samma period och har hjulkorset och hästarna ditritade.

På bilden syns inte övre vänster hörn, kan det tänkas vara hästen som rymt eller dött ?

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 10 aug 2011 13:17

Marko skrev:"varför krångla till det i onödan"

Jag gör det ändå.
Ristningen såg jag som en avrättning/strid där huvvuden rullar på löpande band,
Det är en krigare som har sitt svärd och sin yxa. solkorset kan var symbol för ett hjul och vara del av en häststridsvagn som var vanlig under den perioden (brånsåldern).. så det är nog en mäktig krigare som avbildats. (ristningen är daterad till runt 1000ekr.)

Hällristningen från kivik är daterad till samma period och har hjulkorset och hästarna ditritade.

På bilden syns inte övre vänster hörn, kan det tänkas vara hästen som rymt eller dött ?


Ja ja, det kanske är en avrättning, mannen har blivit stenad, stenarna ligger bredvid, hjälmen
har han tappat, därpå skar de ut hans hjärta för att offra till korparna Hugin och Mugin,
men som då hette Helge och Maggan och var två flaskor renat vodka, så var den bilden löst.

Skål!
Bild


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster