Det geniala med Druider

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Morningstar

Inläggav Morningstar » 09 aug 2011 20:12

---

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 09 aug 2011 20:19

Skogsälvan skrev:Härligt Marko! Nu fick jag lite mer hopp och livslust trots allt elände som sker.


Det är Lufiers förtjänst som sådde ett frö med denna tråd,
Se framåt och finna värden som andra vill ha på en fest : )

Lufier
Inlägg: 812
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 09 aug 2011 21:02

Det geniala med druider är bla att de har den hemliga kunskapen om hur man tillreder
en trolldryck som ger en styrka av oöverträffad nivå.

Lufier
Inlägg: 812
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 09 aug 2011 21:23

<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/-PdtcGiMZmU" frameborder="0"></iframe>
Tänk att få sova en natt där under stjärnorna!!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/m ... 1613915.ab

<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/opqKiyZ3Sb4" frameborder="0"></iframe>

Ideerna är många. Såg  på TV häromsistens att de trodde att stenarna hade en läkande kraft.
De bar in de sjuka till cirkelns mitt och stenarnas läkande kraft gjorde dem friska.

<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/pIZFO4tY9D0" frameborder="0"></iframe>

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 09 aug 2011 21:39

Lufier skrev:Det geniala med druider är bla att de har den hemliga kunskapen om hur man tillreder
en trolldryck som ger en styrka av oöverträffad nivå.


Jag hade en lucid dröm för en cirka 18 år sedan, jag befann mig i en örtagård, den var full av både inhemska och exotiska växter som hämtats långväga ifrån, när jag stod där och faktiskt undrade vad jag gjorde där, så kom
det fram en gammal kvinna klädd som en trashank, hon ställde sig framför mig och frågade om jag ville ha ett recept?
Ja, men vad är det bra för frågade jag?
Allt, det håller dig ung och frisk.

Så berättade hon utförligt vad jag skulle ta för sorts ingredienser, samt hur de skulle blandas.

När jag vaknade kunde jag inte låta bli att prova receptet, så jag gick och införskaffade det som behövdes,
gjorde en blandning och det var faktiskt väldigt gott. Mår jag dåligt så tar jag mig en mixtur, tror det
faktiskt har räddat hälsan ett par gånger.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 09 aug 2011 21:45

Nu blev jag nyfiken. Vill du berätta vad det består av för ingredienser, Zokrates?
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Morningstar

Inläggav Morningstar » 09 aug 2011 21:52

---

Lufier
Inlägg: 812
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 09 aug 2011 21:53

Bild

Har stått många gånger inne i Askeberga  eller Ranes stenar som de kallar det också.
Man riktigt känner kraften. Mycket speciell känsla.
Har undrat vad de använde den till, då när de byggde den. Det är troligtvis ingen grav i alla fall.

De höll visst ting där på medeltiden, vilket Jan Guilou fantiserade om i en av Arn-böckerna

Lufier
Inlägg: 812
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 09 aug 2011 21:58

Zokrates skrev:
Lufier skrev:Det geniala med druider är bla att de har den hemliga kunskapen om hur man tillreder
en trolldryck som ger en styrka av oöverträffad nivå.


Jag hade en lucid dröm för en cirka 18 år sedan, jag befann mig i en örtagård, den var full av både inhemska och exotiska växter som hämtats långväga ifrån, när jag stod där och faktiskt undrade vad jag gjorde där, så kom
det fram en gammal kvinna klädd som en trashank, hon ställde sig framför mig och frågade om jag ville ha ett recept?
Ja, men vad är det bra för frågade jag?
Allt, det håller dig ung och frisk.

Så berättade hon utförligt vad jag skulle ta för sorts ingredienser, samt hur de skulle blandas.

När jag vaknade kunde jag inte låta bli att prova receptet, så jag gick och införskaffade det som behövdes,
gjorde en blandning och det var faktiskt väldigt gott. Mår jag dåligt så tar jag mig en mixtur, tror det
faktiskt har räddat hälsan ett par gånger.


Kan det vara jordgubbar blåbär och vodka?

Morningstar

Inläggav Morningstar » 09 aug 2011 22:02

---D

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 09 aug 2011 22:05

Skogsälvan skrev:Nu blev jag nyfiken. Vill du berätta vad det består av för ingredienser, Zokrates?


Fläderblomssaft, 1/4
Vatten, 3/4
Pressad saft från citron, en msk.
Äppelcidervinäger, 1-2 msk, eller en skvätt om man så vill uttrycka det.
1 pressad vitlöksklyfta, skala den först.
Saften från en sockerbitsstor pressad ingefärsrot.
Blanda.

Inget konstigt alls, trots att det inte har alkohol, så smakar det som en drink.

(Har man ingen ingefära, kan man byta ut det mot en tsk gurkmeja, eller kardemumma, men smaken blir sämre.)

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 09 aug 2011 22:11

Lufier skrev:
Kan det vara jordgubbar blåbär och vodka?


Både jordgubbar och blåbär är väldigt nyttiga, men jag tror inte alkoholen behövs.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 09 aug 2011 22:35

Zokrates skrev:
Skogsälvan skrev:Nu blev jag nyfiken. Vill du berätta vad det består av för ingredienser, Zokrates?


Fläderblomssaft, 1/4
Vatten, 3/4
Pressad saft från citron, en msk.
Äppelcidervinäger, 1-2 msk, eller en skvätt om man så vill uttrycka det.
1 pressad vitlöksklyfta, skala den först.
Saften från en sockerbitsstor pressad ingefärsrot.
Blanda.

Inget konstigt alls, trots att det inte har alkohol, så smakar det som en drink.

(Har man ingen ingefära, kan man byta ut det mot en tsk gurkmeja, eller kardemumma, men smaken blir sämre.)


Fläder sänker ph halten och gör marken bördig igen.
vatten är livets materia och matrix, moder och medium. Det finns inget liv utan vatten.
Citron verkar renande och sänker ph nivån med.
vitlök och vinäger hittar jag ingen celtic symbolik för.. kanske det var felet i den elixir.
Vinäger verkar genom att ge minskad hunger, och vi lever längre och mer hälsosamt utan att småäta hela tiden.
Vitlök håller det onda borta.


Det verkar vara vatten och syror (rätt ph i kroppen) som håller oss vid hälsa.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 09 aug 2011 23:14

Marko skrev: Det verkar vara vatten och syror (rätt ph i kroppen) som håller oss vid hälsa.


Jag är faktiskt inte särskilt insatt i vad de olika ingredienserna har för effekt var för sig på kroppen,
jag ser hellre till helheten i det här fallet.
Min förra fru kallade det för afrodisiaka, hon blev kåt, jävligt kåt, men om sanningen skall fram, så
måste jag ju erkänna att lusten och potensen faktiskt ökade med mixturen, energin blev större.
Red bull och allt annat skräp är i jämförelse bara att kasta pengar på skit, eller rättare sagt,
sett till kostnaden inte försvarbart.

Däremot är det tråkigt att någon som blir nyfiken inte följer upp svaret, kanske förväntar jag mig
för mycket med tanke på att två andra direkt kommer med lustiga anspelningar, som om allt bara är
en lek. Lek med detta då, drick det jag erbjöd under 10 DAGAR OCH SLIPP FÖRKYLNINGAR UNDER 10 ÅR!

Morningstar

Inläggav Morningstar » 09 aug 2011 23:28

---


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster