Det evigt skapande nuet

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
tomtartroll
Inlägg: 61
Blev medlem: 06 apr 2011 14:42

Det evigt skapande nuet

Inläggav tomtartroll » 13 jun 2012 19:56

Magi är verklig om du tror det. Vad som intresserar mig är kontakten mellan dimensionerna, om de svarta hålen har en sådan ekvation, de 11 dimensionernas portar, i det evigt skapande nuet, och dess fraktioner, levande val i det existentiella perspektivet, denna intelligenta energi, som skapar och finner sin mening i detta,
i fasen skapandet ,i perspektivet hela människan, ger det psykofysiska. i frågan om svart magi, är lagen att du skördar någongong det du sått, detta kräver tid samvete osv, detta gällande förbannelser, att utforska sin mörka sida är ett steg i fasen självkännedom, det finns bara en förbannelse så länge du själv tror att den existerar, annars faller den ner i det evigt skapande nuet tid är ickebefintligt där.
Faserna är vi själva, i den verklighet vi skapar, det liv vi lever,  vist fins magi i det evigt skapande nuet, frågan är ju vilket uppsåt du har, vad du vill uppnå, tillfällig njutning eller byte av livsstil? den magi som är direkt och genial kallas den högre kunskapen, förändring är ögonblicklig,  och ändrar inte det evigt skapande nuet, bara uppsåtet i den fas där du verkar, inte ens jordens undergång ändrar det evigt skapande nuets flöde av den intelligenta energi, som ju också skapar nya världar.
Rädsla och fruktan är en fas där du förtränger något hos dig själv, jag kritiserar inte fruktan rädslor de kan behövas för överlevnad, jag vill medvetandegöra den så att den inte dominerar ditt liv, Jung skrev om detta, i Jaget och det omedvetna, det vi förtränger är kärleken till oss själva! och kärleken till andra. Förälskelsen är en mycket stark fas som i bästa fall mognar till en fördjupad kärlek, att våga älska, är att vara naken på ett själsligt plan, detta kan öppna för beskydd, jag ser naturen som magins inspirationsplats, naturen har gett mig de största insikterna att meditera i naturen är som att ta in kunskap direkt från källan, mer om magi i nästa fördjupning i magi i det evigt skapande nuet.



vi lever våra sanningsbubblor
vi påverkas av andra
vi vidrör deras sanning
är vi långsiktiga

får vi gott eller ont utav det
från samma ögonblickliga
manifestation
i samma uppsåt

i direktheten och kursen
för våra parametrar.

fisken finner flöden
mot riktningen
med samma uppsåt

riktningar kommer och går
sanningen består.

Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 98 och 0 gäster