Är en sökare av kvinnligt kön på 35 år som fram tills rätt nyligen tyckt att filosofi verkar heltrist. Men så råkade jag hamna på en föreläsning i ämnet i våras (Peter Singer) och insåg att det nog inte är ett så dumt förhållningssätt att ha med sig i bagaget för att kunna kommunicera med olika typer av människor och generalisera företeelser, argumentera lite tydligare, osv. Men är alltså helt och hållet novis i sån slags terminologi, vad jag minns så läste jag aldrig filosofi i skolan. (Men jag kan ju ha förträngt det förstås.)
Har mestadels varit insnöad på psykologiområdet samt pedagogik, kreativa områden och lite andlighet. Är pinsamt okunnig inom politik och naturvetenskap, men är egentligen intresserad av det mesta och har på sistone börjat skifta perspektiv från individen/relationer osv till att intressera mig lite mer för "världsliga" frågor. Bättre sent än aldrig.
Nyfikenheten, längtan efter ökad förståelse och viljan att leva ett liv mer så som jag innerst inne vill ha det är mina drivkrafter.