Stockholmare, se hit!

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

laotzu

Inläggav laotzu » 02 mar 2005 19:00

archaxe skrev:Måhända även laotzu närvara nu på fredag?

Det vore mig en ära att få deltaga i Ert, om än något snåriga och "höga", samtal kring -- bokstavligt talat -- allt som tänkas kan.

Joahn

Inläggav Joahn » 02 mar 2005 20:56

Jag är ju Uppsalabo och vill gärna ha mötet så nära stationen som möjligt. Och kulturhuset låg nära där, eller hur? Och så vill jag helst ha mötet 18.00, inte senare. Allt krångel med bussar och tåg gör att jag vill komma dit så tidigt som möjligt.

Användarvisningsbild
Druiden
Kontakt:

Inläggav Druiden » 03 mar 2005 20:35

Tror inte jag hinner närvara förens vid 19... men jag kan förstås komma lite senare om ni drar igång vid 18.

Angående smilien så skulle jag snarare se den som en "afro smiley" (eller, afro glad min, som MSN säkerligen skulle försvenskat det hela) än en Jimy Hendrix smiley, för så särdeles lik Jimy Hendrix tycks den mig icke.

Vidare Archaxe, tycker jag att du borde jobba på din tolerans jämtemot smileysamhället. De flesta agg mot smileys tycks det mig uppstår oftast genom fördomar och okunskap. Skulle en ful smiley vara mindre värd än en vacker? Sådan cynism skulle jag vilja säga, gör oss sannerligen inga tjänster vår strävan för en bättre värld. Smileys på nätet finns i alla former och slag och vi måste acceptera dem alla för vilka de är och för vad de vill uttrycka. Diskriminering är helt enkelt inte acceptabelt. Begrunda bara vilka negativa budskap det sprider!

Ses imorn! Bild Bild
Att jag tycks befinna mig här bevisar absolut ingenting

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 04 mar 2005 10:46

Druiden, var får du dina smileys ifrån? Designar du dem de novo?

BESLUT

Under beaktande av mötesdeltagarnas reservationer beslöts det att ses:

KLOCKAN 18.00 FREDAGEN DEN 4 MARS PÅ SERGELSTORG VID KULTURHUSET

När minst Archaxe, Joahn och hovnarr infunnit sig, dock senast 18.20, går vi till Café de la Rose dit de som anländer senare... kan anlända senare.

Joahn, PM:ar dig mitt mobilnummer ifall något oväntat skulle inträffa. Caféet ligger 5 minuters promenad raka spåret (ursäkta ordskämtet) från Centralen.

Foten i kläm!

§

P.S. Stefan: Om du hade tillgång till Naess verk om semantik får du gärna ta med det. D.S.

Stefan

Inläggav Stefan » 04 mar 2005 11:04

hovnarr/ Har tyvärr inte den; lånade den när jag hade den som kursbok. Kan tyvärr inte komma ikväll heller; ska se den där tyska filmen om Hitlers fall.

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 04 mar 2005 13:38

Jag tänkte skriva ett långt inlägg, men kom på att det enda jag hade att fråga skulle hamna i PS:et, så jag slutar nu och skriver det jag tänkte fråga från början.

/valvyxan

PS. Kan man "förengelska" försvenskade ord? "Försvenskad" låter ju särdeles fult, och då det mesta låter bättre på engelska tänkte jag att vi kanske kunde säga "beswedished"? Hetero- eller homologt, hovnarr? DS.

PPS. Visst, Druiden, större delen av de fördomar och hat som finns mot grupper i samhället (borde vi tillochmed räkna smileys som en minoritetsgrupp som kan ha intressen som vi bör ta hänsyn till?!) grundar sig på okunskap, det håller jag med dig om. En ful smiley är visst inte mindre värd än en vacker smiley, den är bara just fulare (and I have yet to see a beautiful smiley!). Mitt hat gentemot smileys skulle jag säga är moraliskt neutral, och varken förvärrar eller förbättrar situationen för "en bättre värld", som du talar så varmt om.
Ditt senaste inlägg får mig osökt att tänka på "demokratins dilemma" - skall vi tillåta icke-demokratiska grupper inom det demokratiska systemet, och därifrån är hoppet inte långt tillbaka till det du skrev.
Du tycker att jag
borde jobba på [m]in tolerans jämtemot smileysamhället
?
Så långt allt väl, men vad sägs om att anamma den tes du så starkt driver och acceptera min icke-acceptans? Eller diskriminerar du folk som inte erkänner samma normer som du själv? Din egen icke-acceptans mot min icke-acceptans bidrar sannerligen inte till att förbättra världen vi lever i.
"Bla bla bla, du borde bli mer accepterande mot oliktänkande!" Acceptera då mig som den oliktänkande jag är - jag är i alla fall konsekvent. Ditt påstående låter lika självmotsägande som att säga "Du bör inte moralisera över andra!"
Det luktar hyckleri lång väg - allt du säger kan vändas emot dig, i sann Gödelsk anda. Inkonsistens, jajamen!

PPPS. Kanske jag borde ha vänt hela inlägget, och lagt huvudinlägget i PS:et, och gjort alla nuvarande PS till huvudinlägget (som då skulle läggas i PS:et...?) Snurrigt. DS.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 21 mar 2005 12:21

Det är dags.

Vad gör ni i påsk? [var är en kyckling-smiley när man behöver den?]

Om ni gör, så tisdag (imorgon).

Om ni inte gör, låt oss sörja på långfredagen tillsammans!

§

P.S.
den ursprunglige indragaren skrev:Hetero- eller homologt, hovnarr?

"beswedished" måste vara heterologt, mer så än heterologt självt. Däremot borde "försvenskad" vara homologt, givet "beswedished".

"Elongate the face to look Swedish"

/förtankad

Stefan

Inläggav Stefan » 21 mar 2005 12:52

Kan både tisdag och fredag (om det var de du menade).

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 21 mar 2005 15:09

Bild

Användarvisningsbild
cogito

Inläggav cogito » 21 mar 2005 16:02

BildBildBildBildBildBildBildBildBildBildBild
snyggt!!!

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 21 mar 2005 17:08

Då kör vi på fredag tycker jag.

Archaxe?
Laotzu?
Druiden?
zilv3r?
Uppsaliensare?
Övriga?

/Bild

zilv3r
Kontakt:

Inläggav zilv3r » 21 mar 2005 19:18

Fredag låter perfekt.

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 22 mar 2005 20:24

Ej fredag. Mest på grund av att jag är bortrest, men också av ren jävlighet och ilska över ännu en ful smiley som anlänt till forumet. Ha så trevligt.Sörj med, för eller (e)mot mig.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 23 mar 2005 10:44

Trist archaxe. Laotzu då?

Hörni förresten: Varför heter det "Good Friday" på engelska? Ännu en motsägelse inom kristendomen!

laotzu

Inläggav laotzu » 23 mar 2005 11:14

Alltid lika trevligt; självklart dyker jag upp. Tid och plats? Jobbar till 16.

Lev väl,
Gustaf

Återgå till "Mötesplatsen"