Vad firar du i dag?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Hubert

Re: Vad firar du i dag?

Inläggav Hubert » 14 jun 2024 15:24

I kommunismens förlovade land finns inga politruker.
Däremot whisky till alla efter behov och förmåga.

Anders skrev:I kommunismens förlovade land får du ingen whisky om du inte är politruk... det roliga är nog att jag skulle passa in betydligt bättre än de flesta här i nåt som Stalinryssland och Östtyskland. Alla ska jobba, inga ska kunna vara skönandar annat än då barnen är lagda och på helger och semestrar. Och jag behöver inget bjäfs heller.

Ska på whiskyprovning på lördag, få se vad det blir den här gången. Är novis men har polare som är fanatiker på maltwhisky. Gott är det. Senast testade jag en dansk eller svensk, från ön Ven, som jag tyckte var jäkligt god, inte så dyr heller. Annars är ju de här som är typ 21 år goda.

Annars blir väl rullgardinen det enda jag firar idag. Om inte frugan fixar nåt, hon går på semester lyckosen.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 14 jun 2024 19:03

Hubert skrev:I kommunismens förlovade land finns inga politruker.
Däremot whisky till alla efter behov och förmåga.
Anders skrev:I kommunismens förlovade land får du ingen whisky om du inte är politruk... det roliga är nog att jag skulle passa in betydligt bättre än de flesta här i nåt som Stalinryssland och Östtyskland. Alla ska jobba, inga ska kunna vara skönandar annat än då barnen är lagda och på helger och semestrar. Och jag behöver inget bjäfs heller.

Ska på whiskyprovning på lördag, få se vad det blir den här gången. Är novis men har polare som är fanatiker på maltwhisky. Gott är det. Senast testade jag en dansk eller svensk, från ön Ven, som jag tyckte var jäkligt god, inte så dyr heller. Annars är ju de här som är typ 21 år goda.

Annars blir väl rullgardinen det enda jag firar idag. Om inte frugan fixar nåt, hon går på semester lyckosen.

OT Vänligen fortsätt diskussionen under Politik och samhälle!
Moderator

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 15 jun 2024 11:11

Näna, färdigsnackat om det för min del. Firar att det är helg med att lyssna på en massa härlig Alfvén, Söderman, Petterson-Berger och Grieg. Rödstjärtarna som jobbar med ungarna i holken tycks lyssna med.

Senare idag på whiskyprovning. Skål på dig Hubert! Många av de som jag har kärast tycker ungefär som du!
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

xion

Inläggav xion » 15 jun 2024 12:39

Lite sent att fira kanske, men senast jag var på Bolaget så tänkte jag;
Äh, vad fan! Kanske jag skulle prova nån ny sorts Whisky i alla fall. Det är ju snart midsommar.
(sist jag var dit sa dom att min favorit inte längre gick att få tag på, så jag struntade i det)
Jag gick där och kollade och se.. Där stod ju min favorit i alla fall, Stewarts blended scotch a 135:-.
(Lite vass men absolut rätt smak.)

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 15 jun 2024 13:36

xion skrev:Lite sent att fira kanske, men senast jag var på Bolaget så tänkte jag;
Äh, vad fan! Kanske jag skulle prova nån ny sorts Whisky i alla fall. Det är ju snart midsommar.
(sist jag var dit sa dom att min favorit inte längre gick att få tag på, så jag struntade i det)
Jag gick där och kollade och se.. Där stod ju min favorit i alla fall, Stewarts blended scotch a 135:-.

Jag skrev OT ovan, det betyder Off Topic = utanför ämnet, som inte diskuterar det tråden är avsedd för ...
Moderator

Hubert

Inläggav Hubert » 17 jun 2024 23:30

Visst tillhör det ämnet hur vi firar? Också!
12 juni kommenterade du mitt firande av Vs sensationella lyft i EUvalet.
Ditt svar firade ingenting!

Pilatus skrev:
xion skrev:Lite sent att fira kanske, men senast jag var på Bolaget så tänkte jag;

Jag skrev OT ovan, det betyder Off Topic = utanför ämnet, som inte diskuterar det tråden är avsedd för ...

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 21 jun 2024 06:48

Ha en fin midsommar!

Se upp med kröken så ni håller er på vägen!
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 15 sep 2024 20:53

Bra dag att fira en tia på stryktipset. Svår omgång, ingen lyckades pricka tretton rätt. Men jag vann 396 kr. :smt020
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 16 sep 2024 07:23

Pilatus skrev:Bra dag att fira en tia på stryktipset. Svår omgång, ingen lyckades pricka tretton rätt. Men jag vann 396 kr. :smt020

Grattis!
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 16 sep 2024 07:28

Pilatus skrev:Bra dag att fira en tia på stryktipset. Svår omgång, ingen lyckades pricka tretton rätt. Men jag vann 396 kr. :smt020

Grattis!
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 19 sep 2024 08:33

Jag var på Folktandvården i tisdags. Inga hål och fick beröm för min tandskötsel. Det kostade 575 SEK. Värt att fira, eller hur? På eftermiddag/kväll träffade jag och en kompis för Filosofika på Patisserriet i Lund.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 19 sep 2024 08:54

Algotezza skrev:Jag var på Folktandvården i tisdags. Inga hål och fick beröm för min tandskötsel. Det kostade 575 SEK. Värt att fira, eller hur? På eftermiddag/kväll träffade jag och en kompis för Filosofika på Patisserriet i Lund.

Kör folktandvården och tandvårdsförsäkring... mina tänder är så ruttna att jag går på plus... Fyra utdragna, två rotfyllda, två nya titantänder(fick jag pröjsa själv svindyrt). Men är man uppväxt i en frireligiös släkt där man kompenserade avsaknad av alkohol med socker...
4 november 2017

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 19 sep 2024 09:33

Algotezza skrev:Jag var på Folktandvården i tisdags. Inga hål och fick beröm för min tandskötsel. Det kostade 575 SEK. Värt att fira, eller hur? På eftermiddag/kväll träffade jag och en kompis för Filosofiska på Patisseriet i Lund.

Grattis, önskar att jag kunde leva upp till en sådan tandstatus.
Moderator

xion

Inläggav xion » 19 sep 2024 09:42

Har inte varit till tandläkare på tio år, innan dess varje år.
Plomberna börjar ramla sönder men jag hoppas det klarar sig in i kaklet.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Inläggav Pilatus » 19 sep 2024 09:51

xion skrev:Har inte varit till tandläkare på tio år, innan dess varje år.
Plomberna börjar ramla sönder men jag hoppas det klarar sig in i kaklet.

Jag är nog inte den som skall ge goda råd om tandhälsa, men det är en god investering att se om sina tänder. Jag har två implantat, de är visserligen mycket välgjorda och sitter väl fastskruvade. Men det är bättre om man kan behålla egna tänder.
Moderator

Återgå till "Mötesplatsen"