Vad firar du i dag?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad firar du i dag?
Jag firar min passion för och glädje i att göra musik genom följande konstaterande: Om du sätter dig ned för att lyssna igenom alla mina låtar på Soundcloud i en följd utan avbrott skulle det ta något mer än 19 dygn. Mina låtar är min musikaliska dagbok, som dels handlar om hur jag mår, dels har titlar utifrån vad jag upplevt eller förväntar mig att uppleva.
Algotezza aka Algotezza
Sankt Patrick's day kunde man fira idag men dagen går mot sitt slut. Hoppas er dag varit bra.
Algotezza aka Algotezza
Häromdagen fick jag min förnyade lärarlegitimation, giltig för Gy25. Det kändes bra och värt att fira, så igår for vi en tur till Österlen, gick en promenad längs havet och satt och lyssnade på böljegången en tidlös stund. Innan dess hade vi fikat på Olof Viktors i Glemminge.
Algotezza aka Algotezza
I fredags, 25/4, firade mina forna klasskamrater och jag att det i år är femtiofem år sedan vi slutade gymnasiet, Söderslättsgymnasiet i Trelleborg. Mycket lyckat firande! Jag höll ett nostalgiskt tal och han som blev präst sjöng en dito visa med egen text.
Och naturligtvis var den en kvinnlig kvartett ur klassen som arrangerade det hela, liksom gångerna tidigare. Senast var det 2010.
Jag gav samtidigt ut ett album med sju låtar som jag kallar 55 för att celebrera det hela.
Och naturligtvis var den en kvinnlig kvartett ur klassen som arrangerade det hela, liksom gångerna tidigare. Senast var det 2010.
Jag gav samtidigt ut ett album med sju låtar som jag kallar 55 för att celebrera det hela.
Algotezza aka Algotezza
Göken och näktergalen har anlänt till mina hemtrakter.
Algotezza aka Algotezza
Firar stort att min son äntligen fått en lägenhet! Jag visste inte att det skulle vara så knepigt när jag blev gravid.
Anne skrev:Firar stort att min son äntligen fått en lägenhet! Jag visste inte att det skulle vara så knepigt när jag blev gravid.
Grattis till dig och din son!
Algotezza aka Algotezza
Jag firar en mindre vinst på stryktipset, U5-5-44 vilket skall utläsas: U står för utgångsrad som omges av fem helgarderingar och lika många halvgarderingar, reducerade till 44 rader. Man får försöka hålla sig inom denna ram, vilket jag gjorde, så blir det vinst. Tre rader med tio rätt.
Moderator
Att jag hann ta upp potatisen innan det börjar regna.
https://billetto.se/e/filosofiskt-kafe- ... c0OTYzNTN9
Jag firar att det blir Filosofiskt Café i Lund igen. Alltså inte bara mitt privata Filosofika.
Jag firar att det blir Filosofiskt Café i Lund igen. Alltså inte bara mitt privata Filosofika.
Algotezza aka Algotezza
xion skrev:Att jag hann ta upp potatisen innan det börjar regna.
Grattis!
Algotezza aka Algotezza
Nobelpriset i litteratur år 2025 tilldelas den ungerska författaren László Krasznahorkai , ”för hans fängslande och visionära verk som, mitt i apokalyptisk terror, bekräftar konstens kraft”.
Algotezza aka Algotezza