Vad firar du i dag?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Re: Vad firar du i dag?

Inläggav Anders » 04 apr 2026 09:26

Japp, i dag skall det stekas köttbullar!
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

hakkapeliitta

Inläggav hakkapeliitta » 04 apr 2026 15:53

Firar idag med vegetariskt käk.

Är nybörjare men försöker klämma in några hälsosamma dagar. Detta pga att jag blev ordinerad kolestrolsänkande tabletter av läkaren. Värdena var inte över gränsen men ökande.
Då när man får ett sånt besked börjar man undra varför inte göra en insats själv och ändra matvanor och inte endast käka fler piller.
Rätt svårt att hitta ok recept. Vegetariska måste kryddas väl annars…har hittat ett par dugliga med lite fusk en som heter Chili sin carne och efterliknar riktiga men med sojabönor, var tvungen fuska och slängde dit en köttbuljong.

Var ju inte direkt firande men ett visst uppvaknande, klämmer även in en dag med fisk. Har gått ner 2 kg på en månad som bonus.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 04 apr 2026 16:04

hakkapeliitta skrev:Firar idag med vegetariskt käk.

Är nybörjare men försöker klämma in några hälsosamma dagar. Detta pga att jag blev ordinerad kolestrolsänkande tabletter av läkaren. Värdena var inte över gränsen men ökande.
Då när man får ett sånt besked börjar man undra varför inte göra en insats själv och ändra matvanor och inte endast käka fler piller.
Rätt svårt att hitta ok recept. Vegetariska måste kryddas väl annars…har hittat ett par dugliga med lite fusk en som heter Chili sin carne och efterliknar riktiga men med sojabönor, var tvungen fuska och slängde dit en köttbuljong.

Var ju inte direkt firande men ett visst uppvaknande, klämmer även in en dag med fisk. Har gått ner 2 kg på en månad som bonus.

Grön ärtsoppa är da shit.

Frugan brukar också stoppa in en massa tärnade grönsaker i ugn med olja, blir jäkligt gott. Brukar fuska med lite fetaost men det ju ganska schysst. Överhuvudtaget, då barnen var små på 00-talet blev det rött kött 3-4 gånger i veckan. Nu ör det oxfile nån högtidlig gång, eller som idag hemrullade köttbullar. Kanske nån gång varannan vecka högst. Både natur o egen hälsa. Istället en hel del fisk o kyckling, och frugan gör mkt vegetariskt.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Återgå till "Mötesplatsen"