Jag har brukat lyssna på Energy at the Club nu i sommar och då har speaker-rösten ibland sagt "Energy at the Club by Benjie". Är det du som ligger bakom?
undrar
A
Fråga till Benjie
Moderator: Moderatorgruppen
Fråga till Benjie
Algotezza aka Algotezza
Re: Fråga till Benjie
Algotezza skrev:Jag har brukat lyssna på Energy at the Club nu i sommar och då har speaker-rösten ibland sagt "Energy at the Club by Benjie". Är det du som ligger bakom?
undrar
A
Alldeles klart inte!!!!
BENJIE
Benjie skrev:Algotezza skrev:Jag har brukat lyssna på Energy at the Club nu i sommar och då har speaker-rösten ibland sagt "Energy at the Club by Benjie". Är det du som ligger bakom?
undrar
A
Alldeles klart inte!!!!
BENJIE
Vilken musikstil klappar ditt hjärta i takt med? kan man undra. Det tycks ju inte vara ovannämnda typ av musik...
A
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:Benjie skrev:Algotezza skrev:Jag har brukat lyssna på Energy at the Club nu i sommar och då har speaker-rösten ibland sagt "Energy at the Club by Benjie". Är det du som ligger bakom?
undrar
A
Alldeles klart inte!!!!
BENJIE
Vilken musikstil klappar ditt hjärta i takt med? kan man undra. Det tycks ju inte vara ovannämnda typ av musik...
A
Jag njuter av i stort sett alla muzikformer bara det inte är dåligt dvs ointelligent gjort eller saknar känslomässig struktur dansband och dragspel och modern klassisk musik går toppenbra att lyssna på ...men i rätt proportioner då förstås.
Och jag avskyr då uttolkare misstar sig totalt vad gäller en tonsättares verk..ta som ett exempel Karajans tolkning av Bachs Brandenburgkonsert No 2 (1mov.)en katastrof som inte handlar om dirigentens rätt att göra sin "egen" interpretation eller att vara "vågad" eller "lustig" eller av ngn annan egentlig orsak än att visa sin extremt dåliga musikalitet som dirigent och jämför samma konsert i Karl Richters tolkning som är den absolut mest fullödiga jag hört .. den förstnämnde gör Bachs verk till ett platt intet emedan Richter äger lyskraft och kapacitet att gör Bachs Himmel till just himmel.
Ubrigens.. om Du vill ha ett smakprov på ovan nämnde Karl Richters egen tolkning av JSB gå till http://technorati.com/videos/youtube.co ... d_oIFy1mxM
och avnjut - på video - hur han uppfattar JSBs -Toccata e Fuga BWV 565
och lite annat.
BENJIE
Till Benjie
Ja, Richters version är mäktig och storslagen utan att bli patetisk.
Jag kan tycka om det mesta i musikslag - bara det talar till mitt hjärta och inte känns krystat. Opera känns för det mesta krsytat, dock ej Jussi, la Nilsson och Andrea Berlucci (den blinde sångaren - vet ej om det är rätt stavat).
För mig är rytmen musikens ryggrad. Den som talar till hjärtat tydligast: hjärtat är ju en biologisk rytmbox.
A
Jag kan tycka om det mesta i musikslag - bara det talar till mitt hjärta och inte känns krystat. Opera känns för det mesta krsytat, dock ej Jussi, la Nilsson och Andrea Berlucci (den blinde sångaren - vet ej om det är rätt stavat).
För mig är rytmen musikens ryggrad. Den som talar till hjärtat tydligast: hjärtat är ju en biologisk rytmbox.
A
Algotezza aka Algotezza
Re: Till Benjie
Algotezza skrev:Ja, Richters version är mäktig och storslagen utan att bli patetisk.
A
Jag fungerar på liknande sätt , och opera kan vara intressant om den inte är av det sega tråkiga slaget ( musikaliskt och eller i berättelsen) och om sångarnas röster är valda för att passa sina roller. Du vet en ljus(söt eldig klar ) tenor är olidlig att ha i sammanhang där det skall vara en hård kall klar tenorstämma för rollen.
BENJIE
Re: Till Benjie
Benjie skrev:Algotezza skrev:Ja, Richters version är mäktig och storslagen utan att bli patetisk.
A
Jag fungerar på liknande sätt , och opera kan vara intressant om den inte är av det sega tråkiga slaget ( musikaliskt och eller i berättelsen) och om sångarnas röster är valda för att passa sina roller. Du vet en ljus(söt eldig klar ) tenor är olidlig att ha i sammanhang där det skall vara en hård kall klar tenorstämma för rollen.
BENJIE
Så sant!
A
Algotezza aka Algotezza