Söker flickvänn i Stockholm

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 09 feb 2007 15:50

Vad ligger kursen på? Vad är bytesvärdet på mig?

laotzu

Inläggav laotzu » 09 feb 2007 17:48

Potentiellt flickvänsmaterial till Din sargade själ funnen: Karin Ström. (Ska jag behöva göra allt här omkring?)

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 09 feb 2007 18:49

PopJimmy skrev:Hur många tjejer har vi på forumet egentligen? Typ 7 stycken?

Det är ett stort mysterium för mig hur frånvarande tjejerna tycks vara från forumvärlden. Jag har undersökt demografin hos ett stort antal webbfora och kommit till den slutsatsen att de knappt finns där alls. Filosofiforum bär syn för sägen. Eller så har mitt urval varit skevt. Bröllopstorget och Familjeliv.se ingick inte. Det är kanske där dessa utsökt doftande nymfer finns.
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus
--> Flukta in min blogg! Starkt kontroversiell, säger vissa. Vad vet jag.

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 09 feb 2007 18:55

PopJimmy skrev:Alltså jag tror ärligt att jag misslyckades lite med min annons. Detta kommer nog inte ge så mycket utslag...

PopJimmy skrev:Men du, jag kanske ångrar mig, vi kanske kan bli ihop istället? (I brist på annat menar jag?)

PopJimmy skrev:Nästa kontaktannons kanske jag ska skriva själv, istället för att copypasta andras mästerverk...

Jimmy! Jag fick en tår i ögat, när jag läste detta. Jag kände så igen mig i den hopplöshet och uppgivenhet du så vältaligt ger uttryck för. Total självidentifikation. Med mig är det så att allt jag tar i blir fult och trasigt och fel. Var är min förlossare?

Jimmy, förtvivla inte! Bli inte modfälld. Det komer att lösa sig ska du se!
"Dieu est un névrosé narcissique : il a créé les hommes tout spécialement pour se faire adorer." Albert Camus

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 10 feb 2007 17:46

Grottis skrev:
PopJimmy skrev:Hur många tjejer har vi på forumet egentligen? Typ 7 stycken?

Det är ett stort mysterium för mig hur frånvarande tjejerna tycks vara från forumvärlden. Jag har undersökt demografin hos ett stort antal webbfora och kommit till den slutsatsen att de knappt finns där alls. Filosofiforum bär syn för sägen. Eller så har mitt urval varit skevt. Bröllopstorget och Familjeliv.se ingick inte. Det är kanske där dessa utsökt doftande nymfer finns.

Testa ett kattforum. Hett tips! Jag har själv varit på sådana forumträffar och det finns många söta, trevliga, charmiga, intelligenta tjejer där. En förutsättning är förstås att ni gillar katter.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 10 feb 2007 18:06

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅå typiskt, jag som HATAR katter!1111

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 10 feb 2007 19:18

Nej men inte kan man väl hata katter? Katter som är så sköna. Är du rädd för katter? Då kan du ju slå två flugor i en smäll - bota fobin genom att träffa tjej med mysig katt... gäller även hatkänslan. Inte bra att hata.

Klart en så förtjusande varelse som du ska ha kärlek, jimmy:)

Mjaaau!

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 10 feb 2007 19:23

PopJimmy skrev:ÅÅÅÅÅÅÅÅÅå typiskt, jag som HATAR katter!1111

Det verkar onekligen som om makterna är emot dig!  :o

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 10 feb 2007 22:12

Avantgardet skrev:Pappa brukade alltid säga "det är billigt att runka pojkar!".

Just det. Ja blev äcklad av en spansk tjej som onanerade jämsides bibeln efter att jag hade "gått och lagt mig" på ett frireligöst läger i england när jag var liten. Jag hade en svår psyksisk neuros när jag var prepubertal typ 12-13; jag hatade tanken på onani; och mitt förtroende för en efter en sprack när jag "listade ut" att de var "äckliga hemma" & bara älskade sin familj "egentligen".
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 10 feb 2007 23:03

Skogsälvan skrev:Nej men inte kan man väl hata katter? Katter som är så sköna. Är du rädd för katter? Då kan du ju slå två flugor i en smäll - bota fobin genom att träffa tjej med mysig katt... gäller även hatkänslan. Inte bra att hata.

Klart en så förtjusande varelse som du ska ha kärlek, jimmy:)

Mjaaau!
Men visst, katter är ju jätte gulliga.... FÖRSTA VECKAN, sen blir dom stora och bajsar diarée i min garerob, gnäller om mat, klöser ut ögonen på en när man sover, äter upp hörlurssladdar, dricker upp all mjölk etc!

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 11 feb 2007 02:00

Jimmy, du måste sänka kraven, om det här skall gå! Perfektionism är fatalt när det gäller förhållanden. Inget gott utan att det också för lite ont med sig. Det bör du helst ha fördragsamhet med. Stå ut, var ihärdig, räds ej, och du kommer att bli rikligen belönad! :D Inte ens katter behöver vara ett hinder.

Angelina

Inläggav Angelina » 11 feb 2007 02:07

Interaktionen med katten hade förmodligen uderlättat om du hade haft en kattlåda till att börja med och inte gett den mjölk, eftersom mjölk oftast ger dem diarré. Vatten funkar bättre, och BM (burkmat) och tiff (torrfoder) såklart.  Lite klapp och kli skadar inte heller, om man är intresserad av att uprätthålla en fredlig samvaro alltså.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 11 feb 2007 02:43

Är katten ond?

För ett par veckor sedan bevistade jag en disputation som gav många intressanta tankar. Benny Johansson driver i sin avhandling "Mortal Cats - On the Metaphysics and Value of Death of Cats" (2005) att vi har förmågan att vara en särskild person tillsammans med vår katt, att döden av katten kan vara dålig för oss men att det är "irrationellt" att ha särskild oro (special concern) för sin egen katts död. De frågor som jag särskilt fastnade för var frågan om kattens identitet och frågan om katten är ond och varför i så fall.

Är katten ond?

Det kanske kan låta harmlöst att ha denna syn på katter. Konsekvensen av ett sådant synsätt kan emellertid bli mycket farlig för ett samhälle. Om katten är ond eller dålig, varför då kriminalisera mord på katten? Om katten rentav är ond, vore det då inte en välgärning att döda katter?

Vi kan naturligtvis anlägga ett synsätt som gör att det inte spelar någon roll om katten i sig är god eller ond. Vi kan säga att det är "fel att göra någonting emot en annan katts fria vilja", även om handlingen i sig skulle vara god. Med denna inställning skulle det emellertid vara lika dåligt att mörda någon katt som att hindra en katt från att begå självmord eller besluta om tvångsvård för en psykotisk katt. Få skulle nog emellertid gå med på detta. Att hindra någon katt från att ta livet av sig, skulle vi snarast se som en god handling. I synnerhet om katt sedan tackade dig för att du räddat hans liv.

Frågan kvarstår: Varför är katten någonting dåligt?

Ett svar kanske kan vara därför att kattens nuvarande "identitet" försvinner. Genom att katten är någon speciell, eller tror oss vara någon speciell, så kan katter skilja sig från andra eller dem själva. Dem kan forma egna åsikter, egna tankar och relatera till andra på olika sätt. När vi inte längre existerar så kan inte längre katter göra det. Man kan emellertid tänka sig många fall där försvinnandet av en katt faktiskt är bättre än att katten existerar.

Ett annat svar kan vara att själva katten normalt sett innebär smärta, och att smärta per definition alltid är av katt. Hur katt sedan är spelar ingen roll. Samtidigt kanske man bör observera att det inte gäller alla fall av kattobservation. Att leka med katten genom medelst hängning, drunkning eller andra sätt där själva processen för somliga kan ge upphov till samma lustkänslor som vid asfyxiofili innebär ju snarare lust än smärta (mer om detta, se Innala, Sune; Kurt Ernulf, Asphyxiophilia in Scandinavia, Archives of Cats Sexual Behavior, vol 18, no 3, 1989, s 184). Och att kriminalisera handlingar enbart därför att de ger upphov till lust eller orgasm hos katten verkar ju inte rimligt.

Katten dör. Etiken lever vidare.

Användarvisningsbild
Grottis
Kontakt:

Inläggav Grottis » 11 feb 2007 04:12

PopJimmy skrev:Är katten ond?

Bild

Troligen. När Djävulen kommet till Moskva i Bulgakovs roman Mästaren och Margarita har denne i sitt sällskap en stor, cigarrökande, mycket ondskufull katt!

amy

Inläggav amy » 11 feb 2007 05:34

Så länge man tror att man är en tjej eller en kille så behöver man alltid någon.....

Återgå till "Mötesplatsen"