Det var en Bjärton min pappa sylade ut från fönstret...se vad du påminde mig om!!!
Himlans Auk!
Moderator: Moderatorgruppen
Avantgardet skrev:För mig handlar det mycket om just synkronicitet mellan tanke och kropp, att överbrygga motsättningen - total viljemässig kontroll, viljans fria spelrum.
Det var en Bjärton min pappa sylade ut från fönstret...se vad du påminde mig om!!!![]()
Himlans Auk!
Avantgardet skrev:Självklart känner jag Holdsworth, utan och innan, pluggat hans legatoteknik en gång i tiden (när jag var ung och flink i fingrarna).
Vet inget om konstellationen Santana och John MacLaughlin, men MacLauchlin har bl.a. spelat tillsammans med Al DiMeola och Paco de Lucia, så det skulle inte vara nåt jag blev direkt förvånad av.
Hur kommer det sig att Kalle kan sina gitarrister?
J R Auk skrev:Avantgardet skrev:För mig handlar det mycket om just synkronicitet mellan tanke och kropp, att överbrygga motsättningen - total viljemässig kontroll, viljans fria spelrum.
Det var en Bjärton min pappa sylade ut från fönstret...se vad du påminde mig om!!!![]()
Himlans Auk!
Har du uppnått det i ett "medvetet" tillstånd? Ett transliknande tillstånd har alltid krävts för mig om jag skall nå dit. Nu har jag aldrig upplevt det med instrument ihand, inte spelbara sådana i alla fall, men med en larklump, sprejburk eller penna i hand har jag några gånger gått in i viljans oförmedlade uttryck.
Nej inte ska du höja mig till skyarna för det, Avantgardet, det var en lyckosam träff, inget jag avsåg :wink:
Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster