Hej alla verklighetsfrånvända!

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 30 maj 2007 16:39

Tractatus skrev:Schelling såg ut som skräcken själv, paradoxalt nog - han var ju romantiker. Håller med om att Kierkegaard var het, speciellt frissan. Veritabel Beachmodell 2007, saknade bara slingor. Tror ni att han hade six-pack? Hobbes var icke vacker! Wittgenstein hade ett jävla egendomligt utseende; ser ondska när jag ser honom. OMEN.

Ju fulare yttre/kropp, desto vackrare inre/själ!

A
Algotezza aka Algotezza

Angelina

Inläggav Angelina » 30 maj 2007 17:26

Algotezza skrev:Ju fulare yttre/kropp, desto vackrare inre/själ!

Nej, det är fel. Utsidan speglar insidan.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 30 maj 2007 17:28

Angelina skrev:
Algotezza skrev:Ju fulare yttre/kropp, desto vackrare inre/själ!

Nej, det är fel. Utsidan speglar insidan.

Kan spegla inverterat...

A
Algotezza aka Algotezza

Angelina

Inläggav Angelina » 30 maj 2007 17:30

Ja, det är sant, allt är möjligt.
:lol:

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 30 maj 2007 20:52

Angelina skrev:Jag vet faktiskt det. Jag har lagt till med ett drag av arrogans för att förbereda mig inför min framtida roll som världshärskare. Det är ganska kul, eftersom det går så helt emot vem jag är egentligen.

Jag är faktiskt rätt nyfiken på ditt nya förhållningssätt. Kärleksmeddelanden blinkar inte längre och du trycker ner andra. Varför? Observera - det är en rent nyfiken undran utan dömanden.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 30 maj 2007 22:00

Skogsälvan skrev:
Angelina skrev:Jag vet faktiskt det. Jag har lagt till med ett drag av arrogans för att förbereda mig inför min framtida roll som världshärskare. Det är ganska kul, eftersom det går så helt emot vem jag är egentligen.

Jag är faktiskt rätt nyfiken på ditt nya förhållningssätt. Kärleksmeddelanden blinkar inte längre och du trycker ner andra. Varför? Observera - det är en rent nyfiken undran utan dömanden.

Hejsan Skogis!  :D

"Kärlekens väg" är tråkigare. Har haft en lång diskussion med en kompis om det där - han fick nån fylleinsikt och bestämde sig för att bli snäll och kärleksfull, men blev slutligen tvungen att överge detta då han bidde allt för deprimerad av det (så nu är han, i enlighet med sin natur, riktigt ond och djävlig igen).
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 30 maj 2007 22:37

Avantgardet skrev:
Skogsälvan skrev:

Hejsan Skogis!  :D

"Kärlekens väg" är tråkigare. Har haft en lång diskussion med en kompis om det där - han fick nån fylleinsikt och bestämde sig för att bli snäll och kärleksfull, men blev slutligen tvungen att överge detta då han bidde allt för deprimerad av det (så nu är han, i enlighet med sin natur, riktigt ond och djävlig igen).

Jaså minsann, och med det vill du säga...? Att vi mår bra av at vara egoister? Eller förhastar jag mig i tolkningen nu?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 30 maj 2007 23:31

Ja, lite. Faktum är att ingen i hans omgivning tycker om honom som "kärleksfull" heller.

Själv får jag jämt höra att ingen tycker om mig nykter. Endast när jag är neddrogad till den gräns att jag dreglar och ser i kors, först då, visar omgivningen sin uppskattning. Jag är en elak djävel, man gör bäst i att oskadliggöra mina sådana tendenser genom att droga mig medvetslös.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 30 maj 2007 23:35

Jag har faktiskt kommit till samma slutsats som Avantgardet och Angelina. Tidigare gick jag runt och försökte tackla alla situationer som en zenmunk, utan att hetsa upp mig, och vara helt och hållet kravlöst kärleksfull och gränsfullt tolerant mot allt och alla. Men det är inte det bästa man kan göra mot sin omgivning.

Numera tillåter jag mig själv att hetsa upp mig och t.o.m. vara aggressiv i vissa situationer. Jag ställer dessutom större krav på min omgivning (fast det kräver en hel del träning). En specifik situation har jag redan nämnt för dig...

Min devis senaste månaderna har varit "Bejaka och låt din skugga komma till tals!" där skuggan förstås syftar på den jungianska arketypen som står för de delar av sig själv man omedvetet förnekar och projicerar ut på andra istället... ja, du vet.

Angelina

Inläggav Angelina » 31 maj 2007 21:05

Skogsälvan, jag har inte blivit ond, bara på skoj.

Det började kännas som en teater att gå omkring som en zenmunk, så jag slutade. Jag kan roas av att chocka folk med mobbing ibland, men i verkligheten kan man ju se mig och känna att det finns stor kärlek bakom leken, kanske är lite svårare här.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 31 maj 2007 21:15

Välkommen till de elakas verklighet Angelina!

Angelina

Inläggav Angelina » 31 maj 2007 21:24

Tackar ödmjukast. Det är väldigt hälsosamt att låta sin skugga komma till tals, nice put.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 31 maj 2007 21:30

Vill inte forcera saken men under mina vingar finns plats för ett par snyggar chicks.

Angelina

Inläggav Angelina » 31 maj 2007 21:34

Under mina med.  :wink:

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 31 maj 2007 21:41

Fasen, har väl sett för många softporr, har playboykanalen.
Sitter där från 01.00-04.00 och gör ingenting! Utom att koka kaffe och baka bullar.

Återgå till "Mötesplatsen"