Det jag firar i dag är att jag passerat femtusen postningar här på forumet. Jag vet inte om det är viktigt, kanske inte, men det är en stor siffra.

Moderator: Moderatorgruppen
Pilatus skrev:Nu firar jag min treårsdag på forumet. Den dagen har visserligen passerats något, men jag firar den nu, jag såg datumet.
Algotezza skrev:12375 besökare på http://egevad.magix.net/album/
klorofyll skrev:Att jag är någorlunda frisk från förkylning!
Pilatus skrev:klorofyll skrev:Att jag är någorlunda frisk från förkylning!
Hur menar du att du firar det?
Pilatus skrev:Algotezza skrev:12375 besökare på http://egevad.magix.net/album/
Storartat, ledsen att min förmåga att uppskatta ditt skapande är begränsat. Det påminner ibland om något jag lyssnade på som kallades seriell musik. Men jag kan utan vidare lyssna på verk av Pierre Boulez - Dérive I (1984). Antagligen är jag inte helt förtappad.
Ibland tycker jag det finns en slags spändhet i modern musik som jag inte är riktigt förtjust i. Karlheinz Stockhausen får mig att gå över rummet med raska steg och trycka på avstängningsknappen. Kanske är det musik för någon slags speciell musikskolning som jag saknar. Allan Pettersons hade jag en period som jag lyssnade ivrigt till. Men det kanske är mer åt det romantiska sättet att skriva musik.
Algotezza skrev:Vad man gillar och ogillar har i hög grad att göra med vad man vant sig vid men sedan spelar nog också något slags grundläggande personlighet in, så jag tror inte allt beror enbart på erfarenhet och vana.
Algotezza skrev:Jag är väldigt förtjust i det cykliska, både i filosofin och i kulturella skapelser, cirkelkompositioner, seriell musik eller sekventiell kan det kallas. Terry C Riley var en föregångare här. Han musik gillar jag verkligen, liksom electronica. Å andra sidan njuter jag även av Vivaldis Årstiderna och Pachelbels Canon. Jazz är inte fy skam heller.
Pilatus skrev:Algotezza skrev:Vad man gillar och ogillar har i hög grad att göra med vad man vant sig vid men sedan spelar nog också något slags grundläggande personlighet in, så jag tror inte allt beror enbart på erfarenhet och vana.
Anders skrev:Jag firar faktiskt min födelsedag idag som inträffade i veckan, då jag var ute i jobb hela dagen och den dagen var familjeovänlig. Får tårta om en stund och sen köper vi skaldjursfat.
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster