------------

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Ben

------------

Inläggav Ben » 12 apr 2015 01:17

--------

Användarvisningsbild
Ben

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav Ben » 16 apr 2015 19:15

Nån som vet vart han är på nätet?

Användarvisningsbild
Ben

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav Ben » 16 apr 2015 22:41

Ja, hittar honom inte ...

Frågat hans ex på facebook men får inget svar.

Användarvisningsbild
Pilatus

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav Pilatus » 17 apr 2015 01:17

Ben skrev:Ja, hittar honom inte ...

Frågat hans ex på facebook men får inget svar.

Jag får 28 träffar på Jimmy Åberg. För att kunna skilja dem åt behöver jag bostadsort eller (ungefärlig) ålder.

Användarvisningsbild
Ben

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav Ben » 17 apr 2015 14:07

--------

Användarvisningsbild
Pilatus

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav Pilatus » 17 apr 2015 14:26

Ben skrev:
Pilatus skrev:Jag får 28 träffar på Jimmy Åberg. För att kunna skilja dem åt behöver jag bostadsort eller (ungefärlig) ålder.

Jag hittar han i Stockholm, men han har inget telefonnummer uppgett.

Möjligt, men det finns ingen Jimmy Åberg med postadress Stockholm. I Bandhagen kanske?

Användarvisningsbild
Ben

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav Ben » 17 apr 2015 14:30

----

Användarvisningsbild
Pilatus

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav Pilatus » 17 apr 2015 14:36

Ben skrev:Ja, på bandhagen tror jag...

Jag skriver ett meddelande till dig med adress.

lynx

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav lynx » 21 apr 2015 17:17

Nu kan det ju vara så att personer vill vara ifred av olika anledningar. Inte för att jag tror att ni har några illasinnade intentioner, Ben och Pilatus, men jag tycker att det är ett direkt oetiskt övergrepp på en persons integritet som ni begår. Det räcker väl ändå med att framföra till kretsar att någon saknad är saknad så att det kommer till dennes kännedom? Det förekommer att personer lever med skyddad identitet (nu vet jag inget i detta fall) men att helt sonika bara uppge en persons adress (utan dennes samtycke) så här är... Förstår ni inte det? Tänk lite för bövelen! Om jag hade varit ni hade jag raderat mycket av orden i denna tråd och inte upprepat det oempaiska (alternativt infantila) misstaget igen. Jag undrar också hur det är med Popjimmy och hoppas att han har det bra.

Antic

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav Antic » 21 apr 2015 17:31

Ingen på tråden har en susning om vad som pågår? Och ni har inte märkt något än?

Well, carry on...

(det här var riktigt kul att läsa. Vi flashbackveteraner vet bättre)

Användarvisningsbild
Pilatus

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav Pilatus » 22 apr 2015 18:20

lynx skrev:Det förekommer att personer lever med skyddad identitet (nu vet jag inget i detta fall) men att helt sonika bara uppge en persons adress (utan dennes samtycke) så här är... Förstår ni inte det?

Jimmy Åberg skrev under eget namn på forumet mellan aug 2008 - okt 2009. Innan dess som PopJimmy.

Ingenting har sagts om personen i fråga som säger något om hans postadress eller ålder. Det finns ett flertal personer med samma namn. Jag kan hålla med dig om att han inte själv har yttrat sig om huruvida han vill bli omnämnd. Det är säkert oetiskt att publicera andras hemadresser som inte medgivit det.

Men uppgifter inom folkbokföringsverksamheten är i regel offentliga enligt 22 kap. 1 § offentlighets- och sekretesslagen. Finns det särskild anledning att en person eller någon närstående kan lida skada eller men om uppgifter om personen lämnas ut kan Skatteverket ge personen skyddade personuppgifter. Men någon sådan personkränkande eftersökning har ju vare sig föreslagits eller skett.

lynx

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav lynx » 23 apr 2015 00:27

Till att börja med är det svårt att få skyddad identitet. Det är väl ändå en uppenbarlig signal att hoppa av facebook och så där? Så vitt jag vet så vet du inget om Jimmys situation?
Jag hoppas att du förstår det - det är mycket jag tycker om med dig.
När det gäller den historiske Pilatus upplever jag det som din rätt att hylla honom. Det är din uppfattning och det är bra att du är uppriktig. Jag tänker så här att det kanske var nödvändigt. Jesus inflytande och förståelsen för vad som är rätt ökade iom att Pilatus exemplifierade ett felaktigt handlande. Men var det fel för det? Nej, det kan jag nog inte påstå. Just då var det av vikt. Men att upprepa... Nej, jag godtar inte det. Pilatus är nog förlåten så bekymra dig inte om det, du.
Men ha det klart för dig.
Det räknas.
En gång är ingen gång (överseende).
Två gånger är två gånger.

Användarvisningsbild
Pilatus

JimmyÅberg / PopJimmy

Inläggav Pilatus » 23 apr 2015 01:25

lynx skrev:Till att börja med är det svårt att få skyddad identitet. Det är väl ändå en uppenbarlig signal att hoppa av facebook och så där? Så vitt jag vet så vet du inget om Jimmys situation?

Ditt budskap har gått hem! Jimmy är före min tid, jag har läst litet vad han skriver. Hur han har det i dag vet jag inget om, det är ju åtskilliga år sedan han lämnade forumet (okt 2009).
lynx skrev:Jag hoppas att du förstår det - det är mycket jag tycker om med dig.

Tack lynx!
lynx skrev:När det gäller den historiske Pilatus upplever jag det som din rätt att hylla honom.

Kanske kände jag en visst frändskap med den man som är så inkorrekt bland kristna. Pilatus bär den moraliska skulden för Jesus död, trots att det tydligt framgår att det handlar om en konspiration.
lynx skrev:Det är din uppfattning och det är bra att du är uppriktig. Jag tänker så här att det kanske var nödvändigt. Jesus inflytande och förståelsen för vad som är rätt ökade iom att Pilatus exemplifierade ett felaktigt handlande.

Hur menar du att Pilatus handlade fel? Utan prästerna i stora rådet skulle ju korsfästelsen aldrig ägt rum. Pilatus skrev naturligtvis under domen, vad hade alternativet varit? Det vimlade av sicarier och upprorsmän som var samtida med Jesus, så han dömdes för anstiftan till revolt mot den romerska ockupationsmakten.

Men judarnas överstepräster sade till Pilatus: ”Skriv inte: Judarnas konung, utan vad han själv har sagt: Jag är judarnas konung.” Pilatus svarade: ”Vad jag har skrivit, det har jag skrivit.”
Joh 19:21,22

Återgå till "Mötesplatsen"