Hur ser vi ut, en kort presentation.

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Anders » 12 maj 2019 19:43

Man är ju anonym på ett forum, det är lite som då man har suttit i telefonkonferens med folk i åratal. Man blir lite nyfiken på hur folk ser ut. Om man beskriver det bryter man ju inte direkt sin anonymitet.

Jag kan börja, folk brukar tycka jag ser ut som Peter Dalle, men lite ljusare och lite snyggare. Om jag får påstå det så har jag dragit ifrån Peter lite mer på senare år. Så kolla in då han är källarmästare i Vår Tid är Nu, föryngra lite och gör lite ljusare så har ni mig. Inget skägg, men glasögon.

Kul om ni vill beskriva hur ni ser ut. Jag är nyfiken. Algot misstänker jag inte behöver.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Algotezza » 13 maj 2019 11:32

Håret är ännu gråare nu men jag har det kvar. Ca 185 lång. Krympt med åren. Det jag förlorar i längd vinner jag i vikt.

En kollega tyckte förr jag liknade Sven-Erik Magnusson i Sven-Ingvars. Men det var väl mest pga frisyren.

Idag
Lik både morsan och farsan.
Göran Egevad egevad@gmail.com

David H
Moderator
Inlägg: 5113
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav David H » 13 maj 2019 13:28

Jag har mest fått höra att jag är väldigt lik min pappa när han var i min ålder, men det säger kanske inte så mycket. Annars har jag fått höra från ett par personer att jag är lik Sondre Lerche:
Bild
Tycker jag själv stämmer sådär...

Stötte på ett videoklipp med en person som jag tycker är mer lik mig, när jag letade efter tips på styrketräningsövningar för simmare.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Anne » 13 maj 2019 19:49

Jag har fått höra att jag är lik ett flertal kvinnor. Hittade mitt ID-kort från när jag var 18. Skulle postat ett kort på det om jag visste hur man gjorde det. Det är lite lagom anonymt. 30 år sedan och i somras upptäckte jag ett vitt hårstrå.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Algotezza » 13 maj 2019 20:19

lynx skrev:Jag har fått höra att jag är lik ett flertal kvinnor. Hittade mitt ID-kort från när jag var 18. Skulle postat ett kort på det om jag visste hur man gjorde det. Det är lite lagom anonymt. 30 år sedan och i somras upptäckte jag ett vitt hårstrå.


Har ett mörkt hårstrå kvar. Tror jag. Resten vita.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Anne » 13 maj 2019 20:53

Du ska då alltid vara mer :wink: Jag trodde att Anders såg mer engelsk ut. rekoj ser faktiskt ut ungefär så där, bildskön, men djupare blå ögon. Själv gör jag mig bäst levande. Poetry in motion, liksom. Självklart är jag mest lik mig själv, även om det är 30 år sedan.

David H
Moderator
Inlägg: 5113
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav David H » 13 maj 2019 21:27

lynx skrev:Jag har fått höra att jag är lik ett flertal kvinnor. Hittade mitt ID-kort från när jag var 18. Skulle postat ett kort på det om jag visste hur man gjorde det. Det är lite lagom anonymt. 30 år sedan och i somras upptäckte jag ett vitt hårstrå.


Jag tror det går att lägga upp om du klickar på fliken "bilagor". Testar här:

brokenheart.jpg
brokenheart.jpg (13.53 KiB) Visad 10199 gånger



...Det funkade. Om du har bilden på din dator, kan du klicka på "bilagor" nedanför skrivfältet. Sen klicka på "Lägg till filer", och där får du valet att välja en fil från din dator. Sen klickar du på knappen "Placera inom inlägget".
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Anders » 13 maj 2019 23:05

lynx skrev:Du ska då alltid vara mer :wink: Jag trodde att Anders såg mer engelsk ut. rekoj ser faktiskt ut ungefär så där, bildskön, men djupare blå ögon. Själv gör jag mig bäst levande. Poetry in motion, liksom. Självklart är jag mest lik mig själv, även om det är 30 år sedan.

Man kan nog säga att jag ser klart svensk ut. Jag och dottern väcker viss uppmärksamhet, framför allt i Egypten. Alla håren på huvvet fortfarande blonda med lätt rött inslag, trots att jag minns OS 68.. Skägget, som var rött är dock numera vitt då det tittar fram.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Anders » 13 maj 2019 23:26

lynx skrev: (Visar sitt gamla id-kort)

Det där var en bra idé.ska leta fram mitt gamla motsvarande.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Algotezza » 14 maj 2019 11:33

Lynx - lite åt Eleonor Bodel-hållet

Bild
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Anne » 14 maj 2019 19:40

:shock: Måste googla på det. Nej, känner inte igen mig direkt. Kanske, kanske, kanske... "Sven-Erik" :) säger jag en vacker dag inte nej till att skicka en videohälsning även om jag inte tycker om att prata till en kamera, tar er på en rundtur i mitt hem och så där helt ostajlat, zoomar in disken från igår och antydan till rynkor, låter er höra min röst och se min mimik. Jodå, " Peter Dalle" - det bor lite punk i mig också :)

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Esther » 22 maj 2019 18:15

Vet inte hur jag ser ut - har inte ägnat mycket tid åt det.
Ser väl normal ut - vältränad ... skulle jag kanske säga - både i hjärna och kropp :) men framförallt hjärta.

...är jag det för att jag söker vara det? Nä inte speciellt - utan mer för att det är praktiskt.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Algotezza » 22 maj 2019 18:33

Esther skrev:Vet inte hur jag ser ut - har inte ägnat mycket tid åt det.
Ser väl normal ut - vältränad ... skulle jag kanske säga - både i hjärna och kropp :) men framförallt hjärta.

...är jag det för att jag söker vara det? Nä inte speciellt - utan mer för att det är praktiskt.


Den inre och den yttre gestalten...
Göran Egevad egevad@gmail.com

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav hakkapeliitta » 23 maj 2019 03:00

Rätt knepigt det här hur man uppfattar sej själv utseendemässigt. För unga människor kan detta vara illa och psykologer pratar om förvrängd självbild där man överdriver en negativ bild av sej.

Såg en gång en video som kompisens filmat där jag var med. Inte så annorlunda än vad jag hade tänkt mej, möjligen att jag såg bättre ut än jag trodde.

En annan polare tyckte jag ser ut som skådisen.....han kom inte på namnet och detta irriterar mej än idag.

Men annars, svårt att beskriva sej själv, rätt lång är jag, ser bra ut (detta är inget skitsnack, har flera referenser vid begäran).

Det som stör mej är att jag har en undermedveten förmåga skicka märkliga signaler till företrädesvis kvinnor.
Jag försöker vara naturlig, ändå, kassörskan i närbutiken är kär i mej fast jag försöker undvika sånt till max.
OK, jag kanske inte är helt oskyldig, men min vänlighet och schyssta uppträdande missuppfattas.
Jag tror att alla fruntimmer uppfattar mej som alfahane, min genomborrande intelligenta blick kan knäcka vem som helst. Har sett detta flera gånger i hissen där vanligtvis rakryggade män sjunker ihop utan att jag behöver säga något. Blott min existens är nog.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Anders » 23 maj 2019 08:52

hakkapeliitta skrev:Rätt knepigt det här hur man uppfattar sej själv utseendemässigt. För unga människor kan detta vara illa och psykologer pratar om förvrängd självbild där man överdriver en negativ bild av sej.

Såg en gång en video som kompisens filmat där jag var med. Inte så annorlunda än vad jag hade tänkt mej, möjligen att jag såg bättre ut än jag trodde.

En annan polare tyckte jag ser ut som skådisen.....han kom inte på namnet och detta irriterar mej än idag.

Men annars, svårt att beskriva sej själv, rätt lång är jag, ser bra ut (detta är inget skitsnack, har flera referenser vid begäran).

Det som stör mej är att jag har en undermedveten förmåga skicka märkliga signaler till företrädesvis kvinnor.
Jag försöker vara naturlig, ändå, kassörskan i närbutiken är kär i mej fast jag försöker undvika sånt till max.
OK, jag kanske inte är helt oskyldig, men min vänlighet och schyssta uppträdande missuppfattas.
Jag tror att alla fruntimmer uppfattar mej som alfahane, min genomborrande intelligenta blick kan knäcka vem som helst. Har sett detta flera gånger i hissen där vanligtvis rakryggade män sjunker ihop utan att jag behöver säga något. Blott min existens är nog.

Ljus? Mörk?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster