Hur ser vi ut, en kort presentation.

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

David H
Moderator
Inlägg: 5116
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav David H » 20 jul 2022 11:58

Andra bilden ser mer sammanbiten ut. En person som kan riva ifrån om hon blir kränkt. Men bilden utstrålar också viss mildhet, och kanske viss osäkerhet. I övrigt tänker jag att inget särskilt händer, hon sitter där och väntar, eller bara är i stunden.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Algotezza » 04 aug 2022 10:04

Sommarfoto
52183584861_399d71d494_q.jpg
52183584861_399d71d494_q.jpg (15.41 KiB) Visad 2970 gånger
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Algotezza » 04 aug 2022 10:08

På taket på sjukhuset i Hornbaek.
Bilagor
52232765827_f94e0eaf48_q.jpg
52232765827_f94e0eaf48_q.jpg (9.33 KiB) Visad 2970 gånger
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Pilatus » 30 apr 2023 16:01

Antagligen har jag talat om BMI och konstintresse, men sällan några specifika detaljer. Så här ser jag ut enligt en Apple mobiltelefon. Litet grånad, jobbat med elektronik, konst, foto, facklig förhandlare, aktier, programvara och maskinvara och en del annat. Villa med stor tomt, bott många år i Stockholm men inte längre. Varit ordförande i föreningar, sekreterare mm. Gillar film, och sf. Tre barn, gift numera.

Pilatus.jpg
Pilatus.jpg (39.07 KiB) Visad 1559 gånger
Moderator

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav hakkapeliitta » 30 apr 2023 17:46

Anders skrev:
rekoj skrev:Algotezza, väldigt likt en sån där stoppskylt för bilar, fast i svartvitt och utan nån stolpe att stå på.

Hur ser ni ut idag, vad har ni för coronafrisyr? Går ni till frisör som vanligt, klipper er själv eller låter nån närstående klippa? Jag har ingen egen frisör och tanken slog mig då att det kunde vara skönt att bara raka bort allt hår, men har inte riktigt vågat det, och lite tråkigt kanske att bli hårlös...

Plockade fram hårklippningsapparaten, på femman blir det ungefär 25 mm. funkar bra. Kör det mesta själv, frugan får hjälpa med det sista i nacken.

Köpte en sån apparat på ÖB för några år sen, var rätt billig säkert utgången modell.
Tänkte den kan vara bra att "underhålla" frissan men små ingrepp.
Första gången jag testade tänkte ta det försiktigt men när jag testade fixa lugget högg den rejält och lämnade kvar ett kalt område stort ungefär som en enkrona. Tänkte jag försöker jämna ut kring kala fläcken snyggt så skadan syns inte. Blev än värre den jäkla apparaten högg som fasen. Tröttnade till slut och tog bort allt. Det här var sena hösten så jag kunde ha mössan på mej några veckor. Tillämpade metoden i några år.
Idag är håret alldeles för långt, började med Covid-begränsningar men har fortsatt lite väl länge att undvika frisören. Ser ut som en uteliggare idag.
Återkommer med en bild av mej så snart jag hittar någon på datorn.

Användarvisningsbild
Illusionen
Inlägg: 1310
Blev medlem: 20 jan 2018 17:41

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav Illusionen » 30 apr 2023 18:11

Pilatus skrev:Antagligen har jag talat om BMI och konstintresse, men sällan några specifika detaljer. Så här ser jag ut enligt en Apple mobiltelefon. Litet grånad, jobbat med elektronik, konst, foto, facklig förhandlare, aktier, programvara och maskinvara och en del annat. Villa med stor tomt, bott många år i Stockholm men inte längre. Varit ordförande i föreningar, sekreterare mm. Gillar film, och sf. Tre barn, gift numera.
Pilatus.jpg
Det var en trevlig överraskning, som uppskattas! Känns som att vi blev lite mer bekanta. :)
Som jag berättat om tidigare är jag gift med Tuulikki. Vi gifte oss 1969, och har två barn.
Vi har haft hund i stort sett hela livet.
På vår hemsida http://www.deltakonceptet.se ser du husen där vi är bosatta.
Det är en gammal nedlagd byskola, som vi renoverat själva. Jag skymtar själv på ett av fotografierna.
Huset närmast vägen är själva skolhuset och huset mitt på gården var lärarinnebostad.
I huset med fasadtegel bor vi, det var tidigare skolbespisning och tvättstuga.

/Illusionen
”I tidernas gryning, av tid är du kommen, i svindlande rymders fjärran nyans.”

xion
Inlägg: 3117
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Hur ser vi ut, en kort presentation.

Inläggav xion » 01 maj 2023 06:48

I gamla datorn fanns några kort men i den nya finns ingenting.
Jag bryr mig inte så mycket nu för tiden. Min tillvaro är mycket "pragmatisk"
När jag klipper håret tar jag bara kökssaxen och kapar av det mesta och lägger ut till fåglarna,
Sen klipper jag bort alla tofsar som jag får syn på vartefter.
Efter någon månad börjar det se hyfsat ut.
Detta är en sida som vem som helst kan besöka.
Därför är det viktigt att vara anonym. Annars skulle man inte kunna vara ärlig och frispråkig.


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster