Filosofiträff i Stockholm?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Filosofiträff i Stockholm?

Inläggav PopJimmy » 02 mar 2006 23:41

Jag hade tänkt att att åka tilll stockholm nu i helgen tillsammans med laotzu för vi tyckte det var dags att ha filosofiträff samtidigt som några andra av våra vänner från skövde skulle på houseparty. Men jag fick förhinder eftersom jag kom på att jag hade omtenta nu på lördag.

Jag meddelade laotzu senast idag om att jag fått förhinder och vi lade stockholmsresan på is. Men jag funderar på om man kanske skulle dra ihop en träff nästa, nästnästa eller helgen efter det.

Vi har ju som sagt en blandning av folk här på forumet, jag vet inte riktigt om vi ska ha en "vanligt filosofiträff'", ta en öl ute, eller om vi ska träffas hemma hos något, om vi då bara ska snacka dynga eller om vi ska ha nån slags konstworkshop som vi pratade om förut, eller om vi ska snacka andliga erfarenheter eller om vi ska gå ut och bowla, bio, gaydisco på tiptop eller vad folk nu råkar vara sugna på.

Jag vet inte om ni andra har haft träffar på sistone? Jag har ju varit så upptagen med så mycket annat, mitt exjobb och min vistelse på psykakuten. haha.

Förslag? Är ni sugna på träffas? Jag är öppen för det mesta. Vore kul att få träffa er jag såg sist, och gärna även häsla på de andra jag inte träffat irl ännu.

Lars
Inlägg: 239
Blev medlem: 16 mar 2005 18:00
Ort: Malmö

Inläggav Lars » 02 mar 2006 23:49

Låter som en riktigt kul idé!

Bestäms det ett datum så ser jag till att vara ledig då.

Användarvisningsbild
archaxe
Inlägg: 1353
Blev medlem: 15 nov 2003 01:35

Inläggav archaxe » 03 mar 2006 00:36

Bra att du sköt upp Stockholmsbesöket, då både jag och hovis är upptagna i helgen med diverse julsånger. Mer säger jag inte, för jag fixar knappt att uttala ordet "julsång" utan att få kväljningar, än mindre att skriva det. Som du kanske vet har vi tidigare träffats på ett cafe på Drottninggatan - La Rose - men vi kanske skall bryta oss loss ur konservatismens bojor och förnya oss lite. Hur som helst tycker jag vi bör hålla oss i närheten av något ställe med lagom ljudvolym, i alla fall i början av kvällen, så vi kan föra vettiga (nåja) konversationer. Kanske med varandra, dessutom.

Nästa helg är jag, så vitt jag vet, ledig. Vid närmare eftertanke är det bara den här helgen jag är upptagen. Kom när du vill, om du vill komma när det passar mig.

Nu skall jag torka upp efter mig, eftersom mitt inlägg innehöll två ord (eller var det två instanser av ett och samma ord?) som fick mina njurar att kollapsa i ren självbevarelsedrift.

Deuce Deceptor
Inlägg: 318
Blev medlem: 23 maj 2004 23:12

Inläggav Deuce Deceptor » 18 mar 2006 13:02

Eh...lite länge sen den här tråden skrevs. Dock bra rubrik så jag fortsätter. Försökte att ordna en träff för ett par månadersedan, det löste sig inte och sen flydde jag landet. Är rätt sugen på att träffa forumfolk... Blir det en träff, så låt mig veta. Om PJ eller annan orkar va med och organnisera en längre workshop av något slag så kan jag erbjud husrum i södra halland.

Må väl/DD

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Vårsånger från andra våningen

Inläggav hovnarr » 18 mar 2006 14:13

Är du alltså i Stockholmskrokarna, DD? Om laotzu och/eller PJ också är huvudstaden i antågande kanske vi kunde styra upp något. Har archaxe hört något på den fronten, kanhända?

Deuce Deceptor
Inlägg: 318
Blev medlem: 23 maj 2004 23:12

Inläggav Deuce Deceptor » 18 mar 2006 14:22

Nej, jag är i Jönköpingskrokarna. Dock, det går ju att flytta på sig. Lite onödigt dyrt om det blir en fika på ett par timmar. Bor ni alla tre i stockholm?


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster