Finns jag?
Moderator: Moderatorgruppen
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- Bästa sign Oderland!
- Finns jag?
Den frågan, den tråden, är redan ställd av mig på flera sajter - bla SOURZE. Fast det kanske du inte visste?
Hur som helst är frågan bra: och mitt svar är. Mitt svar i egenskap inte bara av teolog, utan också som sk mikrofilosof (=min term; alltså liten filosof):
>>>> "Allt finns!" (c)/1989 <<<<<
Detta är mitt filosofiska testamente, att "allt finns", för människan tänker allt hon kan tänka och gör allt hon kan göra. Därmed är också frågan om GUDs existens besvarad.
Nestor *KADMOZ
Den frågan, den tråden, är redan ställd av mig på flera sajter - bla SOURZE. Fast det kanske du inte visste?
Hur som helst är frågan bra: och mitt svar är. Mitt svar i egenskap inte bara av teolog, utan också som sk mikrofilosof (=min term; alltså liten filosof):
Detta är mitt filosofiska testamente, att "allt finns", för människan tänker allt hon kan tänka och gör allt hon kan göra. Därmed är också frågan om GUDs existens besvarad.
Nestor *KADMOZ
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM
/*Dies hodiernus amicus tuus
- dies hesternus conscientia tua *
= Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
Ooo
">>>> "Allt finns!" (c)/1989 <<<<< "
vad får jag böta om jag säger "allt Finns" "allt Finns" "allt Finns"
men den åktiskn är väll dellad ?
jag skulle vilja säga fråga inte mig, för jag kanse inte finns
">>>> "Allt finns!" (c)/1989 <<<<< "
vad får jag böta om jag säger "allt Finns" "allt Finns" "allt Finns"
men den åktiskn är väll dellad ?
jag skulle vilja säga fråga inte mig, för jag kanse inte finns
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com
Du postar, alltså finns du.
Mm,, kanse, men jag kan allit säga att jag bara är en masin som skriver i era forum
och om jag kanse finns så är det kanse bara i din takne,, eller tvärt om
[quote]borde frågor av detta slag få finnas?[/quote
skulle viligen inte skada om dom sa liter mer i frågan
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- till Kiiefen!!
Du frågar,
"borde frågor som denna ´få ´ finnas?"
--- eh!! ---
...Åsiksdiktatur på gång, ledd av Överste ÅsiktsCensor - Kieefen??
Det kan väl inte vara meningen???
Social-liberale *KADMOZ
"borde frågor som denna ´få ´ finnas?"
--- eh!! ---
...Åsiksdiktatur på gång, ledd av Överste ÅsiktsCensor - Kieefen??
Det kan väl inte vara meningen???
Social-liberale *KADMOZ
Tro inte; sök!
Re: - Bästa sign Oderland!
(c) KYREUS skrev:- Finns jag?
Nestor *KADMOZ
poeten och mattematikern umer xayyam säger i en av sina
dikter
"Att vi är bara en metafor för skuggabild"
Poeten hafiz sharizi säger ochså samma sak"vi är bara en metafor för
en spegelbild i en liten bäck som vi kollar på"
jag brukar fråga samma sak om jag verkligen existerar eller inte
jag vet inte men det känns så ibland kan det bero på
att vi har inte hittat oss själva.
jag skulle säga att vi alla existerar i den meningen att vi består av materia, men jag skulle även säga att vi inte existerar i den meningen att vi uppfattar oss själva.
Vi ser oss utifrån våra sinnen som behandlar informationen, informationen är vad som existerar, det som är behandlat är illusion. illusionen är vad vi ser. så vad vi ser existerar inte.
Vi ser oss utifrån våra sinnen som behandlar informationen, informationen är vad som existerar, det som är behandlat är illusion. illusionen är vad vi ser. så vad vi ser existerar inte.
Finns du?
Frågan som borde ha ställt är inte OM du finns utan VARFÖR?
Att du finns nu är ganska uppenbart även om du är anonym, men finns du imorgon? Idag kan du svara ja, men för morgondagen bara kanske...
Vad är det som finns som du räknar till ditt väsen?
Rent atommässigt så finns du ju inte till 99,9% då allt du består av är atomer som i sin tur mest består av tomrum.
Alltså, kunde vi stoppa atomernas rotation så skulle din fasta massa rymmas i en bakterie. Är du då så mycket mer än en bakterie?
Det är en annan fråga som jag överlåter åt dig att besvara, nämligen, vad är du?
Frågan som borde ha ställt är inte OM du finns utan VARFÖR?
Att du finns nu är ganska uppenbart även om du är anonym, men finns du imorgon? Idag kan du svara ja, men för morgondagen bara kanske...
Vad är det som finns som du räknar till ditt väsen?
Rent atommässigt så finns du ju inte till 99,9% då allt du består av är atomer som i sin tur mest består av tomrum.
Alltså, kunde vi stoppa atomernas rotation så skulle din fasta massa rymmas i en bakterie. Är du då så mycket mer än en bakterie?
Det är en annan fråga som jag överlåter åt dig att besvara, nämligen, vad är du?
Re: Finns jag?
oderland skrev:Finns jag?
Dersom et tre faller i skogen, og ingen er der for å høre det, lager da treet lyd når det treffer bakken?
Why? How? What???
Nej, men jag. Mitt ego fyller världen. Vart jag mig i världen vänder möter jag blott reflektioner av mitt eget usla ego. Jag är det högsta och det lägsta, helgon och usling i samma gestalt... Intet nytt understundom. Ständigt detsamma. Déjà-vu, déjà-lu, alltid så... Varthelst jag ser är det jag jag ser.
A
A
Algotezza aka Algotezza
- Avantgardet