Tjolahopp...

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
spectra

Tjolahopp...

Inläggav spectra » 26 mar 2004 00:49

Hej alla på filosofiforumet!

Som många vet så har jag 'fastnat' mycket på MM. Men det är lite tunnsått emellanåt med filosofiska diskussioner där så jag kände att Detta forum kanske kan vara en en skön plats att tillfredställa neuronernas törst när MM är för ytlig.

Jag är runt 40 bast och en man som söker-finner, söker-finner och söker-finner genom livet under en ständig förändring. Upplevelser och insikter är min största mening och drivkraft i livet. Liksom ni andra har man undrat sedan barnsben och just tillvarons existens har alltid varit en inspirerande avgrund. Att bara finnas känns för mig fullständigt magiskt och inte alls något självklart, banalt och något som man endast tar för givet utan att blinka. Många händelser under livet har också poängterat 'att det finns så mycket mer' än vardaglighetens rulljanser av tillfredställan, d v s pengar, intriger och underhållning.

Så nu ska jag 'titta' mer i detta forum... :)

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 26 mar 2004 11:55

Hej Spectra, vad glad jag blir! :D

Användarvisningsbild
spectra

Inläggav spectra » 27 mar 2004 01:13

Ja kul! Började tröttna lite på MM's ytlighet. Här kan man ju dyka ned i något intressant hål och fundera. Jättenajs att det har blivit så många här. Det kommer bli trevligt.

Johan, ett problem dock. Försökte länka en sol-avatar från MM's galleri men den låg bara ca 10 min här tills den försvann. Provade några gånger till, sen gav jag upp. Vad beror det på?

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 27 mar 2004 12:43

Det beror på att MM blockerar användandet av bilder på deras server när man försöker använda dem under andra domäner. La in din avatar på min server: http://filosofiforum.com/bilder/120[1].gif

Johan

Användarvisningsbild
spectra

Inläggav spectra » 28 mar 2004 01:57

Schyst! Tack! Den är så skum och mystisk. Undrar om det är den lilla flickans drömmar, själ eller smärta som manifesteras i denna solbild? :wink:

Användarvisningsbild
spectra

Inläggav spectra » 29 jan 2005 00:22

Hej alla på Filosofiforumet... :)

Nu har man hittat hit igen efter ett långt avbrott. Det verkar kanske bli ett forumsbyte eftersom frekvensen sänkts på MM på flera plan/områden som inte alls faller i min smak. Det kan ju vara så att MM gett mig det som det var avsett för, och att det är dags att jag nu skall vidare, vem vet. Jag har ju upplevet ett radikalt kulturombyte under åren på MM som varit helt fantastiskt. De högre makterna har sina mål med mig, det är en sådan synkronicitet hela tiden, med allt.

Det ska bli kul att studera era trådar då och då och jag kommer säkerligen också med inlägg. Jag har också några godbitar på lager som jag kommer presentera när tid finnes.

Kramar till er alla här.

Joahn

Inläggav Joahn » 29 jan 2005 15:12

Hej och välkommen. :)

Vad är MM?

Återgå till "Mötesplatsen"