tkahn

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

tkahn
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 apr 2006 22:26
Kontakt:

tkahn

Inläggav tkahn » 28 apr 2006 22:59

Hej,

Jag gick med i detta forum för att jag saknade ett ställe där jag kunde diskutera ämnen som inte involverade prylar eller barn. Annars verkar det vara mycket av dessa två ämneskategorier på nätet - åtminstone om man är i min ålder; runt 30.

Vad som är kutym vad gäller introduktioner här vet jag inte, men jag tror att min bakgrund är ganska typisk(?) I ungdomen var jag svart-vit existensialist och läste Nietzsche, Hesse och framför allt Sartre. Darwin var också en person vars tes jag sympatiserade med på alla plan. Man skulle vinna eller försvinna - och jag var givetvis i mina ögon en vinnare.

Nu när jag är lite mer mogen, har upplevt mer av livet och har två små barn. Jag har insett att världen inte är så svart-vit som jag trodde den var i tonåren. Jag har insett att slumpen, tiden, arvet, livets gilla gång och den mänskliga hjärnans komplexitet är viktigare än man kan tro och att allt inte bara är baserat på vad en människa vill eller kämpar för. Det finns saker som vi inte kan styra, hur mycker vi än vill. Sartre var aldrig småbarnspappa, så vem är han att uttala sin om mitt liv?

Jag har till och med öppnat mig lite för religiösa tankar, men det återstår att se om de fäster eller rinner av mig. Man brukar ju säga att Fan blir religiös på gamla dar' men så gammal är jag inte än. ;-)

Jag är främst här för att lyssna, läsa och begrunda. Jag vill också bolla mina egna funderingar med andra som är intresserade av att fundera.

Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster