Hur gamma är du?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Hur Gammal är du?

0 Till 15 år
7
8%
16 Till 25 år
46
53%
26 Till 35 år
17
20%
36 Till 50 år
11
13%
Jag är över 50 år
5
6%
 
Antal röster: 86

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 24 jun 2006 14:29

Skogsälvan:
Nja, jag ville mest retas med such som förut vid flera tillfällen i det förflutna tjatat om att jag är så flummig jämt.

Dessutom har jag under flera års tid, grubblat över hur jag ska kunna skapa mig möjligheten att i ett smart, strategiskt drag, kunna medvetandegöra storkens värde, på ett kraftfullt sätt, för en större grupp människor med inflytande, eftersom storkens unika egenskaper trots allt har så stor betydelse för våran fortsatta överlevnad här på jorden.

Användarvisningsbild
FIG
Inlägg: 836
Blev medlem: 21 apr 2006 20:04
Ort: Bortom All Tid
Kontakt:

Inläggav FIG » 24 jun 2006 15:10

Luipa skrev:Det har suchanother redan gjort eller hur tolkar du hans antal vuxenpoäng (minus (-) 1150)? Du kan ju fråga killen på vad han baserar sin unika siffra på.

jo men om du ska har några vuxenpoäng så måste du väll vara vuxen?
suchanother skrev:Är själv 43 och tydligen rena oldboys här....
Har -1150 vuxenpoäng, alltid nåt. Men sen när jag blir vuxen visas helt andra siffror.

man blir lite fundrsam, när man är 43 är man väll vuxen
man han kanse inte känner sig som en vuxen, än,
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 24 jun 2006 19:56

Ooops, Popjimmy, jag var inte insatt i era interna "konflikter". Jag förstår. Jag är inte van att kommunicera över nätet med främlingar. Det är svårt för mig - fint du förklarade!

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 24 jun 2006 21:17

Skogsälvan:
Du jag känner ibland att du visar lite tendenser till "shadow-hugging" eller "skugg-kramning". Låt mig förklara. Ens skugga enligt bl.a. Jungiansk psykologi de element inom en själv man förnekar sig ha och istället projicerar som något "utanför" en. Det kallar i andra psykologiska sammanhang bara "projicering". Skugg-boxning är när man har en egenskap hos sig själv som man förnekar finnas där och istället projicerar på andra. Ett klassiskt exempel är människor som tycker det är så "fult" att andra är så "lösaktiga" och bara "knullar runt", vilket innebär att de förträngt sin egna sexuella lust och är redo för att starta krigskampanjer för att "bekämpa" dessa "hemskheter". Man förvandlar ett mänskligt beteende från något "naturligt" till något "negativt". Att hålla på med mycket "skugg-boxning" gör alltså människor med stort Superego eller som har mycket av "Föräldern" i sig. Detta gör att de blir för kontrolerande, kritiska, auktoritära, etc). Jag ska inte nämna namn men ............... t.ex Kiifen (som annars i hans onlineidentitet skickar signaler av att vara en väldigt drivande och positiv människa och som förespråkar goda, sekulära, humanistiska värderingar, dvs något vi behöver fler som kämpar för i dagens klimat). Jag tog Kiifen som exempel för att jag tycker att Kiifen slåss för bra saker, men på ett ibland lite "hårt" sätt. Han är alltså lite för mycket Pappa-vetenskap mot Barnet-religion. Nog pratat om Kiifen, som jag tycker är en bra människa.

När du säger saker som:
Jag förstår. Jag är inte van att kommunicera över nätet med främlingar. Det är svårt för mig - fint du förklarade!
Så skickar du ibland signaler om att du har lite för mycket av "Barnet" i dig. Jag tycker i regel att det är bra med stora doser ödmjukhet, men man får inte bli nedtygnd av det själv (vilket jag själv allt för ofta blir), jag själv har ofta problem när jag ska göra muntliga redovisningar i skolan. Jag kan jättemycket om det jag pratar om, men projicerar dessa egenskaper på min publik och blir istället nervös av att publiken är så smart och att de kommer döma ut mig, eftersom de kan så mycket om det jag ska prata om. Det man gör när man "skugg-kramar" är att man har för mycket av "Barnet" i sig. Det gör att man själv kan förneka de "positiva sidorna" hos sig själv och istället projicera egenskaper som vishet, stolthet, skönhet, intelligens, syrka etc på andra (..... pojkband någon?..... ). Det jag upplever att du gör är att du tar de positiva egenskaperna hos dig själv och lägger på andra.

Kruxet med att vara en "Vuxen" är att inte har för mycket av "Föräldern" eller "Barnet" i sig, eller att snarare inte fastna i en av rollerna, utan kunna vara mer dynamisk och flytande, så att man anpassar sig efter situationen. Jag tycker i regel att det är bättre med "Barnliga" beteenden, men förr eller senare kommer någon "Förälder" och då måste man kunna vara "Förälder" själv (men helst "Vuxen"), annars kommer denna "Förälder" man träffar att utnyttja en, köra över en osv, som dumma "Föräldrar" gör på sitt allderless speciella och tråkiga sätt. Jag bor t.ex. i en studentkorridor men många "Föräldrar". En kille som är väldigt "Förälder" är sjuksköterska, ordförande för sjuksköterskornas typ "studentföreinging", sen är han även pedant och homosexuell (hän är väldigt slampig. Jag tror han är undergiven, eftersom människor med stora kontrollbehov ofta är det i sängen, vanligt bland t.ex. politiker som vill bli piskade). Han och jag går inte så bra ihop, eftersom jag är en Barnslig hippie som gillar kaotiskt stök. Så vi brukar ha "Städ-möten" (även fast jag kallar dom "Föräldrar möten" då vi bråkar om vem som inte städat köket). Kruxet är det är att jag alltid städar efter mig eftersom jag har ser ett naturligt moraliskt ansvar i det, men jag blir ofta anklagad av att ha stökat ner, eftersom jag alltid har stökigt på rummet och inte säger ifrån när andra tror att jag stökar. Jag brukar mest skratta åt de andra "Föräldrarnas" djupa upprördhet i att det ligger en skitig kastrull i disken. Nej, det finns andra "Barn" i min korridor som är väldigt mycket mer slarviga, men som tar på sig en städad "yta" när det behövs i det sociala spelet (hyckleriet). Ville bara ge ett roligt exempel från mitt liv, syftar inte på något speciellt, bara på hur "Föräldrar" ibland kan vara.

Nu kan det ju vara så att jag bara tolkar saker lite för mycket, men jag kände ändå ett slags ansvar att föra denna information vidare, även fast mitt omdöme kanske är dåligt när jag pratar om dig och Kiifen. Jag har dock inga onda avsikter, utan brottas som sagt med dessa grejer själv väldigt mycket.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 24 jun 2006 21:37

Jimmy, jag ska reflektera över saken. Jag har stort förtroende för dina tankar, men jag ser inte dessa som allsmäktiga. I min skruvade värld är jag du, du är är jag - men ändå inte. Men jag kan förpassa mig att se det hela på en strikt ex. psykologisk grund. Tack för din kommentar, gav mig något att tänka på.

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 24 jun 2006 21:42

:D

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 24 jun 2006 21:44

PopJimmy skrev::D

:)

Användarvisningsbild
FIG
Inlägg: 836
Blev medlem: 21 apr 2006 20:04
Ort: Bortom All Tid
Kontakt:

Inläggav FIG » 24 jun 2006 21:46

vi alla lever också under samma tak
är godra av samma saker, eller vi tro minstoder det,

I min skruvade värld är jag du, du är är jag - men ändå inte.

Skogsälvan detta gav mig lite att tänka på :)
men det stämmer vi alla finns i min värd och jag finns i er värd
om det inte är så att det bara finns "Jag", eller något hellt annat
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd

www: Fig.Maxxflow.com

Mail: fig.ghd742@gmail.com

Användarvisningsbild
Luipa
Inlägg: 649
Blev medlem: 02 jul 2005 08:56
Ort: pöbeln, massan, mobben och folket.
Kontakt:

Inläggav Luipa » 24 jun 2006 22:04

FIG skrev:man blir lite fundrsam, när man är 43 är man väll vuxen
man han kanse inte känner sig som en vuxen, än,

Antal vuxenpoäng säger inte direkt något om ens fysiska ålder. Det är snarare ett beteende som försöker ringas in. Många av oss har föreställningar om hur en vuxen agerar, agerar vi på motsvarande sätt är vi alltså vuxna. Ju fler vuxenpoäng desto mer sannolikt att du agerar som schablonen av en vuxen. Det säger däremot inte så mycket om din ålder. Och du har rätt i att suchanother antagligen inte känner sig som en vuxen, hans -1150 skvallrar om det.

Det går utmärkt att vara ung med höga vuxenpoäng eller äldre med få, det rymmer ingen motsättning mellan de två.

Stefan har förövrigt inte noll vuxenpoäng ty han har köpt en bostadsrätt. Trodde absolut inte att cogito var 60. Lönlöst att gissa folks ålder via detta forum :) . Chansar ändå att miles davis faller in i gruppen 18-25.
Man is the missing link between primitive apes and civilized human beings.
- Konrad Lorenz?

gråa hår
Inlägg: 474
Blev medlem: 04 feb 2005 17:26
Ort: Sverige
Kontakt:

Inläggav gråa hår » 19 dec 2006 22:37

Vuxenpoäng + ?
Jag är hellre hemma och ser på film än ut på pub en lördagkväll. Om jag får lite fritid så läser jag hellre en bok än spelar playstation, jag diskar upp kastruller för jag sätter igång och äta. Slappnar av och gör något roligt en dag då jag tar med ungen på badhus, djurpark osv. Dricker sprit en gång varannan månad.

Vuxenpoäng - ?
Jag tjuvröker (för min fru),  studerar fortfarande (filosofi, litteratur och klassiska ämnen). På lik linje med hovnarr gillar jag cigarrer men det var visst på minussidan:-). Gillar radiostyrda bilar/flygplan, helikoptrar. Gillar att skruva i ting, lagar (vetenskaps) leksaker på jobben. Skyndade mig på butiken för att testa ut juleöl när det blev släppt.

Anslagsvis så ligger jag väl på genomsnittligen +-0 men med kraftiga svängningar både mot barnslighet och mot ålderdomen:-)

27 eller 28 kommer inte på i farten...

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18485
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 21 dec 2006 10:25

Jag är 55 men jag har hy som en sjuttonårig persika...

A
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
trekdanne
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 feb 2007 22:51

Inläggav trekdanne » 24 feb 2007 09:47

16 Till 25 år
eller mer exakt:
18 år
God's in His Heaven. All's Right with The World.

Användarvisningsbild
bumbimys
Inlägg: 66
Blev medlem: 06 mar 2007 22:53

Inläggav bumbimys » 02 apr 2007 02:11

För mig har åldern en ganska liten betydelse när jag träffar folk. Åldern för mig är bara en siffra på hur länge man funnits på jorden den säger inget om hur vi är eller om våra livserfarenheter och så. Det finns fools i alla åldrar och vissa som är 50 beter sig som 15 och tvärtom. Men kan ändå vara kul att veta åldern ändå.

Jag själv är 20 i år och har en sambo som är 39 och vi matchar varandra perfekt :) Jag tycker det finns en alldeles för stor ålders fixering i detta land.
Varför hata när man kan älska? Ta hand om varandra. Peace

Användarvisningsbild
andersholmstrom
Inlägg: 64
Blev medlem: 23 sep 2006 14:01
Ort: Taiwan
Kontakt:

Inläggav andersholmstrom » 03 apr 2007 22:04

Jag är född 1987-08-25, alltså skall jag fylla 20 i år.

Hej förresten. :)

Rafael
Inlägg: 462
Blev medlem: 26 okt 2005 01:35

Inläggav Rafael » 03 apr 2007 23:52

bumbimys snacka oidipuskomplex!  :lol:


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 16 och 0 gäster