Hur gamma är du?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Hur Gammal är du?

0 Till 15 år
7
8%
16 Till 25 år
46
53%
26 Till 35 år
17
20%
36 Till 50 år
11
13%
Jag är över 50 år
5
6%
 
Antal röster: 86

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Kom inte här och kom

Inläggav hovnarr » 22 jun 2006 09:48

Njae, Martin Timell är nog lite väl exotisk. Bäst att klä sig i svart och försöka smälta in. Ett diskret paraply medtas lämpligen - något oväntat kan ju inträffa. Dra inte uppmärksamheten till dig, för då kan ju folk tro att du är en sån som vill dra uppmärksamheten till dig.

(Faktum är väl att sånt navelskåderi är långt mer egotrippat än att då och då göra det oväntade. Det är önsketänkande att folk går och tror en massa saker om dig hela tiden - de flesta märker dig inte ens.)

Nä, ja borde inte skriva något egentligen. Tala är silver men tiga är guld. Bättre att hålla munnen stängd och låta folk tro att man är dum (se parantesen ovan) än att öppna den och undanröja alla tvivel. Bäst jag tiger istället. En svensk tiger.

-narr-

Varney
Inlägg: 625
Blev medlem: 05 jun 2005 10:10

Inläggav Varney » 22 jun 2006 10:35

23.

missade jag hovnarrs bekännelse? jag föreställer mig att han är en liten bit över 25..johan visste man. stefan kunde ha varit en aning äldre för att matcha min föreställning :)

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Inläggav hovnarr » 22 jun 2006 11:06

Varney - bekände anonymt genom att rösta, men jag är 24.

Rafel/Mikael/[input archangel of choice here] överraskade dock med sina 19 somrar. Trodde han var post högskolan.

-narr-

Varney
Inlägg: 625
Blev medlem: 05 jun 2005 10:10

Inläggav Varney » 22 jun 2006 11:45

i andreas roman's värld är väl rafael till skillnad mot mikael, kvinna..för att överanalysera situationen kan man antyda att h*n bejakar båda sidorna av sig. ..eller så är rafael bara okönad som änglar är oftast annars (?)..eller så är det inte nåt jävla ängelnamn han syftar på alls!
:)

Användarvisningsbild
Luipa
Inlägg: 649
Blev medlem: 02 jul 2005 08:56
Ort: pöbeln, massan, mobben och folket.
Kontakt:

Inläggav Luipa » 22 jun 2006 14:22

Varney skrev: ..eller så är det inte nåt jävla ängelnamn han syftar på alls!
:lol:

Motvilligt erkänner jag min ringa, eller om man så vill, respektingivande ålder på, ähum... 32 år. Det finns väl inget alternativ till ringa eller respektingivande?

Luipa
Man is the missing link between primitive apes and civilized human beings.
- Konrad Lorenz?

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 22 jun 2006 14:49

Varney:
Visste du att jag träffat Andreas roman? Han jobbar som lead designer på Dice (svergies största datorspelsföretag). Tyvärr lät han mig inte gör mitt exjobb där, faktum är att det är rätt komiskt, de kom och besökte skolan flera gånger i.o.m. att de sökte exjobbare men det var ingen som fick göra sitt exjobb där, eftersom de hade en idiotisk urvalsprocess. Alla andra på mitt företag fick dock chansen. Själv hann jag inte att snickra ihop mitt arbetsprov, det blev helt kaotiskt dåligt, eftersom jag hade så mycket annat för mig (dock är jag som sagt designer och det är svårare att bevisa vad man kan genom ett arbetsprov då, och min kompis, enda designerna som fick chansen är mycket mer organiserad än mig, jag är ju en sån där kreativ kaosdåre som inte orkar organisera mig). Jag har funderat på att söka jobb igen, men jag är som sagt rätt nere i skiten just nu. Jag jobbade tidigare med ett kommerisell datorspel, men vafan, jag har bättre saker att göra. Hänga på filosofiforum och fisa hela dagarna (och naturligtvis spamma forumet med meningslösa och självupptagna inlägg, så jag förstör och skrämmer bort alla andra som vill diskutera riktig filosofi (läs kvantmekanik vs den fria viljan) istället fyller forumet med obegrepligt hippieflum).

Jag har dock inte läst hans böcker.

Varney
Inlägg: 625
Blev medlem: 05 jun 2005 10:10

Inläggav Varney » 22 jun 2006 15:00

oh! jag gillade hans "När änglar dör" tjockt.
men jag har inget vidare intresse av att läsa hans fantasygrejer trorjag.

luipa, oj, du "känns" ju yngre, men jag blev nog positivt överraskad faktiskt (vet inte om det är positivt eller negativt för dig. för mig är det nog inte av värde nåt särskilt alls, alla brukar gissa på att jag är 17. men jag tror att mitt näpna barnaanlete är den tyngsta faktorn..inbillar mig iaf att det inte är bara intellektuell de ser mig ;) )
men 32 är väl en angenäm ålder? det klär dig iaf ju, XD

Användarvisningsbild
Luipa
Inlägg: 649
Blev medlem: 02 jul 2005 08:56
Ort: pöbeln, massan, mobben och folket.
Kontakt:

Inläggav Luipa » 22 jun 2006 15:22

Varney. Angenäm, jag köper det, eftersom du säger att det klär mig dvs. Med en avatar som min är det förresten lätt att tro jag är yngre. Kanske ska byta den mot en tuttenutte-kissekatt. För det kan väl inte vara som du säger: ...inbillar mig iaf att det inte är bara... :)

För ett tag sedan såg jag också ung ut. Numera känns ansiktet snudd på väderbitet och aningens medfaret. Vet inte om andra delar den åsikten.

Vi kanske ska lägga upp bilder på oss själva? Johan har ju redan kommit ut som Jesus.
Man is the missing link between primitive apes and civilized human beings.

- Konrad Lorenz?

Fication
Inlägg: 1058
Blev medlem: 05 aug 2005 11:25
Kontakt:

Inläggav Fication » 22 jun 2006 18:03

Hmm, jag känner mig lite äldre nu än nyss. Alla är mycket yngre än jag trodde, eller också kan det bero på att jag plockat 3 miljoner vuxenpoäng på siståne.

Inser varför jag delat Luipas filmsmak. :-)

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 22 jun 2006 18:17

Vuxenpoäng? Hur är det nu igen? 10 poäng för att laga mat, 30 för att tvätta och 700 för en deklarering? Kan du något bra fusk Fication? Jag känner att jag är fast på 4:e banan, du vet den då man fortfarande väntar på att mamma ska komma och laga köttbullar när det kurrar i kistan?

Fication
Inlägg: 1058
Blev medlem: 05 aug 2005 11:25
Kontakt:

Inläggav Fication » 22 jun 2006 19:23

Ha, skitlätt!! Man gifter sig och inkasserar 40 000 vuxenpoäng samtidigt som man slipper oroa sig för matproblemet... ever! :D

Stefan
Inlägg: 1926
Blev medlem: 01 jun 2004 01:17
Ort: Stockholm

Inläggav Stefan » 22 jun 2006 20:47

Trodde nog också att Luipa var yngre. Säkert baserat på avataren, delvis.

Ser också yngre ut, så jag är inte van vid att folk tror att jag är äldre än jag är.

Har ca 0 vuxenpoäng, btw.

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 22 jun 2006 20:56

Fication skrev:Ha, skitlätt!! Man gifter sig och inkasserar 40 000 vuxenpoäng samtidigt som man slipper oroa sig för matproblemet... ever! :D
Men vaddå 3 miljoner poäng? Är du någon slags oljeshejk som har haft polygamt månggifte de senaste veckorna eller? Du måste ju då (om min matte stämmer) ha runt 75 fruar vid det här laget. Hur har du tid att ligga i så mycket? Får du inte skavsår?

Användarvisningsbild
FIG
Inlägg: 836
Blev medlem: 21 apr 2006 20:04
Ort: Bortom All Tid
Kontakt:

Inläggav FIG » 22 jun 2006 21:01

kull att det blev något av denna tråden
men jag tycker att det ändå är väldit får som har röstat, :)

Luipa: Båder dit namn och endel av dinna intersen av det som jag har sät, får mig att tänka på lupin i herry protter, gilla svartkondet och magi,

PopJimmy: vill inte vara oratig, men får mig att tänka på en gamma gube, som inte rikit har hängt med i tiden,,,

skälv så blev jag gannsa förvånade över hur unga alla värka vara
får intycket av att dom flästa skulle vara 26 Till 35 år om man se på vad ni skriver
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 22 jun 2006 21:03

Trodde man skulle ange sin fysiska ålder....
Är själv 43 och tydligen rena oldboys här.
Vissas, inga namn, åldersuppgift ställer jag mej tveksam till.
Har -1150 vuxenpoäng, alltid nåt. Men sen när jag blir vuxen visas helt andra siffror.


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster