Vilken skådespelare skulle spela dig?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Fication
Inlägg: 1058
Blev medlem: 05 aug 2005 11:25
Kontakt:

Vilken skådespelare skulle spela dig?

Inläggav Fication » 10 aug 2006 22:44

I "Sex and the city" ska Charlotte anordna en blind date till sin gay-vän och väljer Carries kompis Stanford. För att beskriva Stanford:
Bild

så säger Charlotte att han i en film skulle spelas av Ed Harris:
Bild

Det är ett ganska kul sätt att beskriva någons utseende, och i viss mån karaktär. I fallet ovan blir det en stor besvikelse för Charlottes gay-vän eftersom Stanfort inte riktigt matchar Ed Harris-förväntningarna (dessutom har Stanford en obeskrivlig klädsmak).

Nu till frågan: Vem skulle spela er i en film som handlade om er? Och man får ju förstås välja en skådis som är verksam nu även om det i praktiken förmodligen inte skulle spelas in en film om er inom den närmsta tiden. :)

Det är ju ett anonymt internetforum, men det kunde ju vara lite kul att ha ett ansikte att relatera till i alla fall.

Användarvisningsbild
Anders H
Inlägg: 411
Blev medlem: 31 jul 2006 20:37
Kontakt:

Inläggav Anders H » 10 aug 2006 23:12

Kim Basinger.

Modul
Inlägg: 52
Blev medlem: 09 jun 2006 12:21
Ort: Stockholm

Inläggav Modul » 10 aug 2006 23:38

Sam Neill

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Inlägg: 3721
Blev medlem: 08 maj 2005 22:58
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

- Vem skulle spela KYREUS??

Inläggav * KYREUS * » 11 aug 2006 12:40

Moi.
Är dessutom med i tidigare
Oscar-nominerade stjärnregissören
Jan Troells film
"Så vit som en snö" och spelar just - moi. Präst.
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM


  /*Dies hodiernus amicus tuus
      - dies hesternus conscientia tua *

   =  Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.

    (c)  KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 11 aug 2006 18:05

Det här är en typiskt omöjlig fråga för mig, eftersom jag känner igen mig i allt och alla. Så jag frågade trådskaparen fication, eftersom han och jag har tagit ett par hundpromenader. Fication föreslog Angelina Jolie, med motiveringen att vi utseendemässigt är lite lika och lite mystiska.

Användarvisningsbild
Guds tjänare
Avslutat konto
Inlägg: 301
Blev medlem: 25 mar 2006 17:03

Inläggav Guds tjänare » 11 aug 2006 18:39

Denzel Washington
My lord, I know myself for what I am. And I throw my soul in your forgiveness, in the full knowledge this, I deserve non at your loving hand.

Användarvisningsbild
Damir
Inlägg: 270
Blev medlem: 15 mar 2006 11:14

...

Inläggav Damir » 11 aug 2006 20:35

Matt Damon, han liknar mig och verkar ha samma slags personlighet som jag.

Användarvisningsbild
Kapten Kidd
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 aug 2006 21:32

Inläggav Kapten Kidd » 14 aug 2006 16:42

Edward Norton - lysande skådis. Särskilt bra är han i den fina filmen "25th hour" (kan varmt rekommenderas).

Tror han skulle göra ett utmärkt jobb i filmen om mitt liv (troligtvis ingen särskilt spännande film, men ändå...).

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 14 aug 2006 17:52

Jeff Bridges gör en intygande insats i The big Lebowski som "the dude" så han får nog jobbet.

Bild

/Johan

marlon
Inlägg: 28
Blev medlem: 21 jun 2006 14:51
Ort: Jämtland

Inläggav marlon » 14 aug 2006 22:10

Kul fråga! Jag har inte funderat på det förut men den första jag kommer på är James Dean. Vi liknar egentligen inte varandra men jag känner igen mig i hans karaktär i Ung Rebell.
Bild

När jag blir äldre kanske Edward Norton får jobbet.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Inläggav hovnarr » 16 aug 2006 14:26

Chris O'Donell, ni vet han som ledsagar Pacino i "En kvinnas doft", liknar kanske mest.

Bild

Stefan
Inlägg: 1926
Blev medlem: 01 jun 2004 01:17
Ort: Stockholm

Inläggav Stefan » 16 aug 2006 17:17

Själv tycker jag att det är viktigare att skådisen har rätt karaktär än att han är porträttlik. Han som spelar Hitler i "Undergången", Bruno Ganz är inte jättelik Hitler men spelar rollen väldigt övertygande.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bruno_Ganz

Varney
Inlägg: 625
Blev medlem: 05 jun 2005 10:10

Inläggav Varney » 17 aug 2006 11:00

va kul!
(damir? är inte du arab? är det inte ditt öga vi sett på bild i din avatar?)

jag kan tänka mig Patricia Arquette. För att jag gillar henne och för att hon har 1 sned tand, just som jag. X) fast (jag tror) hon har en liten tendens till "havreälg" (jag antar att detta är ett helt lokalt uttryck, uttalas havröalj. havre = beskt (?) älgar = långskallade redan innan ~tänk lite ingvar carlsson helt enkelt.)

Eller kanske Courtney Cox (Arquette)..gillar November (helt utan att fatta den! någon estetjäkel får ytterst gärna "förklara" den för mig, pm, el vasomhelst) (men, jag kan inte riktigt med hennes plasttänder om jag ska va ärlig, hon var så mycket vackrare för några år sen innan (hade ju redan klockrena tänder ju) överdimensionerade plasttänder o -tuttar.)

(lite motvilligt måste jag nog nämna juliette lewis i sammanhanget..men jag gillar det inte riktigt.)

idealiskt, alltstå det lockar ju att ta någon som man gillar jättemycket (fast det är mest manliga skådespelare..o så marilyn då X)) men, marilyn, som svar på den här frågan, skulle bli helt meningslöst,för hon skulle nog inte gjort mig bra alls....

Användarvisningsbild
Damir
Inlägg: 270
Blev medlem: 15 mar 2006 11:14

Varney

Inläggav Damir » 17 aug 2006 11:21

Nej, du tänker säkert på någon annan. Jag är bosnier och har ett ariskt utseende, fastän jag inte är det.

Varney
Inlägg: 625
Blev medlem: 05 jun 2005 10:10

Inläggav Varney » 17 aug 2006 11:22

ahh. då klarnar det.


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster