FF träff snart igen va?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18583
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Skaune, va?

Inläggav Algotezza » 05 okt 2006 15:47

PopJimmy skrev:Jag är sugen på att träffa folk från forumet igen. Finns det något sådant intresse hos er andra andra? Eller är alla förslappade?

Det är som vanligt i Stockholm som det gäller.


Varför "som vanligt Sthlm"? Är alla aktiva på FF från Sthlm?

Man skulle ju kunna ha en utbrytargrupp i Skaune (om det inte blivit för brunt efter valet. Tysk höst.).

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 05 okt 2006 16:42

hovnarr skrev:Det rann sakta ut i sanden. Först skulle vi träffas åtta, sen halv nio, sen nio, sen inte alls. Hoppas det går bättre nästa gång, och att vi inte förorsakde dig besvär, PopJimmy.
Oh nej, jag hade möte med min ken wilber grupp på hurtigs konditori (ligger på andra hörnet samma byggnad). Bara roligt att båda mina filosofigrupper hade bokat möte samma dag, samma tid i samma byggnad.

Så när är ni lediga? Jag är ledig nästan jämt.
Du hör du hört något av Gustaf på senaste tiden? jag har försökt ringa honom i typ två veckor, hans mob verkar dött eller något, det går inga singler.


Varför "som vanligt Sthlm"? Är alla aktiva på FF från Sthlm?  
Många aktiva tycks vara bosatta här.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Inläggav hovnarr » 05 okt 2006 16:48

Både jag och Rasmus har försökt nå honom utan framgång. Fann dock ett annat mobilnummer via hitta.se där jag i alla fall kunde lämna meddelande i röstbrevlåda. Hoppas han hör av sig snart.

-narr-

Användarvisningsbild
archaxe
Inlägg: 1353
Blev medlem: 15 nov 2003 01:35

Inläggav archaxe » 05 okt 2006 17:32

Jag skickade ett PM till honom där jag undrade lite försynt hur det står till med honom, och speciellt hans mobil eftersom den är oanträffbar. Eftersom han har svarat på det - hans mobil mår bra, f ö, han har inte bytt nummer - antar jag att han kanske tittar in i den här tråden och ger ett utlåtande.

Vad konstigt det känns att prata om honom som att han inte kunde läsa det här. Hej, Gustaf!
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...

Användarvisningsbild
FIG
Inlägg: 836
Blev medlem: 21 apr 2006 20:04
Ort: Bortom All Tid
Kontakt:

Re: Skaune, va?

Inläggav FIG » 05 okt 2006 18:00

Algotezza skrev:Varför "som vanligt Sthlm"? Är alla aktiva på FF från Sthlm?

Man skulle ju kunna ha en utbrytargrupp i Skaune (om det inte blivit för brunt efter valet. Tysk höst.)


Det trilva jag på!
men skulle det inte vara mest enket att fåra dom som är här vart dom bor så vet vi på något så när hur många det är som bor i dom olika ständernar :)
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 07 okt 2006 13:52

Ja, det var ju tur att man inte kastade två papp i sjön genom att slänga sig på tåget häromdagen... Lite seriösare får ni väl vara ändå? För oss som eventuellt ska resa en bit är väl en lördag att föredra? Desutom tycker jag att det vore trivsammare med en pub än ett fik.

Användarvisningsbild
archaxe
Inlägg: 1353
Blev medlem: 15 nov 2003 01:35

Inläggav archaxe » 07 okt 2006 14:20

Nu vet inte jag vart du bor, Skogsälvan, men att döma av tågbiljettpriset är det en bit från Stockholm. Att döma av förslaget på kombinationen lördagkväll+pub+filosofisamtal är i alla fall jag av erfarenheten att den platsen och den tiden är ganska olämpligt för det ändamålet, speciellt i Stockholm, då puben brukar vara ovanligt stökig och högljudd just fredag- och lördagkvällar :)

Om du inte vill sätta dig på krogen redan på förmiddagen, förstås.
Men det där haket på Kungsgatan där vi har träffats förut kanske inte är så tokigt? Stora bord där också, om man får tag på nått. Kommer inte ihåg vad det heter bara, nått irländskt var det i alla fall.
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...

Stefan
Inlägg: 1926
Blev medlem: 01 jun 2004 01:17
Ort: Stockholm

Inläggav Stefan » 07 okt 2006 14:22

Galway's, har jag för mig. Regnigt ställe.

Användarvisningsbild
archaxe
Inlägg: 1353
Blev medlem: 15 nov 2003 01:35

Inläggav archaxe » 07 okt 2006 14:49

Galaway's var det ja. Regnigt? Det finns väl tak? Eller pratar du metaforiskt med mig nu, Stefan?
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 07 okt 2006 14:52

archaxe, vi kanske inte har samma syfte med en träff :)? Jag skulle mest vilja titta lite på er, vilka ni är, umgås. Och ja, jag tycker att det känns läskigt för jag har ju mina bilder över hur den och den är. Kan vi inte träffas hemma hos någon då?

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Inläggav hovnarr » 08 okt 2006 21:32

Ah... Skogsälvan vill ta reda på vilka vi är egentligen. Då föreslår jag en afton på temat:

Äntligen egentligen

Ett VVS (VidgaVyerSamkväm) lördag den 28 oktober i Stockholm

Galways kl. 18.00

Passar det bra? Tiden är satt tidigt så man både hinner prata filosofi innan det blir alltför skränigt (vi blir alltför skräniga?), och så långväga gäster hinner åka hem i vettig tid. Vänta med biljettbokning tills vi får koll på hur många som kan!

-narr-

Användarvisningsbild
archaxe
Inlägg: 1353
Blev medlem: 15 nov 2003 01:35

Inläggav archaxe » 09 okt 2006 01:07

Dålig, jag är i Amsterdam eller nått annat konstigt land i närheten då (26-29/10). Jag röstar nej, eventuellt lägger jag in mitt veto. Men passar det er andra så kör på. Vad är väl en bal på slottet.

Bra initiativ annars.
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Inläggav hovnarr » 09 okt 2006 11:22

move to strike. fler förslag?

-narr-

Fication
Inlägg: 1058
Blev medlem: 05 aug 2005 11:25
Kontakt:

Inläggav Fication » 09 okt 2006 12:32

Tja, om jag får ha en åsikt så är den helgen också uppbokad med bröllop (dock ej eget). Följande helger passar bättre...

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5809
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 09 okt 2006 12:45

Ska vi sikta in oss på en helg i november kanske? Det vore ju skoj om så många som möjligt har tid att planera in en träff.


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster