Nybliven medlem

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Psy
Inlägg: 14
Blev medlem: 11 dec 2006 22:58
Ort: Stockholm
Kontakt:

Nybliven medlem

Inläggav Psy » 11 dec 2006 23:32

Som en god nykomling till forumet så startar jag en liten tråd för att meddela min ankomst. Det tycks inte finnas någon klistrad presentationstråd och detta är vad alla andra tycks göra, så jag antar att det ska vara på sin plats för min del också...

Jag blev medlem här för att filosofi är en av mina största drivkrafter här i livet. Från när jag var liten har jag intresserat mig för filosofiska funderingar och de senaste åren har den sidan växt sig väldigt stor.

Jag är 19 år och bor i stockholm. För tillfället går jag tredje året på det samhällsvetenskapliga programmet hos frans schartaus gymnasium.

Med en stor förtjusning av allt som filosofi heter så ligger nog ändå tyngdpunkten av min fascination på de mer teoretiska och metafysiska delarna oftast. Även fast den delen tycks ha blivit mer och mer praktiskt lagd på sistone. Jag är icke-religös, även om jag kan uppskatta filosofier och tankar hos de flesta religioner. Man skulle kunna kalla mig ateist eller agnostiker. Jag känner mig dock inte så agressiv på att gud inte finns och jag finner inte frågan meningslös att argumentera kring. I mina ögon känns själva gudsprincipen ganska överflödig och meningslös helt enkelt, därav finner jag den onödig att tro på. Jag tror på möjligheten av en gud, men samtidigt finner jag den väldigt främmande.

På sistone har mina filosofiska utlägg mest handlat om kärlek, då jag skriver ett socialfilosofiskt och till vissa delar psykologiinriktat projektarbete om kärlek, relationer och sex.

Nåväl, jag hoppas att jag kan hålla mig en aktiv del i forumet. Det verkar vara ett väldigt trevligt forum med intressanta människor i.

Tractatus
Inlägg: 828
Blev medlem: 21 mar 2005 21:25

Inläggav Tractatus » 12 dec 2006 01:08

Välkommen!=)

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 12 dec 2006 03:57

Personligen så  tycker jag att hans ska dö,
Han är inte alls välkommen här, eller nånstans.

Det var min uppfattning. Och det är den som gäller.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Tractatus
Inlägg: 828
Blev medlem: 21 mar 2005 21:25

Inläggav Tractatus » 12 dec 2006 04:13

Varför? Har jag fått nåt om bakfoten?

offe
Inlägg: 251
Blev medlem: 27 sep 2006 11:15

Inläggav offe » 12 dec 2006 10:50

Ingen ska dö.

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 12 dec 2006 11:00

Huuumååårrr.

Eller så slår det slint för vissa ibland. Inget att bry sig om. Välkommen. Tuta på du.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18488
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 12 dec 2006 11:29

Jörgen skrev:Personligen så  tycker jag att hans ska dö,
Han är inte alls välkommen här, eller nånstans.

Det var min uppfattning. Och det är den som gäller.


Alla skall vi dö.

Att skriva här på FF kan vara ett viktigt led i den mentala dödsprocessen, vilket inte minst ditt inlägg bevisar.

Din uppfattning gäller i dina inlägg - helt rätt.

Jag önskar dock den nye skribenten på detta forum välkommen. För inte så länge sedan var jag själv ny här, men jag presenterade mig aldrig. Fattade inte att det var kutym. Nu är det för sent.



A
Göran Egevad egevad@gmail.com

Psy
Inlägg: 14
Blev medlem: 11 dec 2006 22:58
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inläggav Psy » 12 dec 2006 13:01

Jörgen skrev:Personligen så  tycker jag att hans ska dö,
Han är inte alls välkommen här, eller nånstans.

Det var min uppfattning. Och det är den som gäller.


Jaha. En tämligen intressant uppfattning får jag lov att säga... Är det du själv som inte vill välkomna mig här, eller är det bara en påpekan om att jag inte är välkommen här? Är ditt tycke i linje med att jag ska dö när jag väl avser dö, eller är din vilja inriktad på att skynda på den processen?

Jag får i alla fall tacka för alla varma välkomnanden. ^^
"Människor är svårlurade, så svårlurade att vi till och med kan lura oss själva i processen att skilja lögn från sanning."

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 2627
Blev medlem: 17 okt 2003 21:44
Ort: Årsta
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 12 dec 2006 18:26

Jag tycker den här välkomst-diskussionen har pågått alldeles för länge.

Så är det.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Katana

Inläggav Katana » 12 dec 2006 18:51

Algotezza skrev:Nu är det för sent.

It's never too late.

Användarvisningsbild
Kyano
Inlägg: 310
Blev medlem: 11 maj 2005 21:15
Ort: Stockholm

Inläggav Kyano » 12 dec 2006 18:52

Jörgen skrev:Jag tycker den här välkomst-diskussionen har pågått alldeles för länge.

Avis?

Psy
Inlägg: 14
Blev medlem: 11 dec 2006 22:58
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inläggav Psy » 12 dec 2006 19:23

Jörgen skrev:Jag tycker den här välkomst-diskussionen har pågått alldeles för länge.

Så är det.


Om du tycker att den har pågått länge nog, varför ger du bränsle till den?

Och definiera alldeles för länge. För länge för vad då?

Tycker du att din tid har tagits upp allt för mycket av den här tråden? I så fall; du har själv valt att läsa dess innehåll. Det är bara du själv som spenderat din tid.

Om du tycker att tråden tar upp för mycket utrymme i forumstrukturen i allmänhet så har jag inte så mycket att säga. Det är en rent subjektiv fråga kring vad man tycker är viktigt. Jag konstaterade mest att jag blivit en del i forumet och introducerade mig själv för att försöka lägga en grund för ett fortsatt medlemskap i forumet. ^^

Och nu kan det tyckas som att jag tog väldigt illa upp av dina poster, men så är faktiskt inte fallet... ;)
"Människor är svårlurade, så svårlurade att vi till och med kan lura oss själva i processen att skilja lögn från sanning."

Användarvisningsbild
FIG
Inlägg: 836
Blev medlem: 21 apr 2006 20:04
Ort: Bortom All Tid
Kontakt:

Inläggav FIG » 12 dec 2006 19:36

Och nu kan det tyckas som att jag tog väldigt illa upp av dina poster, men så är faktiskt inte fallet... Wink
Var det du som denna tråd hadlade om :P
har läst ett antal av dinna inläg redan, det är en bra början.

<b>Jörgen</B> jag tycker inte är så snäl nu, vissa din besta sida för dom nya.

Jag skulle vilja påstå att dessa här tråda som överlev mer än några minuer, är alltid givan på ett sätt.
skulle även vilja påstå att några intersanta påståden har tagis up här.

tills slut får jag väll säga

Välkommen hitt Psy
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Psy
Inlägg: 14
Blev medlem: 11 dec 2006 22:58
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inläggav Psy » 12 dec 2006 19:51

FIG skrev: Var det du som denna tråd hadlade om :P
har läst ett antal av dinna inläg redan, det är en bra början.

<b>Jörgen</B> jag tycker inte är så snäl nu, vissa din besta sida för dom nya.

Jag skulle vilja påstå att dessa här tråda som överlev mer än några minuer, är alltid givan på ett sätt.
skulle även vilja påstå att några intersanta påståden har tagis up här.

tills slut får jag väll säga

Välkommen hitt Psy

Haha, jo det var jag som startade tråden. Så jag antar att jag åtminstone har försökt att sätta ribban att den ska handla om mitt själva inträde i forumet ^^

Tack för din välkomnande post. Jag försöker göra mitt bästa i att hålla mig aktiv som sagt! Det finns många intressanta tankar flödandes kring sidan. Alltid väldigt kul att ta del av! Härligt med en plats som den här att lägga ut sina filosofiska impulser på dessutom.

Härligt att träffas FIG ^^
"Människor är svårlurade, så svårlurade att vi till och med kan lura oss själva i processen att skilja lögn från sanning."

Katana

Inläggav Katana » 12 dec 2006 19:55

Ja FIG är en ovanligt fin människa. En pralin. Sen finns det en drös med skumsvampar som giftsvampat. Själv har jag pekats ut som den prickiga, men eg. är jag väldigt snäll. Säger oxå velkommen, fast jag inte är så pigg att diskutera riktigt på ett vis som behagar samtliga...


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster