i Dag så slogg det mig att en del av dom visdomsorden/undertext, som används här på forumet är bra.. (den texten som finns längst ner på vissa användas inlägg (tex jag har så)
Nu undra jag vilka ni tycker är bra, vi vill veta namn på använda och han/hons visdomsord...
självklat så får man inte välja sin egen...
Här är någora av dom första...
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM
/*Dies hodiernus amicus tuus
- dies hesternus conscientia tua *
= Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.
Forumets Sigetur(Undetext)
Moderator: Moderatorgruppen
Forumets Sigetur(Undetext)
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- till Fig!
Rodnar av ödmjukhet! Tänk att mina visdomsord uppskattas. Jag är faktiskt ödmjuk även om många av någon anledning uppfattar mig som kaxig. Varför har jag aldrig förstått.
Så sakfrågan: mina visdomsord är genuint kyreanska. (c) KYREUS
Så sakfrågan: mina visdomsord är genuint kyreanska. (c) KYREUS
Tro inte; sök!
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Vem är det som har något med stil "så länge min tanke **** men när den kommer ut så är den falig"
kan inte komma på vem det är som har denna, kan ni hjälpa mig med det..
kan inte komma på vem det är som har denna, kan ni hjälpa mig med det..
FIG,
Jag tror du tänker på Cogito - "Så länge jag säger att tanken finns i mitt huvud är allt i sin ordning; farligt blir det när jag säger att det är min hjärna som tänker" - som travesterade på meanmans (tror jag?) signatur, hämtad från Wittgenstein. Dock kan jag inte komma ihåg hur den ursprungliga ordalydelsen var. Ska försöka luska fram det.
EDIT: På engelska var det ungefär "So long as I say the thought is in my head, everything is all right; things get dangerous when we say that the thought is not in my head, but in my mind."
Jag tror du tänker på Cogito - "Så länge jag säger att tanken finns i mitt huvud är allt i sin ordning; farligt blir det när jag säger att det är min hjärna som tänker" - som travesterade på meanmans (tror jag?) signatur, hämtad från Wittgenstein. Dock kan jag inte komma ihåg hur den ursprungliga ordalydelsen var. Ska försöka luska fram det.
EDIT: På engelska var det ungefär "So long as I say the thought is in my head, everything is all right; things get dangerous when we say that the thought is not in my head, but in my mind."
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...
Tack archaxe det var en som jag tänke på...
Cogito "Så länge jag säger att tanken finns i mitt huvud är allt i sin ordning; farligt blir det när jag säger att det är min hjärna som tänker"
Cogito "Så länge jag säger att tanken finns i mitt huvud är allt i sin ordning; farligt blir det när jag säger att det är min hjärna som tänker"
Tack archaxe för att du letade upp Wittgensteins bravourcitat!
Tänk om han hade haft rätt med sitt uttalande, då hade han ju inte kunnat bli en berömd filosof!?!
Ungefär som amy, som med tänkandets hälp bevisar tänkandets tillkortakommanden.
För att inte tala om Avangardet, som är expert på att känna in skribenternas kommunikation för att trycka på de rätta knapparna, så att skribenten känner sig tvungen att forsätta kommunikationen, för att mot slutet få höra att h*n gått på en nit i sin tro att det går att kommunicera.
Glömde jag någon?
/cogito
Tänk om han hade haft rätt med sitt uttalande, då hade han ju inte kunnat bli en berömd filosof!?!
Ungefär som amy, som med tänkandets hälp bevisar tänkandets tillkortakommanden.
För att inte tala om Avangardet, som är expert på att känna in skribenternas kommunikation för att trycka på de rätta knapparna, så att skribenten känner sig tvungen att forsätta kommunikationen, för att mot slutet få höra att h*n gått på en nit i sin tro att det går att kommunicera.
Glömde jag någon?
/cogito
Så länge jag säger att tanken finns i mitt huvud är allt i sin ordning; farligt blir det när jag säger att det är min hjärna som tänker.