Läsare

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Dencrypt
Inlägg: 13
Blev medlem: 17 aug 2004 21:30
Ort: Den sista hallen av evigheten.
Kontakt:

Läsare

Inläggav Dencrypt » 20 aug 2004 00:02

Hej. Jag kommer förmodligen vara en lite mindre aktiv användare här... men kanske lägger in en tråd här och var när jag känner att jag har något att säga.

Registrerade mig egentligen bara i syftet att se vad det var för forum och efter några dagar här så inser jag att de flesta ämnen som diskuteras inte har någon relevans till det jag själv tänker på. Men jag tror ändå att man kan få sig lite funderare här och där. Vilket jag gillar.

Annars är jag en 20årig, snart journaliststuderande (har ett uppehåll efter gymnasiet men ska börja plugga högskola 2005) kille från göteborgstrakterna.
'This is really amazing.'

Användarvisningsbild
Camilla
Inlägg: 447
Blev medlem: 12 aug 2004 16:33
Ort: Uppsala

Inläggav Camilla » 20 aug 2004 00:21

Välkommen!

Vad inom filosofin är du intresserad av? Jag väntar med spänning på din första tråd.

Jag tycker att du gjorde ett högst relevant inlägg om retorik.

Vänligen
Camilla

Användarvisningsbild
Dencrypt
Inlägg: 13
Blev medlem: 17 aug 2004 21:30
Ort: Den sista hallen av evigheten.
Kontakt:

Inläggav Dencrypt » 20 aug 2004 16:25

Jag är intresserad av syftet med saker och ting. Den ultimata frågan är givetvis syftet med livet (e.g. "meningen med livet") men den frågan känns ännu allt för svår att ens ta i för mig så därför riktar jag just nu in mig på mindre frågor som t.ex. det jag håller på och skriver en mindre artikel om just nu, kärlek.

Vad är själva syftet med kärlek? Min teori än så länge är att syftet med kärlek är att till viss del ge en mer djupare social kungörelse gentemot andra människor och i andra avseenden ett verktyg för människan att kunna fortplanta sig... Men jag har inte riktigt gått igenom alla aspekter av det hela än så artikeln lär nog ta tid. Att besöka detta forum då och då kanske kan ge lite andra inblickar och tankar... vem vet :)
'This is really amazing.'


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster