Lite oartigt att bara dyka upp sådär helt plötsligt utan att ge en närmare presentation, så nu skall jag rätta till mitt eget misstag.
Bakom detta Internet-alias döljer sig en medelålders man, någonstans mellan 30-50 års ålder. Ringmärkt småbarnsförälder som bland annat gillar engelsk fotboll, böcker, statistik, whisky, resor, schack och just nu alla dessa japanska sudokos. Gillar även konst och försöker alltid hitta unika tavlor till hemmets väggar.
Hade en gång i tiden en filosofisk ådra, då jag hängde med ett gäng djupa filosofistudenter och var förste kaffekokare och bollplank till allehanda teorier som dryftades över ett parti schack, en stor Lagavulin och högkvalitativt sydamerikanskt kaffe.
Betraktare och teoretiker snarare än nyskapare och praktikter. Skall det skapas, så skall det skapas med eftertanke.
Finns nuförtiden i Sverige, men är till hösten tillbaka med bopålarna i det stora landet i väster. Ursprungligen från en mellansvensk stad med speciell industri.
Det var väl en snabb presentation. Tackar för uppmärksamheten och jag hoppas att vi ses i någon trevlig diskussion inom en snar framtid. Har någon ytterligare frågor till mig, fråga gärna så får vi väl se om jag svarar.....
All lycka till läsaren - Bobby Hogan
Han är egentligen en skäggig irländare
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
Bobby Hogan
Skogsälvan skrev:Välkommen! Då kanske du kan ge mig whiskey-tips. Jag ska ha ett party snart och kan inget om whiskey.
But of course.
Omfattning ??
Budget ??
Nivå ??
Vad har du tänkt dig, specificera en liten bit så skall jag mer än gärna ge dig lite tips utifrån egen erfarenhet, lite bra länktips och kanske någon slamkrypare här och där.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
Bobby Hogan
20 personer, då behöver man en hel del gott. Men visst kan jag komma med några väl valda förslag, säg bara till när.
Tills vidare kan du väl börja spana in lite vilken inriktning du vill köra :
- whisky från olika regioner eller en djupdykning i en region ??
- blandad ålder eller ej ??
- både blended och single malt ??
- vilka länder ??
Lite sådant. Finns mer variation att göra, men detta var de som kom till mig i stundens ingivelse.
Tills vidare kan du väl börja spana in lite vilken inriktning du vill köra :
- whisky från olika regioner eller en djupdykning i en region ??
- blandad ålder eller ej ??
- både blended och single malt ??
- vilka länder ??
Lite sådant. Finns mer variation att göra, men detta var de som kom till mig i stundens ingivelse.
-
Bobby Hogan
Eftersom jag ändå avslöjat det så kan jag också nämna att jag försvarar Sveriges fulaste dialekt, nämligen det riktigt bonniga Linköpingsmålet.
En slättens son, det är vad jag är. Östgöta Sädes for the snaps.
En slättens son, det är vad jag är. Östgöta Sädes for the snaps.
In an average living room there are 1,242 objects Chuck Norris could use to kill you, including the room itself.