Definitionen av en attraktiv kvinna

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

J R Auk
Inlägg: 8233
Blev medlem: 19 apr 2004 00:44
Ort: En borgerlig miljö

Inläggav J R Auk » 03 mar 2007 13:58

Varney skrev:är det alltså heterosexuella kvinnor som avgör vad en attraktiv man är, resp hetero män som avgör vad en kvinna är, har jag förstått det rätt? jag har nog ändå inte förstått det.


Nej nej det är män som avgör både och, och det är där det riktiga slaget om likhet står. Klart vi inte kan utelämna till en kvinna att säga hur hon bör se ut, och klart att vi inte kan utelämna till henne hur vi bör se ut. Sicken tok du är!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Lasmanowner
Inlägg: 14
Blev medlem: 21 feb 2007 07:49

Inläggav Lasmanowner » 23 mar 2007 06:52

Allt är så subjektivt, och mer eller mindre anpassat från individ till individ.

Jag tror att mer eller mindre folk tänder och attraheras av olika saker för att jämna ut konkurransen så alla inte slåss om samma byte. Samtidigt så blir det att alla får mer eller mindre bättre chans att fortplanta sig.

gråa hår
Inlägg: 474
Blev medlem: 04 feb 2005 17:26
Ort: Sverige
Kontakt:

Inläggav gråa hår » 30 mar 2007 16:03

Drömkvinnan varierar i utseende ganska mycket tycker jag. Ibland är hon den söt blonda tjejen i ulltröja som går på bussen. En annan gång är det en fantastiskt vacker brunett i bikini eller en rödhårig tjej med svarta jeans och AC/DC T-shirt, negress eller asiatisk, indisk eller arabisk är andra varianter. Men hon är bara drömtjej så länge man inte tar kontakt utan tillåter sig att bara ha henne som en drömtjej som man tillägger fiktiva egenskaper. På så sätt så är ju drömtjejen faktiskt egentligen mig själv på ett vis... Men egenskaperna man tillägger henne vill variera lite utifrån vem som är "objekt" för ens fantasier och vilka "fördomar" jag har om henne. Så kan ju drömmetjejen också vara den söta tjej som sitter i armkroken min hemma framför Tv:n en vanlig Lördagskväll. Idealer (och en själv inte minst) har en tendens att förändra sig då de är situationsbestämda i allra högsta grad var väl egentligen mitt poäng.

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 30 mar 2007 16:26

Bra gråa att du inte har färdiga mallar. Sånt är bara fånigt. De flesta tjejer/kvinnor är ok. Gissningsvis så skulle jag kunna leva med 5 av 10 slumpvis utvalda. Nåja, nästan.
Själv är jag lite svag för "fulsnygga" tjejer.

Användarvisningsbild
andersholmstrom
Inlägg: 64
Blev medlem: 23 sep 2006 14:01
Ort: Taiwan
Kontakt:

Inläggav andersholmstrom » 03 apr 2007 22:10

Jag har så svårt för att greppa en viss sak, men det är något jag börjat tänka på på senare tid... något jag återfinner i alla mina nära vänner och även de tjejer jag fallit för rejält. Det är en slags egenskap som låter en ta varandra i handen, öppna verklighetens gråa dörr och ställa sig utanför den. Att hamna på en slags metanivå. Att kunna prata om världen och observera världen som om man inte vore en del av den. T o m att kunna observera sig själv och ens reaktioner på ett nästan objektivt (nåja) sätt.

Jag antar att man skulle kunna kalla det någon slags "självdistans" (en egenskap jag alltid tillskrivit stor vikt när det gäller drömkvinnan) men samtidigt är det mer än så.

Känner någon igen sig?

gråa hår
Inlägg: 474
Blev medlem: 04 feb 2005 17:26
Ort: Sverige
Kontakt:

Inläggav gråa hår » 04 apr 2007 09:43

Kom att tänka på en sak alldeles nyss. Men kärlek och liknande känslor är liksom svåra att rationalisera, med en gång man prövar att analysera dessa så försvinner dem som i ett försök att greppa en dimma eller en skugga.

Användarvisningsbild
andersholmstrom
Inlägg: 64
Blev medlem: 23 sep 2006 14:01
Ort: Taiwan
Kontakt:

Inläggav andersholmstrom » 04 apr 2007 10:19

Mjo, det kan jag bara hålla med om. En av mina favoritföreläsare har skrivit några korta papers gällande kärlek och dess plats i värdeteorin. Hur det kan bryta alla moraliska barriärer och få en att göra totalt omoraliska saker - trots att man tycker man handlar för det största goda; kärleken.

Det är ett intressant ämne, något jag kan tänka mig att fördjupa mig mer inom i framtiden.

http://www.fil.lu.se/hommageawlodek/sit ... enToni.pdf

gråa hår
Inlägg: 474
Blev medlem: 04 feb 2005 17:26
Ort: Sverige
Kontakt:

Inläggav gråa hår » 04 apr 2007 11:04

andersholmstrom skrev:
Det är ett intressant ämne, något jag kan tänka mig att fördjupa mig mer inom i framtiden.

http://www.fil.lu.se/hommageawlodek/sit ... enToni.pdf


ser spännande ut det där. Ska kika igenom dokumentet senare och kommentera.

Justin Case
Inlägg: 3552
Blev medlem: 31 mar 2007 17:46

Inläggav Justin Case » 08 apr 2007 07:59

Forskning visar att män generellt attraheras av några mycket specifika faktorer hos kvinnor: timglasform, stora bröst, smal midja, oval ansiktsform och några andra saker. Även kvinnans lukt kan vara avgörande för om mannen blir attraherad eller ej.

En kvinnas kroppsform och omkrets säger mycket om hennes hälsa och psyke. Timglasform är idealisk för barnafödande. Långa ben är fördelaktigt när man ska springa ifrån en fiende. Vissa ansiktsformer tyder på bättre hälsa än andra. Saker som man kanske kan ta för rent kosmetiska sätter igång rent instinktiva program i mannen, direkt vid synintrycket av en kvinna. Program som avgör om han ska tända på henne eller inte.

Jag tror inte på klyschorna om att en kvinna "bara behöver vara sig själv". Om en fet kvinna anser att hon "är sig själv" genom att acceptera att hon är fet och att hon har svårt för att gå ned i vikt (eller inte bryr sig om sin vikt), och därför i praktiken väljer att vara fet i resten av sitt liv, får hon mindre valfrihet i fråga om vilka män hon kan få i säng, än om hon ser till att vara smal och ytligt attraktiv. Däremot kan hon säkert vara kul att umgås med.

Babben verkar klart mer intressant som person är Buttock, men intressant är inte nödvändigtvis detsamma som attraktiv. För mer intima möten skulle jag föredra någon som Buttock.

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 08 apr 2007 08:30

Vem attraheras av "buttra" Buttock? Hon är iofs. lättfångad eftersom hon har korta ben till skillnad mot Bullock som med sina långa ben lätt springer ifrån en.

Användarvisningsbild
Skyline
Inlägg: 503
Blev medlem: 10 feb 2007 23:20

Inläggav Skyline » 08 apr 2007 13:48

Jag läste en blogg där det stod följande:

"Utsidan ger insidan en chans. Insidan ger utsidan sin glans!"
utsidan e en attraktion men d e insidan som får en o vilja stanna kvar!

Det första är en ett vanligt och bra ordspråk men det hon lade till efter var ännu bättre sagt tycker jag. Det innefattar allt anser jag.

/Skyline

Användarvisningsbild
archaxe
Inlägg: 1353
Blev medlem: 15 nov 2003 01:35

Inläggav archaxe » 10 apr 2007 00:32

Oscar Wilde skrev:'Tis only shallow people who do not judge by appearances.

Förut gjorde jag jävligt stor grej av att inte tända på stereotypt modellsnygga tjejer, precis som alla kvasi-intellektuella 20-åringar gör.
Sen blev jag 21, tittade mig i spegeln och förstod att det inte finns nån inneboende konflikt mellan skönhet och intelligens.

Bild
Det är ju ändå insidan som räknas, eller hur?
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...

amy
Inlägg: 539
Blev medlem: 22 aug 2006 20:54

Inläggav amy » 10 apr 2007 04:35

man kan inte definiera en attraktiv kvinna för att de är inte attraktiva, det är bara en dum illusion

Skyline skrev:Det första är en ett vanligt och bra ordspråk men det hon lade till efter var ännu bättre sagt tycker jag. Det innefattar allt anser jag.

båda betyder ju samma sak men den första är lite mer svårförståelig/poetisk.

Användarvisningsbild
Skyline
Inlägg: 503
Blev medlem: 10 feb 2007 23:20

Inläggav Skyline » 10 apr 2007 11:47

amy skrev:man kan inte definiera en attraktiv kvinna för att de är inte attraktiva, det är bara en dum illusion

Skyline skrev:Det första är en ett vanligt och bra ordspråk men det hon lade till efter var ännu bättre sagt tycker jag. Det innefattar allt anser jag.

båda betyder ju samma sak men den första är lite mer svårförståelig/poetisk.


Jo, jag vet, jag menade att det var lättare att förstå hennes egen version.

/Skyline

Användarvisningsbild
tomtefader
Inlägg: 281
Blev medlem: 08 mar 2007 18:45

Inläggav tomtefader » 10 apr 2007 17:00

Simone de Beauvoir.
"Jag har talat" - Okänd


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst