Definitionen av en attraktiv kvinna

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18525
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 feb 2007 20:48

Skogsälvan skrev:Algotezza: Kan du ge oss ett exempel på en sådan kvinna?

Avantgardet: Vilka gallrar du bort?


Min fru.

Skogsälvan verkar också vara det.

Kända sådana: Kristina Lugn, Bodil Malmsten, Babben Larsson, Anna-Lena Brundin, Suzanne Reuter, Ulla Skoog, Stina Ekblad.

Som inte är det: Carola, Eva Beckman (underbara kulturmänniska, Pretto Woman), Sandra Bullock (Buttock)

A
Göran Egevad egevad@gmail.com

Sartre
Inlägg: 228
Blev medlem: 17 jan 2007 19:11
Ort: Götet

Re: Sartre

Inläggav Sartre » 28 feb 2007 20:50

Damir skrev:Tack det värmde.


puss på dig!

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18525
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 feb 2007 20:50

Sartre skrev:Algotezza: visst låter det som en klyscha, men vadå… fattar inte varför människor i allmänhet har ngt emot klyschor. det måste ju ändå ligga ngt i dem när vi gång på gång envisas med att tugga dem.



Jag har inget emot ärligt menade klyschor - men klyschigt menade...

A
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Damir
Inlägg: 270
Blev medlem: 15 mar 2006 11:14

..

Inläggav Damir » 28 feb 2007 21:02

Algotezza, Babben Larsson? Hon ser ut som en pitbull. Hur kan du, utan att blinka, påstå att du föredrar Babben framför Sandra Bullock? Jobbar du på Röda Korset eller?

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Inläggav hovnarr » 28 feb 2007 21:35

hovnarr: en definition tillför inte ngt, men än en gång får jag hålla med skogsälvan; det är kul! och dessutom ett skruvat sätt att lära känna er.


OK, kör till!

Skulle i så fall också föredra Babben framför Sandra. Sandra kommer nog bara före som runkobjekt (föredrar iofs nog ändå min fantasi än just Sandra då), men skulle jag leva med vederbörande tar jag Babben alla gånger.

Har ni tänkt på att när man beskriver kvinnor (vare sig män beskriver drömkvinnor eller nån annan situation) så gör man det med utgångspunkt i det fysiska (mater-iella), men om man beskriver män så gör man det med utgångspunkt i det immateriella. En man är hantverkare, konsult eller författare. En kvinna är blondin, brunett, bystig, smal osv. Nu generaliserar jag grovt förstås, men i alla fall.

Dags för min klyscha i så fall: Jag uppskattar verkligen naturliga kvinnor. Ju färre tillsatser desto bättre. Jag vill ha henne just så som hon togs ur moderlivet, fast lite äldre då :) Och så är jag väldigt svag för omtanke mot och besjälande av små ting - damråttor, flugor, köttbullar eller vad det nu må vara. Kommer kanske på fler saker sen.

-narr-

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 28 feb 2007 21:59

Snackar vi i nyktert tillstånd eller kl 0245 på krogen?

Tractatus
Inlägg: 828
Blev medlem: 21 mar 2005 21:25

Inläggav Tractatus » 01 mar 2007 01:42

Snackar vi i nyktert tillstånd eller kl 0245 på krogen?


Klockan 0245 på krogen fungerar kognitionen och perceptionen på detta godtyckliga, men ack så kreativa sätt;


http://www.nebrunirs-side.at/VorUndNach6Bierfertig.gif

Rising
Moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: 03 jul 2006 15:00
Ort: Stockholm

Inläggav Rising » 01 mar 2007 06:01

Generellt sett; sälta och syrlighet. Det är två egenskaper jag finner enormt attraktiva. Jag gillar också osentimentala kvinnor. Öht så anser jag sentimentalitet (jag använder ordet i vid bemärkelse) vara något väldigt oattraktivt.

Vidare så gillar jag en sorts busighet, en sorts "hey, äventyret väntar runt hörnet!"-attityd, även om jag med det menar i väldigt liten skala. När det brukar pratas om spontanitet så menar folk "hey, vi reser till Algeriet och hoppar fallskärm!" men det är jag inte fascinerad av ett dugg. Jag menar snarare någon sorts benägenhet att hitta magi i vardagen.

När det gäller utseendet så är det inte lika enkelt att uttrycka sig. Alltså; jag har lika många idealbilder av kvinnor som the next guy, men vad jag menar är att det händer väldigt ofta att man blir tokförälskad i tjejer som inte alls påminner om ens ideal. Jag gillar brunetter, generellt; men min största förälskelse var blond och blåögd - attribut som jag då trodde mig vara helt immun mot.

Men jag gillar flickaktiga kroppar (men inte babyfat i ansiktet); korta tjejer med små bröst. Höga kindben, långa halsar, små smärta rumpor och välmarkerade vader, det är väl några andra grejer jag går igång på.

Å så är jag väldigt förtjust i tjejer med fräknar och sådana som solat sig några dagar så att de har rodnade kinder och näsor. Det får mig att smääääälta.

Å så tycker jag lukten av sunk är attraktivt. Alltså inte direkt svett eller solk - men typ som T-tröjor när de legat på golvet i ens lägenhet ett tag. Liksom, damm och fint smuts. Men perversare än så är jag faktiskt inte. Tror jag.

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 01 mar 2007 07:17

Algotezza skrev:[...]Skogsälvan verkar också vara det.[...]


Verkar? Själv är jag övertygad.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18525
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: ..

Inläggav Algotezza » 01 mar 2007 09:11

Damir skrev:Algotezza, Babben Larsson? Hon ser ut som en pitbull. Hur kan du, utan att blinka, påstå att du föredrar Babben framför Sandra Bullock? Jobbar du på Röda Korset eller?


Jag är filosofilärare.

Utifrån min defintion av attraktiv kvinna passar Babben Larsson utmärkt. Utifrån definitionen av masturbationsobjekt passar Sandra Bullock utmärkt.

A
Göran Egevad egevad@gmail.com

Bobby Hogan
Inlägg: 232
Blev medlem: 29 dec 2006 02:28

Inläggav Bobby Hogan » 02 mar 2007 12:23

Sartre skrev:Bobby Hogan: ”Jakten är ruset, bytet är lockelsen och kyssen är lagerkransen.”, det var ju riktigt gulligt sagt!


Man tackar, ibland kan tydligen även en gammal uv hitta en romantisk ådra. Men jag tyckte att min formulering blev ganska bra också, för att självförhärliga lite sådär bara.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Inläggav hovnarr » 02 mar 2007 13:59

Även en blind tupp hittar ibland en höna, som det heter.

-narr-

J R Auk
Inlägg: 8233
Blev medlem: 19 apr 2004 00:44
Ort: En borgerlig miljö

Inläggav J R Auk » 02 mar 2007 17:01

Det mest attraktiva är dom som klarar av att vara det utan att talla på det som är det. Ojojoj då rinner blodet till och hoppet hopas.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Varney
Inlägg: 625
Blev medlem: 05 jun 2005 10:10

Inläggav Varney » 02 mar 2007 17:13

är det alltså heterosexuella kvinnor som avgör vad en attraktiv man är, resp hetero män som avgör vad en kvinna är, har jag förstått det rätt? jag har nog ändå inte förstått det.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Inläggav hovnarr » 02 mar 2007 17:24

Varney - en vän till mig säger såhär: Den som älskar har alltid rätt. Alltså, den som finner något värt att älska och uppskatta har "rätt" över den som inte finner det.

Enkel regel. Vacker regel. Jag gilla.

-narr-


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster