It's take two to tango eller kosmisk koreografi

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Korpen
Inlägg: 4
Blev medlem: 16 feb 2007 14:04

It's take two to tango eller kosmisk koreografi

Inläggav Korpen » 11 mar 2007 17:34

Attraktionen på nåt sett påminner oss om att vi är energi eftersom man verkligen känner att man liksom en magnet, dras till tjejen som uppfftas som elektrisk. Eftersom vi är komplexa varelser så kan hon använda sig av olika "krafter" för att dra oss till henne:  
Fysiska genom sinnena
Känslomässiga genom hjärtat
Intellektuella genom hjärnan
Andliga genom själen

Man attraheras till någon helt enkel på vilken energi nivå man befinner sig i stunden.  
Är man väldigt kåt så kan en vacker röst ger dig stånd
Är man snäll kan en vacker gest - du är kär
Är man smart kan en Kartesiansk analys - din tunga smeker dina läppar  
Är man andlig dras du till henne även på avstånd.

Så det finns ingen kvinna som är mest attraktiv på det sätt att hon skull dras till sig mest killar eftersom det beror på vilka killar man väljer. Brad Pitt och Göran Persson dras förmodligen inte till samma typ av kvinna. Attraktionen, energi dom utstrålar finns där dock, men vi uppfatta den annorlunda och vi är inte lika medveten och lika känsliga för den. It's take two to tango!
Men ju mer äkta kärleken kvinnan har sig själv (till skillnad från ego centrisk) ju naturligare hon är, ju mer emotionell och psykisk balans hon har desto mer energi sänder hon utåt i universum. Man skulle kunna uppfatta henne som mest attraktiv.  Det behöver inte betyda dock som sagt att du dras till henne mer eftersom det beror också på vad du ser ut.
För mig är den mest attraktiva kvinna just nu är en tjej som jag har stött på flera gånger på spårvagnarna. Det har alltid hänt så där bara, av "en slump" när jag bara glider om kring på stan.
Hon är vacker, go, smart och vis. Hon gillar dessutom psykologi, dans filosofi och kan franska, spanska svenska och engelska (som jag) plus att hon har en konstnärlig läggning. Vi verkar gjorda för varandra. Snacka om en attraktiv kvinna! Den rena kosmiska attraktionen...

Sartre
Inlägg: 228
Blev medlem: 17 jan 2007 19:11
Ort: Götet

Re: It's take two to tango eller kosmisk koreografi

Inläggav Sartre » 11 mar 2007 20:29

Korpen skrev:För mig är den mest attraktiva kvinna just nu är en tjej som jag har stött på flera gånger på spårvagnarna. Det har alltid hänt så där bara, av "en slump" när jag bara glider om kring på stan.
Hon är vacker, go, smart och vis. Hon gillar dessutom psykologi, dans filosofi och kan franska, spanska svenska och engelska (som jag) plus att hon har en konstnärlig läggning. Vi verkar gjorda för varandra. Snacka om en attraktiv kvinna! Den rena kosmiska attraktionen...


en liten fråga bara utav ren nyfikenhet...har du bara sett henne på vagnen? hur kommer det sig att du vet så mkt om henne då?


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster