Presentation

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Presentation

Inläggav Anders » 04 sep 2007 21:15

Presentera sig? Varför inte?

Jag heter Anders, är ungefär så gammal som Andersar brukar vara. Bosatt lite norr om Stockholm. Arbetar med tänk och terminal, men inte så sexigt tänk som här. Stadgad.

Har mitt yrke och utbildning långt ifrån Filosofi och Psykologi, var för skraj, ville tjäna pengar för att överleva, hade mina föräldrar haft pengar, kanske jag vågat. Men jag har alltid grubblat och varit nyfiken på varför och hur. Nyfiken på hur folk tänker och hur jag tänker. Jag läser massor, mest skönlitteratur, allt från feelgoodbestsellers till Dostojevskij, men inte rörigare än så. Några favoriter är Illusionisten av John Fowles och Vindens Skugga av Ruiz Zafon.

Är väl av naturen ganska blyg i "sociala sammanhang", kommer sällan människor så nära att man kan prata "seriöst", men älskar de människor eller de tillfällen då man verkligen kommer dithän.

Jag älskar att känna hjärnan koka, älskar sköna kvinnor, naturens skönhet, vackra tankar, ilska, skräck och jag älskar att förstå. Även om jag bara inbillar mig att jag förstår.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Användarvisningsbild
Skyline

Re: Presentation

Inläggav Skyline » 04 sep 2007 22:22

Välkommen Anders! Hoppas du får ut något av att spendera dyrbar tid på ett filosofiforum som detta. Jag undrar om jag har gjort det...  :roll:

Anders skrev:Jag heter Anders, är ungefär så gammal som Andersar brukar vara..

Hahaha, kul.   Skönt att du har humor iaf.  8)

Anders skrev:
Jag älskar ..., ilska, skräck...

:shock: Okej,? Menar du ilska som att vara arg och menar du skräck i som att blir skrämd eller själv skrämma?

Anders skrev: ..och jag älskar att förstå.

Vem gör inte det?..  :lol:

/Skyline
Meningen med livet är att leva det..  /DS

Återgå till "Mötesplatsen"