Diskussionsgrupp i Lund

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Diskussionsgrupp
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 okt 2007 17:07

Diskussionsgrupp i Lund

Inläggav Diskussionsgrupp » 04 okt 2007 20:26

Hej!

Är du intresserad av filosofi, psykologi, livsfrågor, samhällsfrågor, genusfrågor mm?

Vi är några stycken lundabor som träffas varannan vecka för att diskutera ovanstående ämnen. Stämningen är avslappnad och utan prestationskrav. Ibland pratar vi även om mer lättsamma ämnen. Vill du vara med? Du behöver inga speciella förkunskaper. Bara du är ödmjuk, lyhörd och en trevlig prick så räcker det långt.

Vi träffas på olika ställen i Lund.

Ålder: 23 och uppåt

Hör av er till Anders på:

diskussionsgrupp@gmail.com

Obs. Tråden kollas förmodligen inte så ofta utan kontakta via adressen ovan. Ange gärna telefonnummer så hör vi av oss.

Vi ses!

Användarvisningsbild
Skyline
Inlägg: 503
Blev medlem: 10 feb 2007 23:20

Inläggav Skyline » 04 okt 2007 20:57

Algotezza skrev:
Skyline skrev:
Algotezza skrev:[
Jag har levt i ca trettiofem år med mitt filosofiintresse utan att möta övermånga att snacka med IRL! Tacksam för nätet!

A


Ja, det ligger väl mycket i det. Klart det är skönt att lufta sina tankar och bolla teorier och definitioner med likasinnade.

Finns det inga filosofiklubbar o liknande?  :D  

SKYLINE


Ladislaus Horatius (han heter så) i Lund anordnade ett tag Café Sofi som jag och min äldste son gick på vid ett tillfälle, men sedan lades verksamheten ner. Det var  rätt kul: regeln var eget tänkande, inga citat från kända filosofer, ingen namedropping. Temat den gången på Café Brunius i Lund, där vi höll till, var "Förväntan". Annars vet jag inte om det finns så mycket filosofiska diskussionsklubbar här i Lund - kanske på nationerna, men dem är jag ju lite för gammal för...

A


..från: http://www.filosofiforum.com/forum/viewtopic.php?t=4190&postdays=0&postorder=asc&start=0

Då skulle ju detta passa dig perfekt Algo!  :lol:


( 8) ) SKYLINE
Meningen med livet är att leva det..  /DS

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18578
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Skyline!

Inläggav Algotezza » 05 okt 2007 08:16

Tack för tipset - jag har skrivit dit redan!

A
Algotezza aka Algotezza


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster