Hej!

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

swenne
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 nov 2007 02:31

Hej!

Inläggav swenne » 04 nov 2007 23:50

Hej!

Jag heter inte Swenne, vet faktiskt inte varför jag tagit det pseudonymet,
men så kan det vara ibland. Jag heter Egentligen Linus, är 17 bast och bor i Storstan.  Jag har läst lite filosofi i skolan, och även det har underhållit, men jag förstod nog inte att det fanns forum som tog upp andra frågor än jaget och överjaget - if you get my point.  

Jag har läst runt en del, och insett att det här helt klart är min grej!
Jag är inte mycket till att läsa böcker, men om ni har något intressant (och förhållandevis kort) så är jag glad om ni kan kasta lite titlar på mig!

På återseende!
/Linus

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 05 nov 2007 00:35

Alltid kul när ungdomar intresserar sig för livets allvarligare sidor. Filosofi passar alla och med eller utan utbildning är filosofi något vi alla gör när vi funderar över livets beskaffenhet, villkor och mening. Att filosofera med andra är, anser jag, det viktigaste botemedlet mot enfald och rigiditet.

Har dock själv mycket kvar innan mina värsta förutfattade meningar försvunnit.

Välkommen Linus! :)

Tony The Pony
Inlägg: 342
Blev medlem: 12 jul 2005 23:14

Inläggav Tony The Pony » 12 nov 2007 20:04

Zokrates skrev:Alltid kul när ungdomar intresserar sig för livets allvarligare sidor. Filosofi passar alla och med eller utan utbildning är filosofi något vi alla gör när vi funderar över livets beskaffenhet, villkor och mening. Att filosofera med andra är, anser jag, det viktigaste botemedlet mot enfald och rigiditet.



Eller för att citera Epikuros:

"Let no one be slow to seek knowledge and understanding when they are young, nor be quick to tire of the search for wisdom when they grow old. For no age is too early or too late to be concerned with the health of the mind. And to say that the time for philosophy has not yet come, or that it is passed and gone, is like saying that the time for happiness is not yet come, or that it is gone for ever."

notworthy


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster